T.C
YALVAÇ
BELEDİYESİ
DESTEK
HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
KURULUŞ,
GÖREV, ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ
BÖLÜM
AMAÇ
KAPSAM DAYANAK TANIMLAR VE TEMEL İLKELER
AMAÇ
MADDE
1-Bu
yönetmeliğin amacı; Yalvaç Belediye Başkanlığı Destek Hizmetleri Müdürlüğü’nün
kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını
düzenlemektir.
KAPSAM
MADDE
2- Bu
yönetmelik, Yalvaç Belediye Başkanlığı Destek Hizmetleri Müdürlüğünün kuruluş,
görev ve esasları ile 5018 sayılı Kanunun 60.maddesinin ikinci fıkrası
gereğince satın almalardaki fiili denetimi sağlamak, 4734 sayılı Kamu İhale
Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhalesi Sözleşmeleri Kanunu ve ilgili mevzuat
hükümleri çerçevesinde; Yalvaç Belediyesinin ihtiyaç duyduğu mal ve hizmetleri,
piyasa koşulları, fiyat dalgalanmalarını
inceleyerek, en ekonomik şartlarda Belediye hizmetlerinin etkin, verimli ve
düzenli bir şekilde yürütülmesini temin etmek.
YASAL
DAYANAK
MADDE
3-
Bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanununun 15/b. Maddesi ve 10 Nisan 2014
Tarihi ve 28968 Sayılı Resmî Gazete de yayımlanarak yürürlüğe konulan Belediye
ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve
Standartlarına Dair Yönetmelikte değişiklik yapılmasına dair yönetmelik, Yalvaç
Belediye Meclisinin 09/02/2015 tarih ve 30 Sayılı kararı doğrultusunda ve
yürürlükteki diğer ilgili mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır
KURULUŞ
MADDE
4-
Yalvaç Belediye Başkanlığı Destek hizmetleri Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye
Kanununun 48. Maddesi, Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare
Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına dair Yönetmelik ile ilgili mevzuat
hükümlerine istinaden Belediye Meclisinin 09/02/2015 tarih 30 Sayılı kararı ile
kurulmuştur.
TANIMLAR
MADDE 5-
Bu Yönetmelikte geçen;
Belediye : Yalvaç Belediye Başkanlığını,
Meclis : Yalvaç Belediye Meclisini,
Başkan : Yalvaç
Belediye Başkanını,
Müdürlük : Yalvaç Belediyesi Destek Hizmetleri Müdürlüğünü,
Üst Sorumlu :Müdürün görevlerine yardımcı, Kendisine
bağlanan bölüm ve büroların
iş ve İşlemlerini
idari ve teknik açıdan ilgili mevzuat çerçevesinde yürüten
Personel : Yalvaç
Belediyesi Destek Hizmetleri Müdürlüğü ve
bağlı birimlerde hizmet veren tüm personeli,ifade eder
BAĞLILIK
MADDE
6-
Destek Hizmetleri Müdürlüğü Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan
Yardımcısına bağlıdır.
TEMEL İLKELER
MADDE
7-
Yalvaç Belediye Başkanlığı Destek Hizmetleri Müdürlüğü tüm çalışmalarında;
1-
Belediye kaynaklarının kullanımında
etkinlik ve verimlilik,
2- Karar
alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık, hesap verebilirlik,
3- Hizmetlerin
temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
4- Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren
kararlarda katılımcılık,
5- Uygulamalarda
adalet ve hizmette eşitlik,
6-
Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık
kararlar yerine sürdürülebilirlik, temel ilkelerini esas alır.
İKİNCİ
BÖLÜM
Destek
Hizmetleri Müdürlüğünün Teşkilatı, Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Teşkilatlanma
MADDE
8 -
Müdürlüğün personel yapısı Norm Kadro esaslarına göre ihdas edilmiş olup;
aşağıdaki gibidir;
Destek
Hizmetleri Müdürlüğünün Teşkilat Yapısı;
·
Müdürlük
·
İdari İşler
·
İhale Bürosu
·
Ana Ambar
·
Makine İkmal
·
Arıtma Tesisi
·
Kültür ve Sosyal İşler Bürosu
Destek
Hizmetleri Müdürlüğü Personel Yapısı;
·
Müdür (657 Sayılı DMK. tabi)
·
Memur (657 Sayılı DMK. tabi)
·
Teknik Personel (657 Sayılı DMK. tabi)
·
Sözleşmeli personel (657/4/B -5393/49)
·
İşçi
Destek
Hizmetleri Müdürlüğü çalışmalarının değişen koşullarda daha etkin ve zamanında
yapılmasını temin etmek için; Destek Hizmetleri Müdürünün teklifi ve
Başkanlığın onayı ile şeflikler ve birimler kurulabilir veya kurulmuş servisler
ve birimler birleştirilebilir. İhtiyaç duyulması halinde iki ayrı birimin
yapacağı iş ikiz görev olarak tek birimde toplanabilir. Birim müdürü ihtiyaç
duyması halinde bağlı servis ve birim sorumlularına üst sorumluluk verebilir.
