T.C.
YALVAÇ
BELEDİYE BAŞKANLIĞI
FEN
İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ
BÖLÜM
AMAÇ
KAPSAM DAYANAK TANIMLAR VE TEMEL İLKELER
AMAÇ
VE KAPSAM
MADDE
1 –
Bu Yönetmeliğin amacı; Yalvaç Belediye Başkanlığı Fen İşleri Müdürlüğü’nün
kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını
düzenlemektir.
YASAL
DAYANAK
MADDE 2 – Bu yönetmelik;
5393 sayılı Belediye Kanunu,10 Nisan 2014 Tarihi ve 28968 Sayılı Resmî Gazete
de yayımlanarak yürürlüğe konulan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli
İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelikte değişiklik
yapılmasına dair yönetmelik, Yalvaç Belediye Meclisinin 09/02/2015 tarih ve 30
Sayılı kararı doğrultusunda ve yürürlükteki diğer ilgili mevzuat hükümlerine
dayanılarak hazırlanmıştır
.
TANIMLAR
MADDE
4 -
Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
Başkan :
Yalvaç Belediye Başkanı’nı,
Belediye : Yalvaç Belediye Başkanlığı’nı,
Müdür : Fen
İşleri Müdürü’nü,
Müdürlük : Fen
İşleri Müdürlüğü’nü,
Teknik Üst Sorumlu:Müdürün
görevlerine yardımcı, Kendisine bağlanan bölüm ve büroların
iş ve İşlemlerini
idari ve teknik açıdan ilgili mevzuat çerçevesinde
yürüten
Personel : Müdürlüğe bağlı çalışan tüm personeli, ifade
eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
KURULUŞ
VE YAPILANMA
Kuruluş
MADDE
4
- Fen İşleri Müdürlüğü yönetmeliği 5393 sayılı Belediye Yasası, Norm Kadro İlke
ve Standartlarına uygun olarak görev, yetki ve sorumluluk ilkesine dayanılarak
hazırlanmış olup, Belediye Başkan ve/veya görevlendireceği Başkan Yardımcısı bağlı
olarak çalışan bir birimdir.
a)
İhtiyaç
duyulması halinde Başkanlık makamının onayı ile Şeflikler, bürolar açılabilir.
b)
İki
ayrı şefliğin, büronun veya servisin yapacağı iş ikiz görev olarak tek büroda
toplanabilir.
c)
Farklı
bürolardaki veya servislerdeki görevler ikiz görev olarak tek personele
verilebilir, (Kurulduğunda) Şeflikler ve Bürolar arası görev dağılımında Müdür
yetkilidir.
d)
Müdürlük
bünyesinde yeterli ve deneyimli personel olmaması durumunda, Bu yönetmelikte
zikredilen görevlerden, Diğer müdürlüklerde görevli memur ve işçi personele
Başkanlık Makamının onayı ile ikiz görev olarak verilebilir.
Teşkilatlanma
MADDE
5 -
Müdürlüğün personel yapısı Norm Kadro esaslarına göre ihdas edilmiş olup;
aşağıdaki gibidir;
a) Müdür,
b)Teknik Üst Sorumlu
c) Memur
ç) İşçi
d) Sözleşmeli personel
e) Geçici işçiler (Toplum Yararı
Programı çerçevesinde İş Kurumu İl Müdürlüğünden Gelen İşçiler dahil)
f)Taşeron (Hizmet satın alma)
2)Müdürlüğün
teşkilat yapısı aşağıdaki gibidir;
a) Müdür
b)İdari İşler Servisi
c)Park ve Bahçeler birimi
ç) Teknik Büro
d) Akköprü Asfalt Şantiyesi Birimi
e) Kaynak Atölyesi
f) Marangozhane
g) Su-Kanalizasyon Servisi
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLAR
MADDE 6 – Yalvaç Belediye Başkanlığı’nın amaçları, prensip ve
politikaları ile bağlı bulunulan mevzuat ve Belediye Başkanı'nın belirleyeceği
esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda; Yalvaç
Belediye’si sınırları içerisinde yürürlükteki İmar Planlarına uygun olarak yeni
yolların yapılması ve mevcut yolların onarılmasını sağlamaktan, kış şartlarında
yolların ulaşıma açık tutulmasından, biriminin çalışma programını hazırlayıp
takip etmekten, Belediye'nin diğer birimleri ile işbirliği içerisinde kaçak
yapıların yıkılması için gerekli araç-gereç ve ekipmanı sağlamaktan, kendi
müdürlüğü ile alakalı hafriyat işlerinin yürütülmesini takip etmekten, İmar
