T.C.
YALVAÇ BELEDİYE BAŞKANLIĞI
TEŞKİLAT YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
AMAÇ, KAPSAM, DAYANAK, İLKELER ve TANIMLAR
AMAÇ
Madde 1- Bu Yönetmeliğin amacı, Yalvaç Belediyesinde
faaliyet gösteren birimlerin, kuruluş, görev, yetki, sorumluluk ve
çalışmalarını düzenler.
KAPSAM
Madde 2- Bu Yönetmelik, Yalvaç Belediyesi bünyesinde
faaliyet gösteren birimlerin teşkili, görev, yetki ve sorumluluğunda bulunan iş
ve işlemlerin düzenlenmesi ve yürütülmesine ilişkin esas ve usulleri kapsar.
DAYANAK
Madde 3- Bu Yönetmelik, 13.07.2005 tarih ve 25874 sayılı
Resmi Gazete’de yayımlanan 03.07.2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanununun
48 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
İLKELER
Madde 4-(1) Belediye hizmet ve faaliyetlerinde etkinlik,
verimlilik, hizmette kaliteyi sağlamak, kurumun güçlü ve zayıf yönlerini tespit
ederek sorunlara kalıcı ve yerinde çözüm üretmek.
(2) Belediyenin amaçlarını, hedeflerini ve bu hedeflere ulaşmayı mümkün kılacak
yöntemleri belirlemek, gerekli planlamaları yapmak.
(3) Belediyenin güçlü ve zayıf yönlerini belirlemek, karşı karşıya olduğu
fırsat ve tehditleri analiz etmek, geleceğe dönük stratejiler belirlemek,
(4) Yönetici ve diğer pozisyonlarda görev yapan personelin motivasyonunu
sağlamak, performansını artırmak, toplam kalite yönetimine geçmek.
TANIMLAR
Madde 5- Bu Yönetmelikte
adı geçen;
Belediye : Yalvaç Belediyesini,
Başkanlık : Yalvaç Belediye Başkanlığını,
Başkan : Yalvaç Belediye Başkanını,
Meclis : Yalvaç Belediye Meclisini,
Encümen : Yalvaç Belediye Encümenini,ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
BAŞKANLIK MAKAMI
BAŞKAN
Madde 6- Belediye
Başkanı, belediye idaresinin başı ve tüzel kişiliğinin temsilcisidir.
BAŞKANIN GÖREV VE YETKİLERİ
Madde 7- Belediye
başkanının görev ve yetkileri aşağıda belirtilmiştir.
(1) Belediye teşkilatının en üst amiri olarak belediye teşkilatını sevk ve
idare etmek, belediyenin hak ve menfaatlerini korumak,
(2) Belediyeyi stratejik plana uygun olarak yönetmek, belediye idaresinin
kurumsal stratejilerini oluşturmak, bu stratejilere uygun olarak bütçeyi,
belediye faaliyetlerinin ve personelinin performans ölçütlerini hazırlamak ve
uygulamak, izlemek ve değerlendirmek, bunlarla ilgili raporları meclise sunmak.
(3) Belediyeyi Devlet dairelerinde ve törenlerde, davacı veya davalı olarak da
yargı yerlerinde temsil etmek veya vekil tayin etmek.
(4) Meclise ve encümene başkanlık etmek.
(5) Belediyenin taşınır ve taşınmaz mallarını idare etmek.
(6) Belediyenin gelir ve alacaklarını takip ve tahsil etmek.
(7) Yetkili organların kararını almak şartıyla sözleşme yapmak.
(8) Meclis ve encümen kararlarını uygulamak.
(9) Bütçeyi uygulamak, bütçede meclis ve encümenin yetkisi dışındaki
aktarmalara onay vermek.
(10) Belediye personelini atamak.
(11) Belediye ve bağlı kuruluşları ile işletmelerini denetlemek.
(12) Şartsız bağışları kabul etmek.
(13) Belde halkının huzur, esenlik, sağlık ve mutluluğu için gereken önlemleri
almak.
(14) Bütçede yoksul ve muhtaçlar için ayrılan ödeneği kullanmak, Engellilereyönelik
hizmetleri yürütmek ve Engelliler merkezini oluşturmak.
(15) Temsil ve ağırlama giderleri için ayrılan ödeneği kullanmak.
(16) Kanunlarla belediyeye verilen ve belediye meclisi veya belediye encümeni
kararını gerektirmeyen görevleri yapmak ve yetkileri kullanmak.
BAŞKAN VEKİLİ
Madde 8- (1) Belediye
başkanı izin, hastalık veya başka bir sebeple görev başında bulunmadığı
hallerde, bu süre içinde kendisine vekâlet etmek üzere, belediye meclisi
üyeleri arasından birini başkan vekili olarak görevlendirir.
(2) Başkan vekili, başkanın yetkilerine sahiptir.
BAŞKAN YARDIMCISI
Madde 9- (1) Başkan
yardımcısı, belediye başkanı tarafından uygun görülmek kaydıyla birimlerin
koordinasyonundan sorumlu olan kamu görevlisidir.
(2) Başkan yardımcısı, birimlerin işleyişinden başkana karşı birinci derecede
sorumludur.
(3) Belediye başkanı uygun gördüğü yetkilerini başkan yardımcısına
devredebilir.
(4) Belediye başkanı uygun gördüğü işlemlerde imza yetkisini belediye başkan
yardımcısına devredebilir
BELEDİYE BİRİMLERİ
Madde 10-
Belediye birimleri; Belediye ve bağlı
Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro ve İlke Standartlarına dair
Yönetmelik hükümlerini göre Belediyemiz D9 Grubunda yer almakta ve 6 adet
zorunlu müdürlük ön görülmüş zorunlu bu müdürlükler ana hizmet
birimleri, Yine aynı yönetmeliğe göre zorunlu olmayan ancak; Beldenin nüfusu,
fizikî ve coğrafî yapısı, ekonomik, sosyal ve kültürel özellikleri ile gelişme
potansiyeli ve Kurumumuzun personel yapısı dikkate alınarak, kurulan birimler yardımcı
hizmet birimleri, başkanlık makamına direk bağlı olarak çalışan özel kalem
birimi ve hukuk işleri olmak üzere üç gruba ayrılır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
ANA HİZMET BİRİMLERİ
ANA HİZMET BİRİMLERİ
Madde 11- Yalvaç Belediyesi ana hizmet
birimleri şunlardır:
(1) Yazı
İşleri Müdürlüğü
(2)
Mali Hizmetler Müdürlüğü,
(3)
Fen İşleri Müdürlüğü,
(4)
İmar ve Şehircilik Müdürlüğü,
(5) İtfaiye Müdürlüğü
(6)
Zabıta Müdürlüğü,
YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
Madde 12-
Yazı İşleri Müdürlüğünün kuruluş, teşkilatlanma ve görevleri aşağıda
belirtilmiştir.
a) Kuruluşu: Yazı İşleri Müdürlüğü;
Müdür, Birim ve servislerden oluşur.
b)Teşkilatlanma: Yazı İşleri Müdürlüğünün teşkilatlanma yapısı yönetmeliğinde ayrıntılı
bir şekilde gösterilir.
c) Görevleri:
Müdürlüğün görevleri aşağıda sayılmıştır:
1)
Başkan tarafından gerek Meclis gerekse Encümene
gönderilen evrakın kanun, tüzük ve yönetmelikler doğrultusunda işlem görmesini
sağlamak,
2)
Meclis ve
encümende görüşülerek karara bağlanan evrakın süresi içinde ilgili birimlere
iletilmesini temin etmek,
3)
Meclis toplantı gündemlerini hazırlatıp gündemin
zamanında meclis üyelerine dağıtılmasını sağlamak,
4)
Meclis ve
encümenin toplantı gündemlerini hazırlamak, ilgililere dağıtmak ve raportörlük
hizmetlerini yürütmek,
5)
İhtisas
komisyonları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
6)
İçişleri Bakanlığı Mülkiye Müfettişleri tarafından
yapılan denetim sonucunda hazırlanan teftiş raporlarında belirtilen öneri ve
eleştirilerin yerine getirilmesi, raporların cevaplandırılması,
7)
4483 Sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerin
yargılanması Hakkında Kanun hükümlerine göre soruşturma izin yetkilisi
tarafından yapılan görevlendirmelere istinaden inceleme ve ön inceleme
dosyaları hakkında tüm işlemleri yürütmek ve işlem sonucundan da soruşturma
izni vermeye yetkili makama bilgi vermek,
8)
Gelen ve giden evrakları kayıt altına almak ve ilgili
birimlere dağıtmak.