DESTEK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜNÜN
GÖREVLERİ
MADDE
9-
Destek hizmetleri Müdürlüğünün
görevleri: Yalvaç Belediyesi’nin satın alma politikalarına uygun olarak, Destek
Hizmetleri Müdürlüğü Tüm birimlerin mal
ve hizmet satın alma ihale işlemlerini
yerine getirir. Yalvaç Belediyesine ait tüm araç,gereç ve iş makinelerinin
bakım ve tamirini, trafik tescili ile ilgili iş ve işlemlerini yapmak, Yalvaç
belediyesinin tüm kültürel faaliyetlerini planlamak ve gerektiğinde tüm ilgili
birimlerle yürütmek, Arıtma tesisini sevk ve idare etmek,
Rampalı
çarşı, Toptancı hal binası, Eski otel (Antiocheia)binasının bakım tamir iş ve
işlemlerini yaptırmak. Belediye adına
alınmış tüm taşınır malların ana depoya kayıt işlemlerini yapmak, ilgili
birimlere depo çıkışlarını kayıtla yapmak,
Bu
bağlamda:
1) Destek
Hizmetleri Müdürlüğü bu yönetmelikte sayılan görevler ile Belediye başkanınca
kendisine verilen tüm görevleri yürütürken işlemleri kanun, tüzük, yönetmelik,
kararname, genelge ve tebliğlere uygun olarak yapmak, gerekli özen ve çabukluğu
göstererek neticelendirmekle yükümlüdür.
2)
Yalvaç Belediyesi'nin satın alma
politikalarına uygun olarak, satın almalardaki ekonomikliğin yönetilmesinden,
satın almalardaki fiili denetimi sağlamak, Yalvaç Belediyesine bağlı birimlerin
faaliyetlerini sürdürebilmeleri maksadıyla ihtiyaç duydukları malzemelerin
yurtiçi ve yurt dışı satın alma yolu ile karşılanmasının gerektirdiği
faaliyetleri yürütmek,
3)
Kamu İhale Kurumunun belirlediği senelik
limitler çerçevesinde harcama birim müdürlüklerinden gelen Mal ve Hizmet Alımı
isteklerini, taleplerini piyasa araştırması yaparak 4734 sayılı K.İ.Kanununun
uygun maddeleri çerçevesinde doğrudan temin veya ihale yoluyla temin etmek. Tüm
mal ve hizmet alımı ihale iş ve işlemlerini, yapmak, yaptırmak, sonuçlandırmak,
4)
Onaylanan iş planı uyarınca istenilen mal,
hizmet ve malzemelerin asgari maliyetle zamanında temini ve ilgili birimlere
ulaştırılması sağlamak,
5)
Belediyemizde ihtiyaç hâsıl olan araç,
iş makinesi veya donanımın tespitini yapmak ve teminini sağlamak,
6)
Yalvaç Belediyesine ait tüm araç, iş
makinesi ve donanımlarında oluşan arızaların, tespitini yapmak, yaptırmak,
7)
Atölyelerimizde bakım ve onarımı yapılamayacak
olanların dış piyasaya sevkini yapmak, yedek parça ihtiyacının tespitini ve
teminini yapmak, yapılan iş ve işçilikler ile alınan yedek parçaların kontrol
ve kabulünü yapmak için ilgili birimle koordineli olarak yapmak.
8)
Araç ve iş makinelerimizin kullandığı
(akaryakıt Hariç) madeni yağı anti friz vb. temini, kontrolü ve kabulünü
yapmak, gerekli raporları oluşturmak,
9)
Araçların sicil dosyalarını tutarak,
ruhsat, trafik tescil, kaza, trafik sigortası, egzoz ve fenni muayenelerini
takip etmek, yaptırmak, muhafaza etmek
10) Belediyeye
alınan Her nevi demirbaş eşyanın ana depoya girişini yapmak, Talep halinde
ilgili birim taşınır mal kayıt yetkilisine kayıtla teslim etmek, çıkış ve depo
kayıtlarının eksiksiz tutulmasının takip etmek, edilmesini sağlamak,
11) Yalvaç
Belediyesince edinilen tüm taşınırların, cins ve niteliklerine göre sayarak,
tartarak, ölçerek muayene ve kabulünü yapmak, ana ambara giriş kayıtlarını
yaparak teslim almak.(Eskiden alınan tüm taşınırların ilgili birimler
tarafından taşınır ve demirbaş listelerinin taşınır mal kayıt yetkilileri ile)
12) Ana
ambara kayıtları yapılanları ihtiyacı olan birimlere, birimlerin taşınır mal
kayıt kontrol yetkilisine kayıtla teslim etmek, doğrudan tüketilmeyen ve
kullanıma verilmeyen taşınırları sorumluluğunda muhafaza etmek.