Kanununun 23. maddesi ile ilgili uygulamaların ve iştirak paylarının takip
edilmesinden, vatandaşların istek ve şikâyetlerini alıp değerlendirmek ve
sonucunu ilgili kişi ve kurumlara iletmekten, fiziki çevre düzenlemeleri
(bordur, yaya yolu vb.) ile ilgili işleri yürütmekten, kentin altyapı ve
yatırımlarının amaca ve onaylanan planlara uygun olarak yapılmasından; Yalvaç
Belediye’si sınırlan içerisinde imar planlarında topluma çevre bilincinin
aşılanmasında biriminin üzerine düşen görevleri yürütmekten, bölgedeki
molozların toplanmasından ve döküm yerlerine nakledilmesinden, Park ve
bahçelerin yapımı, bakımından, İçme suyu ve kanalizasyon hatlarının yapımı,
bakımı ve tamirinden, Mezarlıkların bakımından, Mahalle fırını binaları ve
sosyal tesislerin bakımı ve onarımından sorumludur. Belediye Başkanı’nın
ve/veya görevlendirdiği Başkan Yardımcısının gözetimi ve denetimi altında
yukarda özetle belirtilen görevlerin ifa ve icrası bağlamında:
FEN
İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ
1)
Uygulama projeleri İmar Müdürlüğünce
hazırlanmış ve ruhsatlandırılmış belediyeye ait inşaatları yapmak, yaptırmak,
2) Yalvaç
Belediyesine ait tüm mahallerdeki mahalle fırın binaları ve sosyal tesislerin
bakımı ve tamiri iş ve işlemlerini yapmak, yaptırmak,
3) Yalvaç
Belediyesine ait kademe içerisindeki marangoz ve demir atölyelerinin
işletilmesi,
4) Akköprü
şantiyesini çalıştırmak, malzeme üretmek ve depolamak,( Sıcak asfalt üretimi,
Rotmiks üretimi, Kum çakıl, yol kaplama vb. ayrıca her türlü inşaat
malzemeleri)
5) Meydan, bulvar, cadde ve ara yolları yapmak
veya yaptırmak,
6) Trafik
sinyalizasyon sistemlerini kurmak kurdurmak mevcut olanların bakım ve tamirini
yapmak, yaptırmak,
7) Çalışma programının gerçekleşmesi için gereken
malzeme, araç, binek aracı, iş makineleri ile yedek parça ve diğer ihtiyaçların
teminine ilişkin şartnameleri hazırlamak veya hazırlatmak, söz konusu araç ve
makinelerin bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak,
8) Asfalt
ve beton parke kaplamalı yol, bulvar, meydan, Kaldırım ve kavşaklar yapmak,
Mevcut olanların bakım ve onarımını yapmak veya yaptırmak,
9) Yeni
yollar açmak, bordürlerin döşenmesi döşettirilmesi, tretuar dolgularının
yapılması yaptırılmasını sağlamak,
10) Kırma
taş ve stabilize malzeme serilmesi, sıkıştırılması, stabilize yolların bakım ve
onarımlarını yapmak, yaptırmak,
11) Asfalt
yapımına hazırlanmış yollara Asfalt kaplama çalışmaları yapmak veya yaptırmak,
12) İmar
Planına Uygun olarak İhtiyaç duyulan yerlere istinat duvarları yapmak,
yaptırmak
13) İmar
planına uygun olarak ihtiyaca göre otoparkları yapmak, yaptırmak,
14) İmar Müdürlüğünden Gelen talep üzerine;
Gecekondu veya kanunen yerinde korunması mümkün olmayan binaların yıkım
işlemlerini yapmak veya yaptırmak,
15) Belediyenin görev ve sorumluluk alanına giren
her türlü elektrik, metal ve ahşap işlerini yapmak veya yaptırmak.
16) Karla
mücadele iş ve işlemlerini yapmak (Kaldırım ve yollardan Karların temizliği,
taşınması, buzlanmaya karşı tuzlama çalışmaları vb.)
17) Şehrin su ihtiyacını karşılamak üzere her
türlü önlemi almak
18) Şehrin
su kanalizasyon ve yağmur suyu hatlarının tamamına hâkim olup ihtiyaç duyulan
yerlerin planlamalarını yapmak
19) Şehirdeki
içme suyu hatlarının kontrolünü yapmak
20) Suyu
dezenfekte etmek, yıl boyunca gerekli analizleri ve testleri yapmak, şehrin en
uç noktalarındaki klor seviyesini kontrol altında tutmak.