9)
Başkanın özel resmi yazışmalarını ve müdürlüğün tüm
yazışmalarını takip etmek ve sonuçlandırmak,
10) Belediyenin
insan gücü planlaması ve personel politikalarıyla ilgili çalışmaları yapmak,
11) İşgücü verimliliğinin artırılmasına yönelik
çalışmalar yapmak,
12) Belediye
personelinin özlük işlemlerini yürütmek,
13) Toplu iş
sözleşmesi çalışmalarını yürütmek,
14) Hizmet ve faaliyetlerin ekonomik ve etkin bir
şekilde yerine getirilmesi için personel kaynaklarının en uygun ve verimli bir
şekilde kullanılmasını sağlamak,
15) Belediye personelinin bilgi ve tecrübelerini
artırmak amacıyla seminer, konferans, panel, gezi vb. etkinliklere
katılımlarına ve başka kurum ve kuruluşlarda bilgi ve tecrübelerini artırmak
amacıyla gönderilmelerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
16) Belediye personelinin eğitim programını
hazırlamak, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim programları yapmak veya
yaptırmak,
17) Belediye personelinin maaş, ücret ve sosyal
güvenlik kurumları ile ilgili işlemlerini yapmak
18) Belediye personeli ile bakmakla yükümlü oldukları
bireylerin muayene, tedavi veya sevk işlemlerini yapmak,
19) Belediye birimlerinin her türlü hizmet ve
faaliyetlerini sözlü, yazılı ve görüntülü basın-yayın yoluyla kamuoyuna
tanıtmak, bunun için basın toplantıları düzenlemek, afiş, haber bülteni hazırlayıp
yayınlamak, duyurular yapmak,
20) Belediye çalışmalarının halka duyurulması,
halkla ilişkilerin geliştirilmesi ve sürdürülmesini sağlamak, bu amaçla
toplantı, anket, ziyaret, tanıtım ve benzeri faaliyetleri yapmak, iş takibi,
ziyaret ve benzeri sebeplerle gelenlerin sorunlarının hızlı ve tam olarak
çözülmesi için gerekli çalışmaları koordine etmek, bilgi edinme kapsamında
gelen başvuruları kayda almak, ilgili birimlere iletmek ve ilgililere bilgi
vermek,
21) Evlendirmeye
dair müracaatları kabul ederek, evlendirme ile ilgili hizmetleri yürütmek ve
sonuçlandırmak,
22) Belediyemizin
kurumsal gelişimi ile ilgili faaliyetlerde bulunmak
23) Belediye
sınırları içinde yaşayan fakir, düşkün, kimsesiz, yoksul vatandaşların; giyim,
gıda, kırtasiye, eğitim, barınma, yakacak, ev eşyaları vb. asli ihtiyaçlarını
karşılamak üzere “organizasyonlar” oluşturmak ve bu düzenlemeleri kapsayacak
Yönetmelik hazırlamak
24) Belediye Ana
Hizmet Binası temizlik hizmetlerini koordine etmek.
25) 82.Yalvaç
Grup Merkezi Ölçüler ve Ayar memurluğu iş ve işlemlerini yürütmek
26) Belediye
Başkanı tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak ve yaptırmak.
27) Kurum
içi, kurum dışı yazışmaların ve evrakların ilgili yerlere teslimini sağlamak,
28) Kurumun iç ve
dış haberleşme hizmetlerini yapmak.
29) Dışarıdan
veya kurum içerisinden yapılan görüşme taleplerini servis ilgililerine
yönlendirmek
30) Vatandaşlardan
dilekçe ve resmi kurumlardan gelen ilanların anons edilmesi veya ilan tahtasına
asılmasını sağlamak, tutanaklarını tutmak,
31) Belediye
birimlerinden bilgisayar destekli kaliteli hizmet sunmak amaç ve hedeflerine
göre ihtiyaç duyulan yazılımları temin etmek, diğer birimleri bilgisayar
alımlarında teknik danışmanlık hizmeti vermek.
32) Belediye birimlerinin kullanmış olduğu
bilgisayar donanımlarının ve yardımcı makinelerinin tamir bakımını yapmak veya
ilgili birimler tarafından yaptırılmasını sağlamak.
33) Yazılım programlarında çıkan eksiklikleri
gidermek veya gidertmek,
34) E- Belediye
ve sisteminin kurulması ve düzenli çalışmasını sağlamak.
35) Otomasyon
sisteminin düzenli çalışmasını sağlamak
36) Belediyemizin
yerel Ağ bağlantılarının verimli ve sağlıklı çalışmasını sağlamak
37) Belediyemizde
kullanılmakta olan programların güncellemeleri ve bakımı sağlanması iş ve
işlemleri,
38) Web sitesinin
güncel tutulmasını sağlamak.
39) Veri
güvenliği için gerekli yazılım ve donanım ihtiyaçlarının karşılanması ve
düzenli bilgi yedeklerinin alınması.
40) Resmi
kurumlardan gelen ilanları süresi içinde ilan ederek ilan tutanaklarının
bildirimini sağlamak.
41) Müdürlüğe
iletilen yazılı ve sözlü taleplerin Müdürlük görev ve yetki alanında kalan
mevzuata uygun olan talepleri değerlendirerek çözüme ulaştırmak
42) Müdürlük
bütçesini yıllık performans programına uygun olara hazırlayarak, ilgili
kanunlar çerçevesinde işlemleri yürütmek.
43) Müdürlüğün
taşınır kayıt işlemlerini yapmak
44) Arşiv
işlemlerini yapmak
45) İş
güvenliğini sağlamak ve çalışma ortamının sürekli iyileştirilmesi için gerekli
çalışmaları yapmak.
46) Belediye
Başkanı tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak ve yaptırmak.
d) Çalışma Şekli: Müdürlüğün, görevlerini daha etkin ve verimli yürütebilmesi
için; Birimlerin veya Servislerin oluşturulması çalışma şekli ve şartlarında
Müdür yetkilidir. Şeflik kurulabilir. Şefliklerin isimlendirilmesi, çalışma
şekli ve şartlarının belirlenmesinde başkan onayı aranır.
MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ
Madde 13-
Mali Hizmetler Müdürlüğünün kuruluş, teşkilatlanma ve görevleri aşağıda
belirtilmiştir.
a) Kuruluşu: Mali Hizmetler
Müdürlüğü; Müdür, Şeflik, Birim ve servislerden oluşur.
b)Teşkilatlanma: Mali Hizmetler Müdürlüğünün teşkilatlanma yapısı yönetmeliğinde
ayrıntılı bir şekilde gösterilir.
c) Görevleri:
Müdürlüğün görevleri aşağıda sayılmıştır:
1)
İdarenin yatırım programlarının
hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım
değerlendirme raporunu hazırlamak,
2)
İzleyen iki yılın bütçe
tahminlerini de içeren idare bütçesini, yıllık performans programına uygun olarak
hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve
değerlendirmek,
3)
Mevzuatı uyarınca belirlenecek
bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve
hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere aktarılmasını sağlamak
4)
5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve
Kontrol Kanunu ile 5393 sayılı Belediye kanununun ilgili maddeleri hükümlerince
belirtilen iş ve işlemleri bağlı şeflik ve birimlerce yapmak ve yaptırmak.
5)
Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe
uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin
hesabı ile mali istatistikleri ve yönetim dönemi hesabını hazırlamak,
6)
Bütçe kesin hesabı ile yönetim
dönemi hesabını Sayıştay Başkanlığına göndermek,
7)
Birimlerin iş ve
İşlemlerinde tasarruf önlemlerine ve yükümlülüklerine aykırı tutum ve
davranışlarını tespit etmek, Başkanlık makamını haberdar etmek,
8)
Belediye hizmetleri sunumunda
kalite ve verimliliğin artırılması için gerekli araştırma ve geliştirme
faaliyetlerinde bulunarak, uygulanmasını sağlamak ve takip etmek
9)
İlgili mevzuatı çerçevesinde belediye gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve
alacakların takip ve tahsilât işlemlerini yürütmek,
10) Harcama
yapılması ve gelir elde edilmesine ilişkin mali işlemleri yürütmek
11) Belediye giderlerinin yasalar çerçevesinde hak sahiplerine
ödemesini yapmak,
12) Para ve parayla ifade edilebilen değerler ile
emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi
işlemlerini yapmak,
13) Tüm mali işlemlerin kayıtlarının yapılması ve
raporlanması işlemlerini yapmak,
14) Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim
faaliyet raporlarını da esas alarak idarenin faaliyet raporunu hazırlamak,
15) İdarenin mülkiyetinde veya kullanımında
bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek,
16) Belediyeye
ait taşınmazların kayıtlarını düzenli tutmak, her bir taşınmaz ile ilgili dosya
oluşturmak, taşınmazların takip ve kontrolünü yapmak
17) Belediyeye
ait taşınmazların satış, trampa, takas, temlik, intifa, mülkiyetin gayri ayni
hak tesisine ilişkin işlemlerini Belediye Meclisi ve Belediye Encümeni
kararlarına uygun olarak yürütmek,
18) Taşınmaz
bağış işlemlerini yapmak
19) Taşınmaz
edinilmesi, değerlendirilmesi, taşınmazların kiralanması, teslimi, tahliyesine
ait iş ve işlemleri yürütmek,
20) Tapu
Müdürlüğü’nde belediye adına tescil işlemi tamamlanan taşınmaz maliklerine
kamulaştırma bedellerinin ödenmesine ilişkin işlemleri yapmak; taşınmazların
teslim alınmasına yönelik işlemleri takip etmek, Tapu Müdürlüğü’nde devir
işlemlerini tamamlayarak tapu belgelerini almak,
21) Kiraya
verilen iş yerlerinin noterden kira mukavelelerini yapmak
22) Belediyeye
ait taşınmaz malların vergi ve sigorta işlemlerini yürütmek,
23) İdarenin, diğer idareler nezdinde takibi
gereken mali iş ve işlemlerini yürütmek,
24) Mali kanunlarla ilgili diğer mevzuatın
uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri
sağlamak ve danışmanlık yapmak,
25) Ön mali kontrol faaliyetini yürütmek,
26) Yetkililerin
imzası, Ödemeye ilişkin ilgili mevzuatında sayılan belgelerin tamam olması,
Maddi hata bulunup bulunmadığını, Hak sahibinin kimliğine ilişkin bilgileri
kontrol etmek.
27) İç kontrol sisteminin kurulması,
standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak,
28) Belediye
Kanunu ve Belediye Gelirler Kanununun verdiği yetkiler çerçevesinde Kira İhale,
Kiraya verilen işyerlerinin Tahakkuku, İşgalliye, İlan Reklam Vergisi, Çevre
Temizlik Vergisi, Harcamalara Katılım Payları, Yangın Sigorta Vergisi, Haberleşme
Vergisi, Elektrik Tüketim Vergisi, Eğlence Vergisi, Ticari Taksiler, Pazar
Ruhsatları, Tıbbi Atıklar, Çöp İmha, Para Cezaları vs. diğer gelirlerin
tahakkukunu yapmak. Düzenli Gelir getiren kiradaki mülkler, işgalliye
alanlarında (pazaryeri Otobüs Terminali, Geçici İşyerleri vb.) bulunan
mükellefler, Encümen para cezaları, Haberleşme Vergisi, Elektrik Tüketim
Vergisi ile ilgili verilen takip işlemleri bilgisayar ve defter kayıtlarıyla
yürütülmek.
29) İmar durumu, İskân ve inşaat ruhsatı almak isteyenler ile yeni su
abonesi başvurusunda bulunanların Çevre Temizlik Vergisi kaydının kontrol
edilmesi ve kaydı olmayanların yeni kayıtlarının alınması, Yeni açılan
işyerlerinin ise işyeri açma ve hafta tatil ruhsatları alımı esasında çevre
temizlik vergisi kayıtlarını yapmak,
30) 6183 sayılı Amme Alacakları Tahsili Usulü Hakkında Kanuna göre
Belediyemiz alacaklarının takibini yapmak, Zabıta Müdürlüğü tarafından
vatandaşa kesilip tebliğ edilen para cezalarını takip ederek tahsil edilmesini
sağlamak, Kaçak yapılar için uygulanan inşaat para cezalarını takip ederek
tahsil edilmesini sağlamak, tebliğ edilip ödeme emri gönderilip tahsil
edilemeyen ilan reklam vergilerini, emlak ve çevre temizlik vergilerini
ecrimisil Bedellerini takip ederek tahsil edilmesini sağlamak.
31) 5393 sayılı Belediye Kanunu, 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu
ve 1319 Sayılı Emlak Kanunun ile ilgili diğer kanunlarla belirlenen Tahakkuk,
Tahsilât, Kontrol ve Hizmetlerin belli usuller çerçevesinde yapılmasını
sağlamak
32) 1319 sayılı Emlak Vergisi
kanunu çerçevesinde bina arsa arazi beyannamelerinin genel beyan dönemlerinde
alınması, kontrolü, bilgisayara girilmesi tahakkuklarının yapılarak tahsilatın
gerçekleştirilmesini sağlamak, köy beyanlarından alım satım kayıtlarını
çıkarmak.
33) Emlak Beyannamelerinin kabulü, yaşlılık maaşı formlarının ve emlak
kaydı araştırması, tapudan gelen yollama listelerinin aylık olarak incelenerek
vergi dairesine gönderilmesi, tapu satışlarında ( Tapu harç miktarlarının
belirlenmesi için gerekli olan) emlak beyan değerinin çıkartılarak başvuru
halinde bildirilmesi, servise gelen (Emlak kaydı, emlak borcu vb.) yazılara
cevap yazılması, yeni emlak vergisi beyannamelerinin arşivlenmesi, aylık bina,
arsa, arazi vergisi tahakkuk listeleri ve eksiltilen tahakkukların listelerinin
çıkarılması ve ilgili birime verilmesi. Ayrıca alım, satım ve veraset işlemleri
ile ilgili emlak değerlerinin verilmesi ve değişiklik beyanlarının kabulü
işlemleri yürütmek, Borçlu mükelleflere ödeme emri göndermek.