13) Muayene ve kabul işlemi hemen yapılamayan
taşınırları kontrol ederek teslim almak, bunların kesin kabulü yapılmadan
kullanıma verilmesini önlemek ve ayıplı malların iade edilmesini sağlamak,
14) Yalvaç
Belediyesinin tüm Taşınırların giriş ve çıkısına ilişkin kayıtları tutmak,
bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenlemek ve taşınır yönetim hesap
cetvellerini Belediye konsolide bütçe görevlisine göndermek.
15) Ana
depodaki Taşınırların yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya ve benzeri
tehlikelere karşı korunması için gerekli tedbirleri almak ve alınmasını
sağlamak.
16) Ambarda çalınma veya olağanüstü nedenlerden
dolayı meydana gelen azalmaları başkanlık makamına anında bildirmek.
17) Ambar sayımını ve stok kontrolünü yapmak,
harcama yetkililerine belirlenen asgari stok seviyesinin altına düşen
taşınırları bildirmek.
18) Kullanımda bulunan dayanıklı taşınırları
bulundukları yerde kontrol etmek, sayımlarını yapmak ve yaptırmak.
19) Taşınırların
elektronik ortamda takibi için yapılacak programa her türlü veri girişi yaparak
buradaki verileri sürekli güncel halde tutmak.
20) Belediyenin
Taşınır Kesin Hesap Cetveli ile Taşınır Hesabı İcmal Cetvelini, üst yönetici
adına hazırlamakla yükümlüdür.
21) Yalvaç
Belediyesindeki tüm taşınır mallardan; Ekonomik ömrünü tamamlamış olan veya
tamamlamadığı halde teknik ve fiziki nedenlerle alınış amaçları doğrultusunda
kullanılması imkânı kalmayan veya tamiri mümkün ama ekonomik olmayan arızalar
nedeniyle kullanılmasında yarar görülmeyerek hizmet dışı bırakılan taşınırlar
ile üretim sırasında elde edilen kırpıntı, döküntü ve artık parçaları, yasalar
çerçevesinde hurdaya ayırmak, demirbaş kayıtlarından düşülmesini sağlamak,
22) Her
yıl düzenlenen Yalvaç Pisidia Antiocheia Kültür Turizmim ve sanat festivali,
Hıdrellez şenlikleri, resmi tören ve karşılamalar ile buna benzer diğer
organizasyonları yapmak, yaptırmak,
23) Belediyemize
ait koruma altına alınmış veya alınacak tüm (Tarihi ve kültürel) eski binaların
Kayıt altına alınması, bakımı, tamiri, restorasyonu, kullanımı iş ve
işlemlerini ilgili yasa ve yönetmelikler çerçevesinde yapmak, yaptırmak,
24) Belediyemize
ait; Rampalı çarşı, Toptancı hal binası, Eski otel binasının bakım tamir iş ve
işlemlerini yapmak, yaptırmak,
25) Yalvaç
Belediyesi Arıtma tesisini işletmek (Çevre kanunu ve ilgili diğer yasa ve
yönetmelikler çerçevesinde, periyodik analizlerin yapılması yaptırılması Bakım,
tamir, bekçilik vb. tüm iş ve işlemler)
26) Belediyenin
kullanacağı araç ve gereçleri sürekli çalışır halde tutmak ve organize etmek.
27) Müdürlüğe
iletilen yazılı ve sözlü taleplerin Müdürlük görev ve yetki alanında kalan
mevzuata uygun olan talepleri değerlendirerek çözüme ulaştırmak
28) Müdürlük
bütçesini yıllık performans programına uygun olara hazırlayarak, ilgili
kanunlar çerçevesinde işlemleri yürütmek.
29) Müdürlüğün
taşınır kayıt işlemlerini yapmak
30) Arşiv
işlemlerini yapmak
31) İş
güvenliğini sağlamak ve çalışma ortamının sürekli iyileştirilmesi için gerekli
çalışmaları yapmak
32) Belediye
başkanının vereceği diğer görevleri yerine getirmek.