21) Şehre
gelen suyun mahalleler arasındaki seviyesini sürekli kontrol altında tutmak
22) İçme
suyu şebekesinde oluşan arızalara zamanında müdahale etmek, su israfını önlemek
23) Şehirdeki
ana isale hatlarının bakımını yapmak
24) Su
depolarının bakımını yapmak
25) Yeni
içme suyu hatlarını döşemek, kaçak su bağlantılarını engellemek
26) Şehirdeki
kanal arızalarına müdahale etmek
27) Kanalizasyon
arızalarını gidermek
28) Yeni
kanalizasyon hatları döşemek, döşettirmek
29) Yağmur
suyu ızgaralarını, menfezleri rutin aralıklarla temizlemek, bakımını yapmak
30) Parklar için proje hazırlamak ve hazırlatmak,
31) Park ve bahçe yapmak veya yaptırmak,
32) Mevcut park ve bahçelerin bakım ve onarımını
yapmak veya yaptırmak,
33) Kişi başına düşen yeşil alan miktarını uygar
kent görünümünü sağlayacak şekilde artırmak,
34) Park ve bahçelerde kullanılacak doğal ve yapay
ağaç ve bitki örtüsünü belirleyerek projelerde kullanmak,
35) Çocuk oyun alanları yapmak veya yaptırmak,
36) Çocuk oyun alanlarında kullanılacak çocuk oyun
elemanlarını belirleyerek hizmete sunmak
37) Ağaçlandırma alanlarını belirlemek,
38) Ağaçlandırma konusunda kamu kurum ve
kuruluşları, özel hukuk tüzel kişileri ve gerçek kişiler ile çalışmalar yapmak,
39) Belediye fidanlığı kurmak ve işletmek,
40) Yalvaç
belediyesi imar sınırları içindeki tüm mezarlıkların, bakım, tamir, çimlerin
biçilmesi ve ağaçlandırılması işlerini yapmak, yaptırmak,
41) Çağdaş ve yeşil alanları kentsel gelişmeye
paralel olarak revize etmek ve yeni sistemler kurulmasını sağlamak,
42) Cadde,
sokak, park, meydan, kavşak vb. yerlerin isim ve yön levhalarının bakım tamir
ve yerlerine dikilmesi iş ve işlemlerini yapmak, yaptırmak
43) Müdürlüğün
kullanacağı araç ve gereçleri sürekli çalışır halde tutmak ve organize etmek.
44) Müdürlüğe
iletilen yazılı ve sözlü taleplerin Müdürlük görev ve yetki alanında kalan
mevzuata uygun olan talepleri değerlendirerek çözüme ulaştırmak
45) Müdürlük
bütçesini yıllık performans programına uygun olara hazırlayarak, ilgili
kanunlar çerçevesinde işlemleri yürütmek.
46) Müdürlüğün
taşınır kayıt işlemlerini yapmak
47) Arşiv
işlemlerini yapmak
48) İş
güvenliğini sağlamak ve çalışma ortamının sürekli iyileştirilmesi için gerekli
çalışmaları yapmak
49)
Belediye Başkanı tarafından verilecek
benzeri görevleri yapmak ve yaptırmak.
Müdürlük
yetkisi
MADDE
7
- Fen İşleri Müdürlüğü, bu yönetmelikte sayılan ve 5393 sayılı Belediye Kanunu'na
dayanarak Belediye Başkanı ve/veya Başkan Yardımcısı tarafından kendisine
verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
Müdürlüğün
sorumluluğu
MADDE
8- Fen İşleri Müdürlüğü, Belediye Başkanı'nca
verilen, bu yönetmelikte tarif edilen ve ilgili yasalarda belirtilen görevleri
ivedilikle yapmak ve yürütmekle sorumludur.
Müdürün
görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE
9- 1) Fen İşleri Müdürlüğü'nü Başkanlık Makamı adına temsil eder.
2) Müdürlüğün yönetiminde tam
yetkili kişidir. Müdürlüğün her türlü çalışmalarını düzenler.
3) Fen İşleri Müdürlüğü'nün harcama
yetkilisidir.
4) Müdürlükteki personelin görev
dağılımını yapar. Görevlendirme yazısında verilen görevin tanımı yapılır ve görevlendirilen
personelin yetki ve sorumlulukları belirtilir.
5)Yalvaç Belediyesi sınırları içinde ilgili
yasa ve yönetmelikler çerçevesinde Başkanlık Makamı'nın emir ve direktifleri
doğrultusunda, Belediye Meclisi'nce onanan bütçe ve yatırım programına uygun
olarak, kamudan gelen taleplerin ve hizmetlerin yürütülmesinden sorumludur.
6) Fen İşleri Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler
arasında koordinasyonu sağlar.
7) Kendine bağlı birimler arasında uyumlu ve
koordineli çalışmayı sağlar.
8) Kendine bağlı personelin 657
sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 4857 sayılı İş Kanunu'na göre özlük hakları
ile ilgili sicil raporları, izin, terfi, disiplin vb. sosyal haklarının takip
edilmesini, sağlar.
9) Müdürlüğüne intikal eden evrakların ve
bunlarla ilgili görevlerin birimler arasında dağılımını ve denetimini sağlar.
10) Müdürlüğü ilgilendiren encümen,
teknik komisyon, vb. toplantılara katılır.
11) Afet gibi olağanüstü hallerde
Valilik Makamı'nca verilen görev ve gerekli çalışmaları yapar.
12) Alt birimlerce hazırlanan
evrakları ve çalışmaları denetler, yönlendirir ve onaylar.
13) Kalite sistemini geliştirme ve
hizmet iyileştirme ile ilgili çalışmaları denetler, bunlarla ilgili kayıtların
tutulmasını sağlar ve takibini yapar.