34) İlan Reklam Vergisi; Belediye mücavir alan içerisinde bulunan
işyerlerine ait, tabela, bez afiş, totem, el ilanı ve benzerlerinin tespit
edilerek kayıt altına alınması, motorlu araçların dışındaki reklam yazılarının
vergilendirilmesi işlemleri yapmak. Tabela vergisi her sene yerinde beyan
alınmak suretiyle tahakkuk ettirilip tahsilâtını yapmak.
35) Kanun, tüzük ve yönetmeliklerle mali hizmetler birimine veya
muhasebe yetkilisine verilen diğer görevleri yapmak,
36) Hükümet programı, makro
hedefleri, yıllık yatırım programları ve yıllık icra planları, bakanlar kurulu
kararları, ilgili yasalar çerçevesinde verilen görevlerin yerine getirilmesi
için çalışma esaslarını tespit etmek, bu esaslar içinde belediyenin ana hizmet
politikasını ve buna paralel olarak planları hazırlamak veya hazırlanmasında
yardımcı olmak,
37) Dengelenmiş ve kesinleşmiş bütçe ve yıllık
çalışma programları ile kalkınma plan ve programlarının uygulamaları sırasında
belediyenin karşılaşacağı güçlükleri, aksaklıkları ve tıkanıklıkları ilgili ve
yetkili kuruluşlarla temas kurarak giderici ve iş akımını hızlandırıcı
tedbirleri tespit ederek başkanlık makamına sunmak, gerekli onayı alarak
izlemek,
38) Kente
verilen suyun her 2 ayda bir düzenli olarak el terminalleri ile okuma ve
tahakkukunu yaparak ihbarnamelerini dağıtmak ve bilgisayar sistemine aktarmak,
39) Su
borçlarını İki dönem üst üste ödemeyen abonelerin sularını kullanıma kapatmak,
40) Arızalanan ve soğuktan dolayı patlayan su
sayaçlarını yenisi ile değiştirilmesini sağlamak,
41) Sayaç tamir, bakım ve ayar iş-işlemlerini,
arızalı sayaçların tamirini yaptırtmak ve sayaçların periyodik bakımlarının yaptırılmasını
sağlamak,
42) Abonelere verilen hizmetin adil ve en hızlı
şekilde müşteri memnuniyetini sağlayarak yapmak,
43) Hizmetlerin daha kaliteli ve devamlı
yapılabilmesi için adil ve sağlıklı bir ücret politikası meclis kararları
doğrultusunda izlemek,
44) Mükerrer veya fazla ödemeden kaynaklanan iade
işlemlerini hazırlayarak teslim etmek,
45) Su aboneliği için müracaat eden özel ve tüzel
kişilerin müracaatlarını kabul ederek mevzuata uygun olarak abonelik vermek,
abonelikte kiracı giriş-çıkış işlemleri ve devir işlemleri yapmak,
depozitlerini iade etmek,
46) Kaçak
su kullanıcılarını tespit etmek,
47) Müdürlüğe
iletilen yazılı ve sözlü taleplerin Müdürlük görev ve yetki alanında kalan
mevzuata uygun olan talepleri değerlendirerek çözüme ulaştırmak
48) Müdürlük
bütçesini yıllık performans programına uygun olara hazırlayarak, ilgili
kanunlar çerçevesinde işlemleri yürütmek.
49) Müdürlüğün
taşınır kayıt işlemlerini yapmak
50) Arşiv
işlemlerini yapmak
51) İş
güvenliğini sağlamak ve çalışma ortamının sürekli iyileştirilmesi için gerekli
çalışmaları yapmak
52) Belediye
Başkanı tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak ve yaptırmak.
d) Çalışma Şekli: Müdürlüğün, görevlerini daha etkin ve verimli
yürütebilmesi için; Birimlerin veya Servislerin oluşturulması çalışma şekli ve
şartlarında Müdür yetkilidir. Yeni Şeflikler kurulabilir. Şefliklerin
isimlendirilmesi, çalışma şekli ve şartlarının belirlenmesinde başkan onayı
aranır.
FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
Madde 14-
Fen İşleri Müdürlüğünün kuruluş, teşkilatlanma ve görevleri aşağıda
belirtilmiştir.
a) Kuruluşu: Fen İşleri Müdürlüğü;
Müdür, Birim ve servislerden oluşur.
b)Teşkilatlanma: Fen İşleri Müdürlüğünün teşkilatlanma yapısı yönetmeliğinde ayrıntılı
bir şekilde gösterilir.
c) Görevleri:
Müdürlüğün görevleri aşağıda sayılmıştır:,
1)
Uygulama projeleri İmar
Müdürlüğünce hazırlanmış ve ruhsatlandırılmış belediyeye ait inşaatları yapmak,
yaptırmak,
2)
Yalvaç Belediyesine
ait tüm mahallerdeki mahalle fırın binaları ve sosyal tesislerin bakımı ve
tamiri iş ve işlemlerini yapmak, yaptırmak,
3)
Yalvaç Belediyesine ait kademe
içerisindeki marangoz ve demir atölyelerinin işletilmesi,
4)
Akköprü şantiyesini çalıştırmak,
malzeme üretmek ve depolamak,( Sıcak
asfalt üretimi, Rotmiks üretimi,Kum çakıl,yol kaplama vb. ayrıca her türlü
inşaat malzemeleri)
5)
Meydan, bulvar, cadde ve ara yolları yapmak
veya yaptırmak,
6)
Trafik sinyalizasyon sistemlerini
kurmak kurdurmak mevcut olanların bakım ve tamirini yapmak, yaptırmak,
7)
Çalışma programının
gerçekleşmesi için gereken malzeme, araç, binek aracı, iş makineleri ile yedek
parça ve diğer ihtiyaçların teminine ilişkin şartnameleri hazırlamak veya
hazırlatmak, söz konusu araç ve makinelerin bakım ve onarımlarını yapmak veya
yaptırmak,
8)
Asfalt ve beton parke kaplamalı
yol, bulvar, meydan, Kaldırım ve kavşaklar yapmak, Mevcut olanların bakım ve
onarımını yapmak veya yaptırmak,
9)
Yeni yollar açmak, bordürlerin
döşenmesi döşettirilmesi, tretuar dolgularının yapılması yaptırılmasını
sağlamak,
10) Kırma
taş ve stabilize malzeme serilmesi, sıkıştırılması, stabilize yolların bakım ve
onarımlarını yapmak, yaptırmak,
11) Asfalt
yapımına hazırlanmış yollara Asfalt kaplama çalışmaları yapmak veya yaptırmak,
12) İmar
Planına Uygun olarak İhtiyaç duyulan yerlere istinat duvarları yapmak,
yaptırmak
13) İmar
planına uygun olarak ihtiyaca göre otoparkları yapmak, yaptırmak,
14) İmar Müdürlüğünden Gelen talep üzerine; Gecekondu
veya kanunen yerinde korunması mümkün olmayan binaların yıkım işlemlerini
yapmak veya yaptırmak,
15) Belediyenin görev ve sorumluluk alanına giren
her türlü elektrik, metal ve ahşap işlerini yapmak veya yaptırmak.