Müdürlük
yetkisi
MADDE
10–
Destek Hizmetleri Müdürlüğü, bu yönetmelikte sayılan görevleri 5393 Sayılı
Belediye Kanununa dayanarak Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri
kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
Müdürlüğün
sorumluluğu
MADDE
11-
Destek Hizmetleri Müdürlüğü, Belediye Başkanı'nca verilen, bu yönetmelikte
tarif edilen ve ilgili yasalarda belirtilen görevleri ivedilikle yapmak ve
yürütmekle sorumludur.
Müdürün
görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE
12- Müdürün görev, yetki ve sorumluluğu
1)
Destek Hizmetleri Müdürlüğü'nü Başkanlık
Makamı adına temsil eder.
2) Müdürlüğün
yönetiminde tam yetkili kişidir. Müdürlüğün her türlü çalışmalarını düzenler.
3) Destek
Hizmetleri Müdürlüğü'nün harcama yetkilisidir.
4) Belediyenin
faaliyetleri için gerekli araç, gereç ve malzeme ile hizmet alımlarının satın
alma ve ihale işlemlerini yürütür
5) Yalvaç
Belediyesinin ihtiyacı olarak satın ve bağış yoluyla alınan tüm demirbaşları
kayıt altına alınmasından, kullanım süresi dolan demirbaşların kayıtlardan
düşülmesinden sorumludur.
6) Müdürlükteki personelin görev dağılımını
yapar. Görevlendirme yazısında verilen görevin tanımı yapılır ve
görevlendirilen personelin yetki ve sorumlulukları belirtilir.
7) Yalvaç
Belediyesi sınırları içinde ilgili yasa ve yönetmelikler çerçevesinde Başkanlık
Makamı'nın emir ve direktifleri doğrultusunda, Belediye Meclisi'nce onanan
bütçe ve yatırım programına uygun olarak, kamudan gelen taleplerin ve
hizmetlerin yürütülmesinden sorumludur.
8) Destek Hizmetleri Müdürlüğü ile diğer
Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlar.
9) Kendine bağlı birimler arasında uyumlu ve
koordineli çalışmayı sağlar.
10) Kendine bağlı personelin 657 sayılı Devlet
Memurları Kanunu ile 4857 sayılı İş Kanunu'na göre özlük hakları ile ilgili
sicil raporları, izin, terfi, disiplin vb. sosyal haklarının takip edilmesini,
sağlar.
11) Müdürlüğüne intikal eden evrakların ve
bunlarla ilgili görevlerin birimler arasında dağılımını ve denetimini sağlar.
12) Yalvaç
Belediyesinin tüm kültürel faaliyetlerini (Resmi tören, sempozyum,
şenlik,festival vb) organize eder,yürütür.
13) Müdürlüğü ilgilendiren konularda encümen,
teknik komisyon, vb. toplantılara katılır.
14) Afet gibi olağanüstü hallerde Valilik
Makamı'nca verilen görev ve gerekli çalışmaları yapar.
15) Alt birimlerce hazırlanan evrakları ve
çalışmaları denetler, yönlendirir ve onaylar.
16) Kalite sistemini geliştirme ve hizmet
iyileştirme ile ilgili çalışmaları denetler, bunlarla ilgili kayıtların
tutulmasını sağlar ve takibini yapar.
17) Yasalarla verilen her türlü ek görevi yapar.
18)
Müdürlük personelini, Belediye iş makinesi ve hizmet
araçlarını, diğer birimlerin taşınır kayıt yetkililerini, ambarları, üzerinde
taşınır zimmeti olan tüm belediye personelini her zaman denetleme yetkisine
sahiptir.
İDARİ
İŞLER SERVİSİ
MADDE
13-
İdari işler Servisinin Görev, Yetki ve
Sorumlulukları
1)
Destek Hizmetleri Müdürlüğüne
gelen-giden evrak kayıtlarını tutmak ve zimmet karşılığı ilgili
birimlere/servislere ve görevlilere teslim etmek.
2) İşlemi
biten evrakları ilgili dosyalara kaldırarak, Müdürlük arşivinde saklanmasını
sağlamak.
3) Müdürlükçe
işlem yapılan ve dağılımı gereken evrakları giden evrak defterine kaydetmek ve
zimmet karşılığı ilgiliye teslim etmek,
4) Başkanlık
Makamına sunulan evrakların imza aşamalarını takip ederek, kayıt ve zimmet
işlemini yapmak.
5) Müdürlüğe
havale edilen her türlü evrakın kanun, talimat bilgileri ve genelgeler
(standart dosya planı) çerçevesinde cevaplandırılması takibi ve dosyalama
işlerinin düzenli yürütülmesini sağlamak,
6) Mal,
Hizmet veya yapım olarak müdürlüğe kesilen faturaların ödenmesi için belgeleri
hazırlamak.