14) Yasalarla verilen her türlü ek
görevi yapar.
5) Müdürlük personelini her zaman
denetleme yetkisine sahiptir.
İDARİ
İŞLER SERVİSİ
İdari
işler Servisinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE
10-
1) Fen İşleri Müdürlüğüne gelen-giden evrak kayıtlarını tutmak ve zimmet
karşılığı ilgili birimlere/servislere ve görevlilere teslim etmek.
2) İşlemi biten evrakları ilgili
dosyalara kaldırarak, Müdürlük arşivinde saklanmasını sağlamak.
3) Müdürlükçe işlem yapılan ve
dağılımı gereken evrakları giden evrak defterine kaydetmek ve zimmet karşılığı
ilgiliye teslim etmek,
4) Başkanlık Makamına sunulan
evrakların imza aşamalarını takip ederek, kayıt ve zimmet işlemini yapmak.
5)
Müdürlüğe havale edilen her türlü evrakın kanun, talimat bilgileri ve
genelgeler (standart dosya planı) çerçevesinde cevaplandırılması takibi ve
dosyalama işlerinin düzenli yürütülmesini sağlamak,
6) Mal, Hizmet veya yapım olarak
müdürlüğe kesilen faturaların ödenmesi için belgeleri hazırlamak.
7) Müdürlükteki tüm demirbaşların
listelerini hazırlamak
8) Müdürlük/Birim ambarına giren ve
çıkan her türlü malzemenin Taşınır Mal Yönetmeliğine uygun olarak kaydını
tutmak muhafaza etmek,
9) Müdürlük/Birim ihtiyacı olarak satın alma
veya bağış yoluyla edinilen tüm demirbaşları kayıt altına almak kullanım süresi
dolan malzemeleri hurdaya ayırmak, ayırtırmak
10) Her mali yılsonunda görev
değişikliğinde ve gerektiğinde ambar sayımı yapmak,
Park
ve Bahçeler biriminin Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE
11- 1)Park
ve Bahçeler Birimi; Yalvaç Belediyesi sınırları dâhilinde her türlü park ve
bahçe, (Çocuk oyun bahçeleri) kavşak ve orta refüjlerin düzenlenmesi, cadde,
sokak, park ve bahçelerin, mezarlıkların ağaçlandırılması, bölgedeki yeşil
alanların mesire yerlerinin düzenlenmesi, ilaçlanması, gübrelenmesi, sulanması,
çimlerinin biçilmesi vb. işleri yapan ve 09.02.2015 tarih ve 30 sayılı meclis
kararı ile Fen İşleri Müdürlüğüne bağlanan, bir alt birimdir.
Bu
Bağlamda:
1)
İlçe sınırları dâhilinde kişi başına düşen yeşil alan miktarını
standartlar seviyesine ulaştırmaya yönelik faaliyetlerde bulunmak,
2) İmar ve mülkiyet bakımından uygun yeşil alanları ilçe halkının ihtiyaçları
doğrultusunda şekillendirilerek yeni parklar tesis etmek
3) Cadde, sokak, meydan ve refüjlerde ağaçlandırma ve yeşillendirme çalışması
yapmak,
4) Parklar, çocuk oyun alanları, çocuk oyun grupları, yürüyüş yolları, spor
alanları ve yeşil alanların bakım, onarım ve iyileştirme çalışmalarını yapmak,
5) Parkların temizliğini yapmak, yaptırmak
6)
İlçemizdeki tüm ağaçların hem daha sağlıklı büyüyebilmeleri hem de yaya
yolları, apartman önleri gibi alanlarda vatandaşları rahatsız etmeyecek forma
getirilmesi amacıyla budamalarını yapmak,
7) Yeşil alanlar ile ağaçlar ve süs bitkilerinin periyodik olarak belirlenen
zamanlarda dikim, sulama, gübreleme,
ilaçlama ve çapalama işlemlerini yapmak, yaptırmak
8) Çalışma programlarının günlük, haftalık, aylık, ve 5 yıllık olarak
hazırlanması ve hazırlanan programların takibini yapmak,
9) Zorunlu hallerde (imar durumuna müsait yol ya da inşaat yapılması durumunda)
nakledilmesi gereken ağaçların gerekli kurumlardan nakil ve kesim izinlerinin
alınması işlerini takip etmek.