16) Karla
mücadele iş ve işlemlerini yapmak (Kaldırım ve yollardan Karların temizliği,
taşınması, buzlanmaya karşı tuzlama çalışmaları vb.)
17) Şehrin su ihtiyacını karşılamak üzere her
türlü önlemi almak
18) Şehrin
su kanalizasyon ve yağmur suyu hatlarının tamamına hâkim olup ihtiyaç duyulan
yerlerin planlamalarını yapmak
19) Şehirdeki
içme suyu hatlarının kontrolünü yapmak
20) Suyu
dezenfekte etmek, yıl boyunca gerekli analizleri ve testleri yapmak, şehrin en
uç noktalarındaki klor seviyesini kontrol altında tutmak.
21) Şehre
gelen suyun mahalleler arasındaki seviyesini sürekli kontrol altında tutmak
22) İçme
suyu şebekesinde oluşan arızalara zamanında müdahale etmek, su israfını önlemek
23) Şehirdeki
ana isale hatlarının bakımını yapmak
24) Su
depolarının bakımını yapmak
25) Yeni
içme suyu hatlarını döşemek, kaçak su bağlantılarını engellemek
26) Şehirdeki
kanal arızalarına müdahale etmek
27) Kanalizasyon
arızalarını gidermek
28) Yeni
kanalizasyon hatları döşemek, döşettirmek
29) Yağmur
suyu ızgaralarını, menfezleri rutin aralıklarla temizlemek, bakımını yapmak
30) Parklar için proje hazırlamak ve hazırlatmak,
31) Park ve bahçe yapmak veya yaptırmak,
32) Mevcut park ve bahçelerin bakım ve onarımını
yapmak veya yaptırmak,
33) Kişi başına düşen yeşil alan miktarını uygar
kent görünümünü sağlayacak şekilde artırmak,
34) Park ve bahçelerde kullanılacak doğal ve yapay
ağaç ve bitki örtüsünü belirleyerek projelerde kullanmak,
35) Çocuk oyun alanları yapmak veya yaptırmak,
36) Çocuk oyun alanlarında kullanılacak çocuk oyun
elemanlarını belirleyerek hizmete sunmak
37) Ağaçlandırma alanlarını belirlemek,
38) Ağaçlandırma konusunda kamu kurum ve
kuruluşları, özel hukuk tüzel kişileri ve gerçek kişiler ile çalışmalar yapmak,
39) Belediye fidanlığı kurmak ve işletmek,
40) Yalvaç
belediyesi imar sınırları içindeki tüm mezarlıkların, bakım, tamir, çimlerin
biçilmesi ve ağaçlandırılması işlerini yapmak, yaptırmak,
41) Çağdaş ve yeşil alanları kentsel gelişmeye
paralel olarak revize etmek ve yeni sistemler kurulmasını sağlamak,
42) Cadde,
sokak, park, meydan, kavşak vb. yerlerin isim ve yön levhalarının bakım tamir
ve yerlerine dikilmesi iş ve işlemlerini yapmak, yaptırmak
43) Müdürlüğün
kullanacağı araç ve gereçleri sürekli çalışır halde tutmak ve organize etmek.
44) Müdürlüğe
iletilen yazılı ve sözlü taleplerin Müdürlük görev ve yetki alanında kalan
mevzuata uygun olan talepleri değerlendirerek çözüme ulaştırmak
45) Müdürlük
bütçesini yıllık performans programına uygun olara hazırlayarak, ilgili
kanunlar çerçevesinde işlemleri yürütmek.
46) Müdürlüğün
taşınır kayıt işlemlerini yapmak
47) Arşiv
işlemlerini yapmak
48) İş
güvenliğini sağlamak ve çalışma ortamının sürekli iyileştirilmesi için gerekli
çalışmaları yapmak
49) Belediye
Başkanı tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak ve yaptırmak.
d) Çalışma Şekli: Müdürlüğün, görevlerini daha etkin ve verimli
yürütebilmesi için; Birimlerin veya Servislerin oluşturulması çalışma şekli ve
şartlarında Müdür yetkilidir. Şeflikler kurulabilir. Şefliklerin
isimlendirilmesi, çalışma şekli ve şartlarının belirlenmesinde başkan onayı
aranır.
İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ
Madde 15-
İmar Ve Şehircilik Müdürlüğünün kuruluş, teşkilatlanma ve görevleri aşağıda
belirtilmiştir.
a) Kuruluşu: İmar ve Şehircilik
Müdürlüğü; Müdür, Birim ve servislerden
oluşur.
b)Teşkilatlanma: İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün teşkilatlanma yapısı yönetmeliğinde
ayrıntılı bir şekilde gösterilir.
c) Görevleri:
Müdürlüğün görevleri aşağıda sayılmıştır:
1)
Başkanlık Makamının emri ve onayı
üzerine İmar ve Şehircilik Müdürlüğü 3194 sayılı İmar Kanunu,2634 sayılı Turizm
Teşvik Kanunu, 775 Sayılı Gecekondu Kanunu 5393 Sayılı Belediye Kanunu, 2464
Sayılı Belediye Gelirler Kanunu,2981-3290-3366 Sayılı İmar Affı Kanunu, 5226 ve
3386 Sayılı Kanunlarla değişik 2863 Sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma
Kanunu, 2872 Sayılı Çevre Kanunu, 634 Sayılı Kat Mülkiyet Kanunu, 3402 Sayılı
Kadastro Kanunu, 4708 sayılı Yapı Denetim Kanunu diğer mevzuat ve yönetmelik
hükümleri ile birlikte Yalvaç Belediyesi İmar Planı ve Mücavir alan sınırları
içinde her türlü çalışmaları yapmak.
2)
Her türlü imar planı yapımı (Nazım imar,
Uygulama İmar, koruma, İlave, Turizm, Revizyon v.b.) ve plan değişiklikleri
işlerinin yapılması, imar çapı taleplerinin değerlendirmek.
3)
Parselasyon çalışmalarını tamamlamak, dağıtım
cetvellerini düzenlemek, halihazır, ifraz, tevhit, ihdas, yola terk işlemlerini
yürüterek arazi üzerinde aplikasyon çalışmalarını tamamlamak
4)
2981-3290-3366 sayılı imar affı yasaları
uyarınca gecekondu bölgelerinde ve gecekondu tehdidi altında kalan bölgelerde
ıslah imar planları yaparak bunların Belediye Meclisine sevkini sağlamak.
5)
5226 ve 3386 sayılı kanunlarla değişik 2863
sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu uyarınca Koruma amaçlı imar
planı hükümlerine göre Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurullarının
görüşleri doğrultusunda geçmişten gelen kültür mirasımızın geleceğe taşınması
amacıyla Kentsel Sit alanın korunmasını sağlamak.
6)
Koruma, geliştirme, kentsel
dönüşüm, kentsel yenileme ve benzeri plan değişiklikleri, avam mimari proje,
analiz çalışmaları işlerini yapmak, bunların kontrolünü ve denetimini yapmak
7)
Planlanan alanlarda plan amacına
uygun yapılaşmayı sağlamak, denetlemek, planlı bölgelerde yapılacak binaların
mimari, statik ve tesisat projelerini inceleyerek onaylamak ve projelerde
yapılan tadilatları incelemek ve onaylamak.
8)
Tevhid, ifraz,terk parselasyon
dosyalarını kontrol ederek encümene sunmak,
9)
Teknik Uygulama Sorumluluğu ile
ilgili Mimar ve Mühendislerin kayıtlarını yapmak.