7) Müdürlükteki
tüm demirbaşların listelerini hazırlamak
8) Müdürlük/Birim
ambarına giren ve çıkan her türlü malzemenin Taşınır Mal Yönetmeliğine uygun
olarak kaydını tutmak muhafaza etmek,
9) Müdürlük/Birim
ihtiyacı olarak satın alma veya bağış yoluyla edinilen tüm demirbaşları kayıt
altına almak kullanım süresi dolan malzemeleri hurdaya ayırmak, ayırttırmak
10)
Her mali yılsonunda görev değişikliğinde
ve gerektiğinde ambar sayımı yapmak,
İhale
Bürosunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE
14- Destek Hizmetleri Müdürlüğü İhale Bürosunun görev yetki ve sorumlulukları: Sürekli
değişen ve güncellenen Kamu ihale mevzuatını takip ederek: Yalvaç
Belediyesi'nin satın alma politikalarına uygun olarak, satın almalardaki
ekonomikliğin yönetilmesinden, satın almalardaki fiili denetimi sağlamak,
Yalvaç Belediyesine bağlı birimlerin faaliyetlerini sürdürebilmeleri maksadıyla
ihtiyaç duydukları malzemelerin yurtiçi ve yurt dışı satın alma yolu ile
karşılanmasının gerektirdiği faaliyetleri yürütmek, Bu bağlamda:
1)
Müdürlüklerin talepleri doğrultusun da
ihale şartnameleri ve dokümanlarını (şartname dosyaları) mevzuata uygun olarak
hazırlamak.(İhale ise birimlerin kendi EKAP sayfalarında KİK ‘e bağlı diğer
dokümanları mevzuata uygun olarak hazırlamak, doğrudan temin ise talep istek fişine
göre alımını yapmak)
2) Müdürlüklerden
talep edilen mal ve hizmet alımı için ihale dokümanlarını, ilan metnini
hazırlamak, ilan için Kamu İhale Kurumu tarafından oluşturulan elektronik kamu
alımları platformu (EKAP) üzerinden tüm iş ve işlemlerin gerçekleşmesi ve takip
edilmesini sağlamak.
3) İlan
bedeline ait evrakları hazırlayarak ödenmesi için Mali Hizmetler Müdürlüğüne
havale etmek.
4) İlan
metninin mevzuatta ön görülen süre ile ve yayınlanmasını takip etmek.
5) Rekabet
ortamı oluşturmak üzere İlan metninin mevzuatta zorunlu duyuru şekli dışında
duyurulmasını sağlamak (Gerektiğinde Belediye ilan panolarında asmak, Belediye
internet sitesinde duyurmak, ilan metnini İlgili meslek odasına yazı ile
göndermek v.b.)
6) Gerektiğinde
düzeltme ilanı yapmak.
7) İlan
faturalarını Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne iletmek.
8) İhale
dokümanlarını çoğaltmak.
9) İhale
mevzuatına uygun olarak ilanın yayınlanmasından sonra en geç 3 gün içinde ihale
komisyonu üyelerine incelemeleri için ihale dokümanlarının suretlerini vermek.
10) İhale
komisyonu üyelerine görevlendirme onayı ve ihale tarihini tebliğ etmek.
11) İhale
dokümanlarına itiraz olması halinde mevzuatta ön görülen süre de raportör
oluşturulması ve itirazın cevaplandırılmasını takip etmek.
12) İhale
dokümanlarına itiraz halinde gerektiğinde zeyilname düzenlemek.
13) İhaleye
girmek isteyenlere ihale dokümanlarını satmak.
14) Pazarlık
usulü ihalelerde teklif alınacak isteklilere davet mektubu ve ihale
dokümanlarını göndermek.
15) Verilen
teklifleri tutanakla teslim almak.
16) Teklif
zarfı içine suret belge koymak isteyen isteklilerin asıl belgelerini kontrol
ederek suret belge üzerine aslı görülmüştür kaşesi basıp onaylamak.
17) İhale
saatine kadar verilen tüm teklifleri tutanakla ihale komisyonuna teslim etmek.
18) İhale
sırasında Komisyonca açılan teklif zarflarında bulunan belgeleri ve teklif
edilen bedelleri tutanağa işlemek.
19) İhaleden
sonra teklif zarfına konulmuş asıl belgeleri isteyen isteklilere belgelerin
suretlerini alarak asılları iade etmek.
20) İhalede
değerlendirme dışı kalan ve ilk iki sırada bulunmayan isteklilerin geçici
teminatlarını iade edilmesini sağlamak.
21) İhale
teklif zarfı içinde isteklilerce sunulan yeterlik belgelerinin incelenmesinde
İhale komisyonuna yardımcı olmak.