10) Gerek vatandaş gerekse diğer kurum ve kuruluşlar tarafından ilçe sınırları
içinde kamusal alanda bulunan orman ağacı sayılmayan ağaçlara yapılan herhangi
bir izinsiz kesme, taşıma vb. zarar verme durumunda gerekli teknik inceleme ve
tespitleri yaparak yasal takip başlatmak,
11)
Parklarda bulunan tüm yapısal peyzaj donatılarına (aydınlatma elemanları,
çocuk oyun elemanları, pergole, kameriye, bank, çöp kutusu, bilgilendirme
panosu vb.) zarar verilmesi durumunda gerekli teknik inceleme ve tespitleri
yaparak yasal takip başlatmak, gerekli cezai yaptırımı uygulatmak,
12) İşyerlerinde iş güvenliğini ve işçi sağlığını sağlayacak tedbirleri almak,
aldırmak,
13) Park, bahçe, refüj vb. alanlarda ki bitkilendirme çalışmalarına yönelik
bitkisel materyal üretimi yapmak,
14) Vatandaşların talepleri doğrultusunda bakım, budama, kesim, ilaçlama, sulama
vb. işlerini yapmak, yaptırmak
15) Kültür ve tabiat varlıklarını koruma kurulu tarafından anıt ağaç ya da
korunacak ağaç olarak tescillenmesi gerekli özellik arz eden ağaçları tespit
etmek,
17) Fen İşleri Müdürlüğünce Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genel emirler ve diğer
mevzuatlara uygun olarak verilecek her türlü görevleri zamanında ve eksiksiz
olarak yerine getirmek,
18) Yıl içerisinde mevcut park ve yeşil alanların bakımı ile aydınlatma ve
sulama sistemlerinin onarım işlerinin yanı sıra; okul camii, spor kuruluşları,
yurtlar, Üniversite ile diğer Kamu kuruluşlarına çevre düzenlemeleri konusunda Fen
İşleri Müdürü ve Başkanın bilgisi dahilinde yardımcı olmak.
19)
İlçemizdeki tüm mezarlıkların bakımı, Vatandaşlarımızla iş birliği içerisinde ağaçlandırılması,
çimlerinin biçilmesi, biçtirilmesi iş ve işlemleri,
20)İlçemiz
dahilinde bulunan tüm: park, bahçe, mesire alanı, refüj, kavşak, meydan, çocuk
oyun gurupları, bank ve oturma grupları, süs havuzları, park ve bahçe
duvarları, korkuluklar, aydınlatma direklerinin haftalık periyodik
kontrollerinin yapılması, muhtemel kazalara sebebiyet vermesi muhtemel
olanların tespit edilmesi, arızalarının ve tamirlerinin güvenlik tedbirleri
alınarak ivedilikle giderilmesi işleri,
21)
İlçemizde Bulunan Tüm yeşil alanların, parkların, çocuk bahçelerinin, spor
tesisi alanlarının ayrı ayrı imar
planlarındaki durumlarının çıkarılarak işlevlerine göre peyzaj planlarının
çizilmesi, plana göre metraj ve keşiflerinin tam ve eksiksiz olarak yapılması, dosyalanması,
22)
Yeni mezar alanlarının projelerinin yapılması,
23)
Kış sezonunda yaz sezonu için belediyemiz Seralarında, Parklarda kullanılacak
ağaç, mevsimlik çiçek, gül v.b. bitki materyalinin üretimini yapmak, yaptırmak
24)
Park ve yeşil alanlarda bulunan; oyun ve oturma grupları, kaldırım ve refüj
bordürleri, korkuluklar, şehir mobilyalarının cila, vernik, boya badana
işlerinin yapılması, yaptırılması
25)
Sorumluluğu dâhilinde devam eden işler ile ilgili Müdüre gerekli bilgileri vermek
ve bu tür bilgileri istatistik veri haline getirmek,
Teknik Büronun Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE
12 –
1)Fen İşleri Müdürlüğü tarafından ihalesi ve kontrollüğü yapılacak olan bina,
çevre düzenlemesi gibi işlerin ön etütleri, avam projeleri, metraj ve keşifleri
hazırlamak,
2)İhtiyaç duyulması halinde Diğer
birimlerin yapım, bakım onarım, hizmet ve mal alımlarında teknik destek
sağlamak
3) İlçemizin ihtiyaç duyulan
sokaklarında asfalt, beton bordür, trotuar, yağmur suyu kanalı, istinat ve
perde duvarı yapımı, bakım ve onarım işlerinde kullanılmak üzere Asfalt,
stabilize, bordür, beton parke taşı, yağmur suyu ızgarası alımı, Fen İşleri
Şantiye Hizmetlerinde kullanılmak üzere İş makineleri ve nakliye aracı
kiralanması Hizmeti Alımı ve malzeme alımlarına ilişkin ihale dosyalarını
hazırlamak,
4) Keşif, metraj ve ön hazırlığı
yapılmış;
a) Mal alımı işlerinin,
b) Bakım Onarım işlerinin,
c) Hizmet alımı işlerinin,
d) Yapım işlerinin ihale
dosyalarını hazırlamak, İhalesi Yapılmak Üzere Destek Hizmetleri Müdürlüğüne göndermek
5) Fen İşleri Müdürlüğü’ne havale
edilen her türlü evrakın kanun, talimat bilgileri ve genelgeler çerçevesinde
cevaplandırılması takibi ve dosyalama işlerinin düzenli yürütülmesini sağlar.