10) İmar
durumu belgesi hazırlamak
11) Yapılacak
inşaatlara yapı iznini (ruhsat) vermek, binaların ruhsat ve eklerine uygun
olarak yapılıp yapılmadığını denetlemek, ruhsatsız veya ruhsat ve eklerine
aykırı olarak yapılan binaların tespitini yaparak gerekli yasal işlemleri
yürütmek, ruhsat ve eklerine uygun olarak yapılan binalara kullanma izni
(iskân) vermek,
12) Yapılacak
binalarda teknik sorumluluğu yüklenecek denetim firmasının 4708 sayılı Yapı
Denetim Kanunu çerçevesinde; her türlü denetimini yapmak, hesaplarını tetkik
etmek ve yapı denetim hizmet bedellerinin tahsil ve ödemesini sağlamak, iş
bitiminde firmanın bina ile ilişiğini kesmek,
13) Kat
mülkiyeti kat irtifakı işlemlerini incelemek ve onaylamak.
14) Yıkılmaya
yüz tutmuş yapılarla ilgili iş ve işlemleri yapmak,
15) Belediyeye
ait taşınmazların kayıtlarını düzenli tutmak, takip ve kontrolünü sağlamak,
kullanış şekillerini tespit ederek önerilerde bulunmak, değerlerine ilişkin
tespitlerde bulunmak,
16) 2942
sayılı Kamulaştırma Kanunu çerçevesinde kamulaştırma işlemlerini yürütmek,
17) Belediye
sınırı ve mücavir alan sınırı içersindeki cadde ve sokakların tespiti ve
numaralandırılması işlemlerini yapmak,(Numarataj iş ve işlemlerini yürütmek)
18) Cadde,
sokak, park, meydan, kavşak vb. yerlerin isimlerinin değiştirilmesi, yeni isim
verilmesi iş ve işlemlerini yürütmek,
19) Asansörlerin
mevzuata uygun olarak kullanımına izin vermek ve düzenli olarak kontrollerini
yapmak,
20) Belediyemizce
yapılacak, yaptırılacak yatırım planındaki uygulama projelerini hazırlamak,
hazırlattırmak ve ruhsatlandırmak.
21) Tarihi
ve kültürel yapıların korunması, restorasyonu ve hizmete sunulması ile ilgili
iş ve işlemleri yapmak,
22) Başbakanlık
Toplu Konut İdaresi ile ortak projeler yürütmek
23) Kıymet
takdir Komisyonu ve Uzlaşma komisyonları kurulması çalışmalarını, rapor yazımı
ve parsel sahiplerinin pazarlığa çağrılması (tebligat) gibi konularda gereken sekreter
ya görevini yürütmek,
24) Kamulaştırma,
Takas, devir, İrtifa Hakkı, Üst hakkı, İntifa hakkı kurulması konularında
gerektiğinde ilgili mevzuat doğrultusunda, gerçek ve tüzel kişiler veya kamu
kurum ve kuruluşları ile yapılacak protokol ve/veya idari sözleşmelerin hazırlanmasını
sağlamak,
25) Vatandaşlarla
hisseli olan parsellerin satışı için Belediye encümeni tarafından belirlenen
usul ve esaslar doğrultusunda satış işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
26) Kentsel
Dönüşüm Projeleri kapsamında proje alanındaki taşınmazlarla ilgili iş ve işlemleri
yürütmek
27) Kentsel
Dönüşüm Projeleri kapsamında proje alanındaki yıkılacak binaları belirlemek
yazışmalarını yapmak,
28) İnşaat
ve iskân ruhsatı kesilebilmesi için yeni binaların adres kayıt sistemine
girişini ve güncellemesini yapmak,
29) Belediyemize
ait; Belediye sarayı hizmet binası ve Kültür merkezi binalarının, bakım, tamir
ve tüm iş ve işlemlerini yapmak, yaptırmak,
30) Müdürlüğün
kullanacağı araç ve gereçleri sürekli çalışır halde tutmak ve organize etmek.
31) Müdürlüğe
iletilen yazılı ve sözlü taleplerin Müdürlük görev ve yetki alanında kalan
mevzuata uygun olan talepleri değerlendirerek çözüme ulaştırmak
32) Müdürlük
bütçesini yıllık performans programına uygun olara hazırlayarak, ilgili
kanunlar çerçevesinde işlemleri yürütmek.
33) Müdürlüğün
taşınır kayıt işlemlerini yapmak
34) Arşiv
işlemlerini yapmak
35) İş
güvenliğini sağlamak ve çalışma ortamının sürekli iyileştirilmesi için gerekli
çalışmaları yapmak
36) Belediye
başkanının vereceği diğer görevleri yerine getirmek.
d) Çalışma Şekli: Müdürlüğün, görevlerini daha etkin ve verimli
yürütebilmesi için; Birimlerin veya Servislerin oluşturulması çalışma şekli ve
şartlarında Müdür yetkilidir. Şeflikler kurulabilir. Şefliklerin
isimlendirilmesi, çalışma şekli ve şartlarının belirlenmesinde başkan onayı
aranır.
İTFAİYE
MÜDÜRLÜĞÜ
Madde 16- İtfaiye
Müdürlüğünün kuruluş, teşkilatlanma ve görevleri aşağıda belirtilmiştir.
a) Kuruluşu: İtfaiye Müdürlüğü;
Müdür, Birim ve servislerden oluşur.
b)Teşkilatlanma: İtfaiye Müdürlüğünün teşkilatlanma yapısı yönetmeliğinde ayrıntılı bir
şekilde gösterilir.
c) Görevleri:
Müdürlüğün görevleri aşağıda sayılmıştır:
1)
21.10.2006 gün ve 26326 sayılı
Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren İtfaiye Yönetmeliği hükümlerini
uygulamak ve uygulatmak.
2)
5/6/1964 tarihli ve 6/3150 sayılı
Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Sivil Savunma ile İlgili Şahsi
Mükellefiyet, Tahliye ve Seyrekleştirme, Planlama ve Diğer Hizmetler Tüzüğü
gereğince kurulan itfaiye servisi mükelleflerini eğitmek, nükleer, biyolojik,
kimyasal (NBC) maddeleri ile kirlenmelerde arıtma işlemlerine yardımcı olmak,
3)
Yangınlara müdahale etmek ve
söndürmek.
4)
Su baskınlarına müdahale etmek,
5)
Her türlü kaza, çökme, patlama,
mahsur kalma ve benzeri durumlarda teknik kurtarma gerektiren olaylara müdahale
etmek ve ilk yardım hizmetlerini yürütmek; her türlü arama ve kurtarma
çalışmalarını yapmak,
6)
12/6/2002 tarihli ve 2002/4390
sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan, Binaların Yangından
Korunması Hakkında Yönetmelik ile verilen görevleri yapmak,
7)
Halkı, kurum ve kuruluşları itfaiye
hizmetleri ile ilgili olarak bilgilendirmek, alınacak önlemler konusunda
eğitmek ve bu konuda tatbikatlar yapmak,
8)
Kamu ve özel kuruluşlara ait
itfaiye birimleri ile gönüllü itfaiye çalışanının eğitim ve yetiştirilmesine
yardım etmek; bunların bina, araç-gereç ve donanımlarının itfaiye
standartlarına uygunluğunu denetlemek ve bu birimlere yangın yeterlilik belgesi
vermek ve gerektiğinde bu birimlerle işbirliği yapmak,
9)
Belediye sınırları dışındaki
olaylara müdahale etmek,
10) Belediye
sınırları içinde bacaları belediye meclisince tespit edilecek ücret
karşılığında temizlemek veya temizlettirmek ve bacaları yangına karşı önlemler
yönünden denetlemek,
11) Talep
edilmesi halinde orman yangınlarının söndürülmesi çalışmalarına katılmak,
12) İmar
planlarına göre parlayıcı, patlayıcı ve yanıcı madde depolama yerlerini tespit
etmek,
13) İşyeri,
eğlence yeri, fabrika ve sanayi kuruluşlarını yangına karşı önlemler yönünden
denetlemek, bu konularda mevzuatın öngördüğü izin ve ruhsatları vermek,
14) Oluşabilecek
Her türlü doğal afet, kaza, çökme, patlama, mahsur kalma ve benzeri durumlarda
en kısa sürede ve anında müdahale edebilmek için; Belediyemizin
yararlanılabilecek Tüm gücünü (İş makinesi, araç gereç ve insan Gücü)
envanterini (teknik bilgi, adres, telefon vb.) tutmak, koordine etmek, hazır
etmek, gerekli tüm plan ve programları yapmak,
15) Gerekli
hallerde halkın içme suyu taleplerini (arazözle) karşılamak.