22) İsteklilerden
sundukları belgeler veya teklifleri ile ilgili açıklama istenmesi gerekmesi halinde,
yazışmaları yapmak ve süreyi takip etmek.
23) Kesinleşen
ihale kararını ve değerlendirme dışı kalan isteklilerin değerlendirme dışı
kalış gerekçelerini mevzuatta ön görülen yasal süre içinde ihaleye teklif veren
tüm isteklilere posta veya elden tebliğ etmek.
24) Kesinleşen
ihale kararına karşı itiraz olması halinde mevzuatta ön görülen sürede raportör
oluşturulması ve itirazın cevaplandırılmasını takip etmek.
25) İtiraza
karşı verilen cevabın isteklilerce uygun bulunmayıp Kamu İhale Kurumu'na
itirazen şikayette bulunulması halinde, İhale dokümanlarının ve teklif
zarflarının suretlerinin çıkarılarak verilen süre içinde Kamu İhale Kurumuna
iletmek.
26) İhalenin
iptalinin gerekmesi halinde iptal ilanı hazırlayıp, ilan ettirmek.
27) Kesinleşen
ihale kararına itiraz olmaması halinde itiraz süresinin bitiminden itibaren yasal
süresi içinde ihale üzerinde kalan
istekliye sözleşmeye davet yazısını tebliğ etmek.
28) Sözleşmenin
imzalanmasından sonra sözleşme dosyasını Mali Hizmetler Müdürlüğü'ne ve İlgili
Müdürlüğü göndermek.
29) Sözleşmenin
imzalanmasından sonra ikinci sıradaki isteklinin geçici teminatını iade etmeyi
sağlamak.
30) Gerektiği
hallerde ihale sonuç ilanı hazırlayıp yayınlatmak.
31) İhale
sonuç formu düzenleyip Kamu İhale Kurumu'na göndermek.
32) İhaleleri
Belediyemiz internet sitesinde duyurulmasını sağlamak.
33) Gerek
Bilgi Edinme Kanunu gerekse Meclis Soru Önergeleri nedeniyle istenen ihale
bilgilerini vermek.
34) Yalvaç Belediyesince edinilen tüm
taşınırların, cins ve niteliklerine göre sayarak, tartarak, ölçerek muayene ve
kabulünü yapmak, ana ambara giriş kayıtlarını yaptırarak teslim almak.
35)
Belediyemize ait; Rampalı çarşı,
Toptancı hal binası, Eski otel binasının bakım tamir iş ve işlemlerini yapmak,
yaptırmak,
Taşınır
ve Kayıt Kontrol Biriminin (Ana ambar) Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE
15- Ana Ambar (Merkez Ambar)
1)
Belediyeye alınan Her nevi demirbaş
eşyanın ana depoya girişini yapmak, Talep halinde ilgili birim taşınır mal
kayıt yetkilisine kayıtla teslim etmek, çıkış ve depo kayıtlarının eksiksiz
tutulmasının takip etmek, edilmesini sağlamak,
2)
Yalvaç Belediyesince edinilen tüm
taşınırların, cins ve niteliklerine göre sayarak, tartarak, ölçerek muayene ve
kabulünü yapmak, ana ambara giriş kayıtlarını yaparak teslim almak.
3)
Ana ambara kayıtları yapılanları
ihtiyacı olan birimlere, birimlerin taşınır mal kayıt kontrol yetkilisine
kayıtla teslim etmek, doğrudan tüketilmeyen ve kullanıma verilmeyen taşınırları
sorumluluğunda muhafaza etmek.
4)
Muayene ve kabul işlemi hemen yapılamayan
taşınırları kontrol ederek teslim almak, bunların muayene kabulü yapılmadan
kullanıma verilmesini önlemek ve ayıplı malların iade edilmesini sağlamak,
5)
Yalvaç Belediyesinin tüm Taşınırların
giriş ve çıkısına ilişkin kayıtları tutmak, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri
düzenlemek ve taşınır yönetim hesap cetvellerini Belediye konsolide bütçe
görevlisine göndermek.
6)
Ana ambardaki Taşınırların yangına,
ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya ve benzeri tehlikelere karşı korunması için
gerekli tedbirleri almak ve alınmasını sağlamak.
7)
Ambarda çalınma veya olağanüstü nedenlerden
dolayı meydana gelen azalmaları başkanlık makamına anında bildirmek.
8)
Ambar sayımını ve stok kontrolünü yapmak,
harcama yetkililerine belirlenen asgari stok seviyesinin altına düşen
taşınırları bildirmek.