6) Mal, Hizmet veya yapım olarak
müdürlüğe kesilen faturaların ödenmesi için belgeleri hazırlamak. Hazırlatmak
7) İlçe Belediye sınırları içindeki
tüm mahallere ait asfalt ( kaplama, yama vb. ) yapılacak yolların ve
kullanılacak asfalt miktarlarının belirlenmesini sağlamak.
8) Tespit edilen ihtiyaca göre
hazırlanmış olan iş programı yürütülmesini sağlamak, görülen aksaklıkları vakit
geçirmeden yöneticiye iletmek ve gerekli tedbirin alınmasını sağlamak.
9) Çalışmalar devam ederken program
sırası daha sonra olan Sokakları kontrol etmek, program sırası gelmeden ön
hazırlık yaptırmak
10) Belediye sınırları içindeki
mahallelere ait stabilize ihtiyacı olan yolları ve gerekli stabilize ihtiyacını
belirler ve stoklanmasını sağlar.
11) Üretilen asfaltın ve sarf
edilen malzemenin miktarını raporlandırmak.
12) Onanmış projesi olan her türlü inşaat,
imalat ve tesisatı; proje ve detayları ile sözleşme, şartname, iş programı ve
ilgili yönetmeliklere uygun şekilde eksiksiz olarak yaptırır, kontrollüğünü
yürüterek süresinde bitirilmesini sağlar.
13) İnşaat, tadilat ve çevre
düzenlemesi gibi işlerin ön etütlerini, avam projelerini, metraj ve keşiflerini
hazırlar veya bahse konu işlerin mal alımı, hizmet alımı veya yapım işlerine
ait süreçleri takip eder.
14) İhale edilen işlerin fiziki, fenni ve
kanunen doğru yapılmasını sağlar ve bunun için yüklenici nezdinde gereken
önlemleri alır.
15) İşe başlamadan veya işin yapımı sırasında
iş yerinde meydana gelebilecek veya tehlike doğurabilecek su, kanalizasyon,
elektrik, PTT hatları gibi engeller için gerekli önlemleri almak, aldırmak,
16) Sorumluluğu dâhilindeki işlere
ait hak ediş raporlarını hazırlar, tahakkuk süreçlerini takip eder ve
mevzuatınca gerekli yasal yazışmaları yapmak,
17) Fen İşleri Müdürlüğünde çalışan
tüm ekip ve personellere, Yapacakları iş ve işlemlerde teknik bilgi vermek,
yönlendirmek, Gerekli iş sağlığı ve güvenliği önlemlerini aldırmak, uygulatmak.(İş
eldiveni, Koruyucu ayakkabı, kask, eldiven, İkaz, uyarı levhası v.b.)
18) Sorumluluğu dâhilinde devam
eden işler ile ilgili Müdüre gerekli bilgileri aktarır ve bu tür bilgileri
istatistik veri haline getirmek,
19) Vatandaşlardan gelen talepleri
değerlendirerek sonuçlandırmak
20) Belediye
sınırları içerisinde bulunan tüm park, havuz, orta refüj ve buna benzer
yerlerdeki aydınlatma ve enerji ile ilgili tüm teknik işlerin tamir, bakım,
yenileme ve yapım işlemini takip etmek gerekli gördüğü bakım, onarım ve
yenileme işlerini yapmak yaptırmak.
21)Belediyemize ait resmi hizmet
binaları ve diğer tesislerinde bulunan, aboneliği belediyemize ait kompanzasyon
sistemi bulunan elektrik panolarının periyodik kontrollerini düzenli yapmak
yaptırmak,
22)
Belediyemiz bünyesindeki tüm müdürlüklerin hizmet binaları ile kullanım
alanlarındaki elektrik iç tesislerinin kendisine bildirilen elektrik
arızalarının onarımları ile ihtiyaç halinde yapılması, yaptırılması
23)
Belediye Müdürlüklerin talebi halinde aydınlatma ve enerji kullanılan yerler
ile ilgili iş ve işlemleri, saat ve panoların bakımını yapmak yaptırmak,
24)
Belediyemiz bakım ağında bulunan tüm yollardaki mevcut sinyalizasyon
sistemlerinin bakımı, onarımı ve ihtiyaç duyulan alanlara veya yeni düzenlenen
kavşaklarda gerekli olan sinyalizasyon sisteminin kurulması.
25)
ilçenin hoparlör sisteminin bakım ve onarımlarını yapmak, yaptırılmasını
sağlamak.
26)
İhtiyaca ve talebe göre Belediyemize ait tüm binaların, boya ve badana
işlerinin yaptırılması,
26)
Yasalara göre verilen her türlü ek görevleri yapmak (İhtiyaç halinde
komisyonlarda görev almak)
Akköprü
Asfalt Şantiye biriminin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE
13- 1)Asfalt üretiminde kullanılmak üzere
Müdürlüğü’nce alımı yapılan ve şantiyeye teslim edilen; Yol ve kaldırım kaplama
malzemeleri, Kum, mıcır, tuz, bordür, büz, çimento, kireç bitüm vb. malzemeleri
kayıtla teslim almak, ihtiyaç halinde kayıtla teslim etmek.