16) İtfaiyede
görevli tüm personele gerekli eğitimleri vermek, aldırmak
17) Sivil
savunma iş ve işlemlerini gerçekleştirmek,(İlgili yasa ve yönetmelikler
çerçevesinde, diğer kamu kurum ve kuruluşları ile ortak projelere katılmak,
detay projeler hazırlamak, uygulamak)
18) Şehir
içerisinde bulunan yangın su depolarının ve hidrantlarının kullanıma hazır
bulundurulması,
19) Vidanjörle
pis su çekimi işleri,
20) İhtiyaç
halinde arazözle kanalizasyon hatlarına basınçlı su basma,
21) Cenaze
defin iş ve işlemlerini yürütmek
·
Alo Cenaze Servisi ile ilgili iş
ve işlemleri yapmak, yaptırmak
·
Mezar kazma, kazdırma
·
Cenaze yıkama, yıkattırma
·
Cenaze Yıkama ve nakil aracı
temini
·
Kefen temini
·
Gassal temin etmek
·
Mezar Tahtası temini
·
Müezzin ve İmam temini
·
Cenaze evine ilk gün sıcak yemek
temini
·
Ölüm ve mezar yeri kayıtlarını
tutmak ve arşivlenmesini sağlamak
·
Defin esnasında Merkez camilerden
cenaze cemaatinin mezarlığa nakil işlemleri,
22) Mezarlık
ve Cenaze iş ve işlemleri ile ilgili kamu kurum ve kuruluşları, dernek, vakıf,
gerçek ve tüzel kişileri ile gerektiğinde işbirliği yapmak,
23) Müdürlüğün
kullanacağı araç ve gereçleri sürekli çalışır halde tutmak ve organize etmek.
24) Müdürlüğe
iletilen yazılı ve sözlü taleplerin Müdürlük görev ve yetki alanında kalan
mevzuata uygun olan talepleri değerlendirerek çözüme ulaştırmak
25) Müdürlük
bütçesini yıllık performans programına uygun olara hazırlayarak, ilgili
kanunlar çerçevesinde işlemleri yürütmek.
26) Müdürlüğün
taşınır kayıt işlemlerini yapmak
27) Arşiv
işlemlerini yapmak
28) İş
güvenliğini sağlamak ve çalışma ortamının sürekli iyileştirilmesi için gerekli
çalışmaları yapmak
29) Belediye
başkanının vereceği diğer görevleri yerine getirmek.
.
d) Çalışma Şekli: Müdürlüğün, görevlerini
daha etkin ve verimli yürütebilmesi için; Birimlerin veya Servislerin
oluşturulması çalışma şekli ve şartlarında Müdür yetkilidir. Şeflikler
kurulabilir. Şefliklerin isimlendirilmesi, çalışma şekli ve şartlarının
belirlenmesinde başkan onayı aranır.
ZABITA
MÜDÜRLÜĞÜ
Madde 17-
Zabıta Müdürlüğünün kuruluş, teşkilatlanma ve görevleri aşağıda belirtilmiştir.
a) Kuruluşu: Zabıta Müdürlüğü;
Müdür, Birim ve servislerden oluşur.
b)Teşkilatlanma: Zabıta Müdürlüğünün teşkilatlanma yapısı yönetmeliğinde ayrıntılı bir
şekilde gösterilir.
c) Görevleri:
Müdürlüğün görevleri aşağıda sayılmıştır:
1)
11.04.2007 gün ve 26490 sayılı
Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Zabıta Yönetmeliği hükümlerini
uygulamak ve uygulatmak.
2)
İlgili yasa ve yönetmeliklere tam
riayet ederek; Belediyeye ait Türk Bayraklarının bakımını, sayımını, kontrolünü
yapmak, ilgili yerlere asmak, astırmak, (Şehitlerimizin mezarlarında, Yalvaç
Isparta Girişi Kuledeki ,Anlatan meydanındaki ve Kızılca Tepesindeki Büyük
gönderdeki Bayrak dahil)
3)
Belediye sınırları içinde beldenin düzenini,
belde halkının esenliği ile ilgili İmar ile ilgili görevler, Sağlık ile ilgili
görevler, Trafik ile ilgili görevleri, Yardım ile ilgili görevleri yapmak.
4)
Beldede esenlik, huzur, sağlık ve düzenin
sağlamak, bu amaçla belediye meclisi tarafından alınan ve zabıta tarafından
yerine getirilmesi gereken emir ve yasaklarla bunlara uymayanlar hakkında
mevzuatta öngörülen ceza ve diğer yaptırımları uygulamak,
5)
Çevre ve gürültü kirliliği ile
ilgili denetimleri yapmak,
6)
Şehrimizde kurulan bütün
pazaryerlerini denetlemek,
7)
Zabıta
hizmetlerini kesintisiz olarak yürütmek, zabıta personelinin çalışma süresi ve
saatlerini 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda belirtilen çalışma ve süre
saatlerine bağlı olmaksızın, hizmetin aksatılmadan yürütülmesini sağlayacak
şekilde düzenlemek,
8)
Belediye vergi ve harçlarını
ödemeyen esnafları ikaz etmek, belediye yasaklarına uymayan esnaflar hakkında
kanuni işlem yaparak encümene sevk edilmesini sağlamak,
9)
4207 sayılı Tütün Mamullerinin
Zararlarının Önlenmesine Dair Kanunun Kanun çerçevesinde tütün ve tütün
mamulleri ile ilgili denetimleri yapmak
10) Belediyemize
ait tüm taşınmazların takibini yapmak, güvenliğini sağlamak,
11) Belediyemiz
İmar planı içerisindeki tüm cadde,sokak,tretuar,parklar,kavşaklar vb.yerlerde
tamirine veya bakımına (İstinad duvarı,mazgal.menfez,köprü, çöp konteynırı,
asfalt kaplama,kilitli parke vb) ihtiyaç
duyulan yer ve alanları ilgili birimlere haber vermek,
12) Ramazan
Ayında Ramazan davulcularını belirlemek ve davulculara kimlik kartı düzenlemek
13) Fen
elemanlarıyla birlikte yapılacak yasal işlemleri yerine getirmek.