9)
Birimin
Kullanımda bulunan dayanıklı taşınırları bulundukları yerde kontrol etmek,
sayımlarını yapmak ve yaptırmak.
10) Taşınırların
elektronik ortamda takibi için yapılacak programa her türlü veri girişi yaparak
buradaki verileri sürekli güncel halde tutmak.
11) Belediyenin
Taşınır Kesin Hesap Cetveli ile Taşınır Hesabı İcmal Cetvelini, üst yönetici
adına hazırlamakla yükümlüdür.
12) Yalvaç
Belediyesindeki tüm taşınır mallardan; Birimlerin talebi halinde Destek
hizmetleri müdürlüğünce komisyon kurularak ;Ekonomik ömrünü tamamlamış olan
veya tamamlamadığı halde teknik ve fiziki nedenlerle alınış amaçları
doğrultusunda kullanılması imkânı kalmayan veya tamiri mümkün ama ekonomik
olmayan arızalar nedeniyle kullanılmasında yarar görülmeyerek hizmet dışı
bırakılan taşınırlar ile üretim sırasında elde edilen kırpıntı, döküntü ve
artık parçaları, yasalar çerçevesinde hurdaya ayırmak, demirbaş kayıtlarından
düşülmesini sağlamak,
MAKİNE
İKMAL SERVİSİ
MADDE
16- Makine İkmal servisinin görev ve sorumlulukları:
1)
Yalvaç Belediyesine ait tüm araç, iş
makinesi ve donanımlarında oluşan arızalarını birimlerin talebi halinde
tespitini yapmak, yaptırmak,
2)
Atölyelerimizde bakım ve onarımı yapılamayacak
olanların dış piyasaya sevkini yapmak, yedek parça ihtiyacının tespitini ve
teminini yapmak, yapılan iş ve işçilikler ile alınan yedek parçaların kontrol
ve kabulünü yapmak, gerektiğinde dışa sevk için ilgili birimle koordinede
bulunmak.
3)
Araç ve iş makinelerimizin kullandığı
(akaryakıt Hariç) madeni yağı anti friz vb. temini, kontrolü ve kabulünü
yapmak, gerekli raporları oluşturmak,
4)
Araçların sicil dosyalarını tutarak,
ruhsat, trafik tescil, kaza, trafik sigortası, egzoz ve fenni muayenelerini
takip etmek, yaptırmak, muhafaza etmek
5)
Belediyeye alınacak araç ve makinelerin
Teknik şartnamelerini hazırlamak ve alımları yapılanları teslim almak
6)
Belediyemize
ait hasara uğrayan araç ve makinelerin hasar durumlarını tespit etmek ve
gerekli raporları düzenlemek.
ARITMA
TESİSİ
MADDE
17- Arıtma tesisi sorumlusunun görev, Yetki ve Sorumlulukları
1)
Yalvaç Belediyesi Arıtma tesisini
işletmek (Çevre kanunu ve ilgili diğer yasa ve yönetmelikler çerçevesinde,
periyodik analizlerin yapılması yaptırılması Bakım, tamir, bekçilik vb. tüm iş
ve işlemler)
2)
Görevleriyle ilgili günlük, aylık ve yıllık faaliyet
raporları ile istenilen diğer yazı ve raporları hazırlayarak Müdürlüğe
sunmak,
3)
Arıtma Tesisinde görevli
personelin sevk ve idaresini yapmak, fazla çalışma sürelerini kontrol etmek,
iş sağlığı ve güvenlik kurallarına uyulup uyulmadığını denetlemek,
4)
Vardiyaları düzenlemek,
5)
Tesis ünitelerinin temiz tutulmasını sağlamak,
6)
2872 sayılı çevre kanunu ve ilgili diğer
mevzuat çerçevesinde, Kentsel – Evsel atık sular için iç izlemeye
esas numune alma iş ve işlemlerinin yapılması, takibi, yaptırılması
7)
Arıtma tesisinde oluşabilecek arıza ve
olumsuzlukları anında Destek Hizmetleri Müdürlüğüne bildirmek.