2) Üretilen asfaltın ve sarf edilen
malzemenin miktarını günlük olarak raporlamak,
3) Gerektiğinde asfalt üretimi için
vardiyalar oluşturmak
4) Belediyemiz için gerekli olan
asfalt üretimini sağlamak.
5) Asfalt üretimi için gerekli olan
malzeme ve yakıt ihtiyacını zamanında bildirmek.
6)Gerekli iş sağlığı ve güvenliği önlemlerini sağlamak,
almak, uygulattırmak(İkaz, uyarı levhası v.b.)
7)
Sorumluluğu dâhilinde devam eden işler ile ilgili Müdüre gerekli bilgileri
aktarır ve bu tür bilgileri istatistik veri haline getirir.
8)
Akköprü şantiyesine giren tüm malzeme ve malların kayıtla girişini yapmak
korunmasını sağlamak.
9)
Akköprü şantiyesinden çıkan tüm mal ve malzemelerin kayıtla çıkışını yapmak.
10)
Yasalara göre verilen her türlü ek görevleri yapmak.
Kaynak Atölyesinin görev, yetki ve
sorumlulukları
MADDE 14-1) Belediyeye ait araçların her türlü kaynak işlerini
yapmak.
2)
Yalvaç Belediyesine ait binaların çelik çatı, kapı ve pencereleri ile her türlü
kaynak işlerini yapmak. 3) Belediye İmar planı içerisinde bulunan parkların,
çocuk oyun gruplarının, oturma grupları, çöp kovalarının, yağmur suyu
mazgallarının bakım, tamir ve kaynak işlerini yapmak.
5)
Belediyemiz Müdürlük ve birimlerinin kaynak işleri ile ilgili taleplerini
yerine getirmek.
6)Gerekli
İş sağlığı ve iş güvenliği önlemlerini almak, uygulattırmak (Tüm İkaz,uyarı
levhası v.b.)
7)Kaynak
atölyesinde bulunan tüm demirbaşların icmallerini tutmak. Kullanım
talimatnamelerine uymak, uygulamak
8)
Sorumluluğu dâhilinde devam eden işler ile ilgili Müdüre gerekli bilgileri vermek
ve bu tür bilgileri istatistik veri haline getirmek.
9)
Birim içinde bulunan malzemelerde herhangi bir eksilme veya kırılma durumumda
amirine bilgi vermek
Marangozhane Atölyesinin görev, yetki ve
sorumlulukları
MADDE
15- 1) Belediyemizin
ihtiyaçları doğrultusunda kapı, pencere, dolap, masa v.b ağaç ürünlerini
yapmak.
2)
Yalvaç Belediyesine ait binaların ahşap çatı, kapı ve pencereleri ile her türlü
ahşap, tamir işlerini yapmak.
3)
Belediye İmar planı içerisinde bulunan parkların, çocuk oyun gruplarının,
oturma gruplarının, ahşap materyallerini yapmak, tamir etmek
5)
Belediyemiz Müdürlük ve birimlerinin ahşap işleri ile ilgili taleplerini yerine
getirmek.
6)Gerekli
İş sağlığı ve iş güvenliği önlemlerini almak, uygulattırmak (Tüm İkaz, uyarı
levhası v.b.)
7)Marangoz
atölyesinde bulunan tüm demirbaşların icmallerini tutmak. Kullanım talimatnamelerine
uymak, uygulamak
8)
Sorumluluğu dâhilinde devam eden işler ile ilgili Müdüre gerekli bilgileri
vermek ve bu tür bilgileri istatistik veri haline getirmek.
9)
Birim içinde bulunan malzemelerde herhangi bir eksilme veya kırılma durumumda
amirine bilgi vermek
Su-Kanalizasyon Birimi'nin Görev, Yetki ve
Sorumlulukları
MADDE 16- 1) Şehrin su ihtiyacını karşılamak için her
türlü önlemi almak
2)
Şehirdeki içme suyu hatlarının kontrolünü yapmak,
3)
Şehirde oluşan su arızalarına zamanında müdahale etmek,
4)
Şehirdeki ana isale hatlarının bakımını yapmak
5)
Yeni su hatlarının döşenmesini sağlamak ve kaçak su bağlantılarını belirlemek,
6)
Suyun dezenfekte edilmesini, yıl boyunca gerekli analizlerini ve testlerini
yaptırmak,
7)
Terfi merkezlerinin bina-depo, pompaların bakım, onarımlarını yapmak veya
yaptırmak
8)
Şehirdeki kanalizasyon arızalarına müdahale edilmesini sağlamak
9)
Arızalı olan atık su şebekelerinin tamiri, yenilenmesi, bakımının yapılması,
ihtiyaç duyulan yeni yerlerin planlamalarını yapmak
10)
Kanalizasyon bacalarının ve terfi merkezlerinin sürekli temizlenmesini ve
kontrol edilmesini sağlamak
11)
Yağmur suyu ızgaralarının rutin aralıklarda temizlenmesi ile yağmursuyu
hatlarının bakımının ve temizliğinin yapılmasını sağlamak
12)
Su-Kanalizasyon ve yağmur suyu ilave şebekelerinin yapılmasını sağlamak,
13)
Kentin içme suyu, kanalizasyon hatları ve yağmur suyu hatlarının sayısal
ortamda imar planına işlenmesi (uzunluk, nitelik) ve envanterinin
oluşturulmasını sağlamak,
14)
İçme suyu ve kanalizasyon bağlantılarını yapmak veya yaptırmak,
15)
Şehir içi cadde ve sokaklardaki yol kotu altındaki kanalizasyon, yağmur suyu,
rögar kapakları ve ızgaralarını yol seviyesine çıkartmak veya çıkarttırmak.
16)
Görev alanı içine giren ve mevzuatın gerektirdiği diğer görevleri yapmak,
17)
İçme suyu depolarının periyodik kontrollerini yapmak,
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
GÖREV
VE HİZMETLERİN İCRASI
Görevin
alınması
MADDE
17-
Müdürlüğün tüm elemanlarına verilen belgeler, dosyalar ve tüm işler zimmet
defterine kaydedilerek ilgilisine verilir.
Görevin
planlanması
MADDE
18 -
Fen İşleri Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde
yürütülür.
Görevin yürütülmesi
MADDE
19 -
Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve
yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
İŞBİRLİĞİ
VE KOORDİNASYON
Müdürlük
birimleri arasında işbirliği
MADDE 20- 1) Müdürlük dâhilinde
çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.
2) Müdürlüğe gelen tüm evraklar
toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir.
3) Müdür, evrakları gereği için
ilgili personele tevzi eder.
4) Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm
hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri
gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında
bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini
yapmaları zorunludur. Devir teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri
yapılmaz.
5) Çalışanın ölümü halinde,
kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir
tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
Diğer
kurum ve kuruluşlarla koordinasyon
MADDE
21 -
1) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ ün imzası ile yürütülür.
2) Müdürlüğün, Belediye dışı özel
ve tüzel kişiler, Valilik, Kaymakamlık, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer
şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Belediye Başkanının
imzası ile yürütülür.
ALTINCI
BÖLÜM
EVRAKLARLA
İLGİLİ İŞLEMLER VE ARŞİVLEME
Gelen
giden evrakla ilgili yapılacak işlem
MADDE 22
- 1) Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır. Müdür tarafından ilgili
personele havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız
yapmakla yükümlüdür.
2) Evraklar ilgili personele
zimmetle ve imza karşılığı dağıtılır. Gelen ve giden evraklar ilgili kayıt
defterlerine sayılarına göre işlenir, dış müdürlük evrakları yine zimmetle
ilgili Müdürlüğe teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik
ortamda yapılır.
Arşivleme
ve dosyalama
MADDE
23 - 1) Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer
sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde saklanır.
2) İşlemi biten evraklar arşive
kaldırılır.
3) Arşivdeki evrakların muhafazasından ve
istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.
YEDİNCİ
BÖLÜM DENETİM
Denetim,
personel sicil ve disiplin hükümleri
MADDE 24 - 1) Fen İşleri
Müdürü tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
SEKİZİNCİ
BÖLÜM
ÇEŞİTLİ
VE SON HÜKÜMLER
Yönetmelikte
hüküm bulunmayan haller
MADDE 25- İşbu
yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine
uyulur.
Yürürlük
MADDE 26 - Bu yönetmelik Belediye
Meclisinin kabulü tarihinde yürürlüğe girer. Bu yönetmeliğin yürürlüğe
girmesiyle birlikte, bundan önce yürürlükte olan Yalvaç Belediyesi Fen İşleri
Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır
Yürütme
MADDE
27 –
Bu yönetmelik hükümlerini Yalvaç Belediye Başkanı yürütür.
Halil
Hilmi TÜTÜNCÜ Belediye
ve Meclis Başkanı |
Fatma Meral DURUCAN Meclis Üyesi |
Doğan TURAN Meclis
Üyesi |
Nuh Murat SARIOĞLU Meclis
Üyesi |
|
|||
|
|||
İbrahim ŞEN Meclis
Üyesi |
Turgut MUTAF Meclis
Üyesi |
Fahri KODAL Meclis
Üyesi |
Orhan ÖZEN Meclis
Üyesi |
|
|||
|
|
|
|
|
|||
Mehmet BUĞDAYCI Meclis Üyesi |
Mümin İNANICI Meclis
Üyesi |
Arifkadın UZEL Meclis
Üyesi |
İsmail ÖZYURT Meclis Üyesi |
|
|||
|
|||
Mevlüt AŞIK Meclis Üyesi |
Abdullah GÖKKAYA Meclis
Üyesi |
Gencer KONDAL Meclis
Üyesi |
Hatice BAŞARAN Meclis Üyesi |