KÜLTÜR
VE SOSYAL İŞLER BÜROSU
MADDE
18- Kültür ve Sosyal İşler Bürosunun Görev, Yetki ve sorumlulukları
1)
Her yıl düzenlenen Yalvaç Pisidia
Antiocheia Kültür Turizmim ve sanat festivali, Hıdrellez şenlikleri, resmi
tören ve karşılamalar ile buna benzer diğer organizasyonları yapmak, yaptırmak,
2) Belediyemize
ait koruma altına alınmış veya alınacak tüm (Tarihi ve kültürel) eski binaların
Kayıt altına alınması, bakımı, tamiri, restorasyonu, kullanımı iş ve
işlemlerini ilgili yasa ve yönetmelikler çerçevesinde yapmak, yaptırmak,
3) Belediyenin
amaç, ilke ve hedeflerine uygun olarak her türlü kültür etkinliğini planlamak, uygulamak
ve değerlendirmek,
4) Belediye
olarak hemşeriler arasında sosyal ve kültürel ilişkilerin geliştirilmesi ve
kültürel değerlerin korunması konusunda gerekli çalışmaları yapmak
5) Yürütülecek
görevlere uygun, nitelikli personelin seçilmesini sağlayacak sistemi tespit
etmek ve geliştirmek,
6) Engelli
vatandaşlarımız için engelsiz yaşam projeleri hazırlamak, onların topluma
entegrasyonu na yardımcı olmak,
7)
Belde halkı için her türlü sosyal
içerikli faaliyetleri gerçekleştirmek
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
GÖREV
VE HİZMETLERİN İCRASI
Görevin alınması
MADDE 19-
Müdürlüğün tüm elemanlarına verilen belgeler, dosyalar ve tüm işler zimmet
defterine kaydedilerek ilgilisine verilir.
Görevin
planlanması
MADDE 20 –
Destek Hizmetleri Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen
plan dâhilinde yürütülür.
Görevin yürütülmesi
MADDE 21-
Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve
yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
İŞBİRLİĞİ
VE KOORDİNASYON
Müdürlük birimleri arasında işbirliği
MADDE 22- Müdürlük
birimleri arasında işbirliği
1) Müdürlük
dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından
sağlanır.
2) Müdürlüğe
gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre
iletilir.
3) Müdür,
evrakları gereği için ilgili personele tevzi eder.
4) Bu
Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle
görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her
türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir
çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur.
Devir teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
5) Çalışanın
ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin
hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
Diğer kurum ve kuruluşlarla
koordinasyon
MADDE 23 –
Koordinasyon
1) Müdürlükler
arası yazışmalar Müdür’ ün imzası ile yürütülür.
2) Müdürlüğün,
Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Kaymakamlık, Kamu Kurum ve
Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve
Belediye Başkanının imzası ile yürütülür.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
EVRAKLARLA
İLGİLİ İŞLEMLER VE ARŞİVLEME
Gelen giden evrakla ilgili
yapılacak işlem
MADDE 24 – Gelen
giden evrakla ilgili yapılacak işlem
1) Müdürlüğe
gelen evrakın önce kaydı yapılır. Müdür tarafından ilgili personele havale
edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
2) Evraklar
ilgili personele zimmetle ve imza karşılığı dağıtılır. Gelen ve giden evraklar
ilgili kayıt defterlerine sayılarına göre işlenir, Müdürlükler arası havale ve
kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır.
Arşivleme ve dosyalama
MADDE 25 – Arşivleme ve
dosyalama
1) Müdürlüklerde
yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı
klasörlerde saklanır.
2) İşlemi
biten evraklar arşive kaldırılır.
3) Arşivdeki
evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi
ve ilgili amiri sorumludur.
ALTINCIİ
BÖLÜM
DENETİM
Denetim, personel sicil ve disiplin
hükümleri
MADDE
23 - Destek Hizmetleri Müdürü tüm personelini her zaman
denetleme yetkisine sahiptir.
YEDİNCİ
BÖLÜM
ÇEŞİTLİ
VE SON HÜKÜMLER
Yönetmelikte hüküm bulunmayan
haller
MADDE 24
-İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat
hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 25 - Bu
yönetmelik Belediye Meclisinin kabulü tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE
26 – Bu yönetmelik hükümlerini Yalvaç Belediye Başkanı yürütür.
Halil
Hilmi TÜTÜNCÜ Belediye
ve Meclis Başkanı |
Fatma Meral DURUCAN Meclis Üyesi |
Doğan TURAN Meclis
Üyesi |
Nuh Murat SARIOĞLU Meclis
Üyesi |
|
|||
|
|||
İbrahim ŞEN Meclis
Üyesi |
Turgut MUTAF Meclis
Üyesi |
Fahri KODAL Meclis
Üyesi |
Orhan ÖZEN Meclis
Üyesi |
|
|||
|
|
|
|
|
|||
Mehmet BUĞDAYCI Meclis Üyesi |
Mümin İNANICI Meclis
Üyesi |
Arifkadın UZEL Meclis
Üyesi |
İsmail ÖZYURT Meclis Üyesi |
|
|||
|
|||
Mevlüt AŞIK Meclis Üyesi |
Abdullah GÖKKAYA Meclis
Üyesi |
Gencer KONDAL Meclis
Üyesi |
Hatice BAŞARAN Meclis Üyesi |