14) Sıhhi
ve sair işletmelere ruhsat vermek, denetlemek
15) Yasaların
verdiği yetki dâhilinde gayrisıhhî müesseselere ruhsat vermek, denetlemek
16) Sıhhi ve gayrisıhhî işletmelerin
yönetmeliklerde belirlenen esaslara göre sınıf tespitini yapmak,
17) Sıhhi ve gayrisıhhî işletmeler dışında kalan
işletmelere “işyeri açma izin belgesi” vermek, denetlemek
18) 2559 sayılı Polis Vazife ve Salahiyetleri
Kanununa göre umuma açık istirahat ve eğlence yerlerine ruhsat ve mesul
müdürlük belgesi vermek, yetkisi dâhilinde denetlemek
19) Ruhsatsız
olarak açılan veya ruhsata aykırı olarak işletilen işyerleriyle ilgili olarak
İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına göre işlem yapmak.
20) Gayri
meşru ölçü ve tartı aleti kullanılmasını İlişkin Yönetmelik hükümlerince engellemek,.
21) İlçede
başı boş hayvanların kontrol altına alınmasını sağlamak, barınaklar yaptırmak,
bu hayvanların aşı ve bakımlarını yapmak, hastalık yaymalarını önlemek,
çoğalmalarını önlemek için kısırlaştırılmalarını sağlamak, evlerde beslenmesi
için özendirmek, evcil hayvanları kayıt altına alıp numara vermek, bakımlarının
denetimini yapmak, hayvan haklarına uyulmasını sağlamak,
22) Kurban
satış ve kesim yerlerini belirlemek, kesim yerleri ve mezbaha dışında (bina,
bahçe, araç, yol, arsa ve arazilerde) kesim yapılmasına izin vermemek,
kesenlere ceza uygulamak
23) Hayvan
hareketlerini zabıta aracılığıyla izlemek, menşei şahadetnamesi düzenlemek,
mevzuata aykırı işleri ilgili makamlara iletmek,
24) Belediye ve mücavir alan sınırları içindeki
evcil hayvanların kayıt ve kontrollerini yapmak, mevzuata aykırılıkların
giderilmesini sağlamak
25) Hafriyat
toprağı ve yıkıntı atıklarını kontrol ederek, belirlenen bir yerde toplanmasını
sağlamak
26) Kanalizasyon
sistemine boşaltılacak atık suların denetimini yapmak , uyulmasını sağlamak
27) Tehlikeli
atıkların biriktirilmesi, taşınması ve bertaraf edilmesi aşamalarını denetlemek
28) Bitkisel
atık yağların biriktirilmesi, lisanslı bertaraf tesislerine sevk denetimlerini
yapmak
29) Arıtma
tesisinden çıkan stabilize arıtma çamurunun kullanılması aşamalarını denetlemek
30) Tıbbi
atıkların geçici depolardan alınması, taşınması, bertaraf sahasına taşınma
aşamalarını denetlemek
31) İlçe
trafik komisyonunu kararlarını yetkisi ve sorumluluğu dahilinde uygulamak.
32) Ömrünü
tamamlamış lastiklerin depolanması, yetkili taşıyıcılara teslimi aşamalarını
denetlemek
33) Özel
Halk Otobüs ve Taksilere ait şikâyet ve istekleri değerlendirerek Başkana bilgi
vermek
34) Özel
Halk Otobüsleri yetkilisi ile diyalog kurarak halka en iyi hizmet vermek için
çalışmalarda bulunmak
35) Müdürlüğün
kullanacağı araç ve gereçleri sürekli çalışır halde tutmak ve organize etmek.
36) Müdürlüğe
iletilen yazılı ve sözlü taleplerin Müdürlük görev ve yetki alanında kalan
mevzuata uygun olan talepleri değerlendirerek çözüme ulaştırmak
37) Müdürlük
bütçesini yıllık performans programına uygun olara hazırlayarak, ilgili
kanunlar çerçevesinde işlemleri yürütmek.
38) Müdürlüğün
taşınır kayıt işlemlerini yapmak
39) Arşiv
işlemlerini yapmak
40) İş
güvenliğini sağlamak ve çalışma ortamının sürekli iyileştirilmesi için gerekli
çalışmaları yapmak
41) Belediye
başkanının vereceği diğer görevleri yerine getirmek.
.A-Temizlik
Hizmetleri Birimi
a) Kuruluş:
Temizlik Hizmetleri Birimi Zabıta
Müdürlüğü Bünyesinde alt birim olarak oluşturulmuştur. Memur,işçi veya hizmet satın alma yolu ile yürütülür.
b) Görevleri:
1)
Meydan, Bulvar, Cadde, Sokak ve
kaldırımların el yada makine ile süpürülerek, gerektiğinde yıkanarak
temizlenmesini sağlamak,
2)
Çöplerin kaldırımlarda bulunan
çöp kutusu, bidon, konteynır, vs de toplanması ve uygun araçlarla depolama
alanına taşınmasını sağlamak,
3)
Çöp kutusu, bidon, konteynır, vs
nin güvenlik riski ve koku oluşturmayacak, yaya trafiğini engellemeyecek uygun
yerlere yerleştirilmesini sağlamak,
4)
Çöp konteynırı, çöp sepeti vb.
periyodik yıkanması ve dezenfekte işlerini yapmak
5)
Hal ve Pazaryerlerinin
temizlenmesi ve Pazaryerlerinin yıkanarak dezenfekte edilmesini sağlamak,
6)
Kamu veya özel kişilerden gelen
istek üzerine bina içi ve dışı ilaçlama hizmetini yapmak
7)
Karla mücadele iş ve işlemlerinde
Fen işlerine destek vermek. (Kaldırım ve yollardan Karların temizliği,
taşınması, buzlanmaya karşı tuzlama çalışmaları vb.)
8)
Salgınlara yol açabilecek her
türlü haşere v.b. ile uygun yöntemlerle mücadele etmek Üreme alanları tespitini
yapmak ve bu alanların yok edilmesini sağlamak
9)
Çeşitli broşür, resim, slogan ve
reklam araçları ile kampanyalar düzenleyerek halkın çevreye olan duyarlılığını
arttırmak ve temizliğe katılımını sağlamak,
10) Katı
atıkların tekniğine uygun biçimde depolanması, etkisiz hale getirilmesi, geri
kazanılabileceklerin ayrıştırılması, geri dönüşüm gibi yararlanma yöntemleriyle
azaltılması veya yok edilmesini sağlamak,
11) Depolama
alanlarının üzerleri tekniğine uygun biçimde örtülerek, yeşil alan olarak
düzenlenmesini sağlamak,
12) Kurban
kesim yerleri ile kurban satış yerlerini temizleyip dezenfekte etmek.
Atıklarını yöntemince taşıyıp, etkisiz
hale getirmek,
13) Atık
pil ve akümülatörlerin depolanmasını sağlamak
14) Ambalaj
atıklarının kaynağında toplanması ve sağlıklı geri kazanımlarının sağlanmasında
belediye yükümlülüklerini yerine getirmek
15) Atık
yağların evlerde ve belediyelerde depolanıp, kanalizasyon sistemine karışmasını
engellemek
16) Atık
motor yağlarının depolanmasını sağlamak,
17) Çevre
kanunu gereği Belediyemize yetki devri yapılacak konulardaki işleri yapmak
18) Toplumda
çevre bilincinin gelişmesine yararlı her türlü bilgi, doküman ve yöntemleri
belirlemek, kullanımını sağlamak, bilgi ve belgeleri muhafaza etmek,
faydalanmak isteyenlere yardımcı olmak,
B-Otogar
Birimi
a) Kuruluş:
Otogar Birimi Zabıta Müdürlüğü Bünyesinde alt birim olarak oluşturulmuştur.
Zabıta Müdürlük bünyesinde çalışan Memur ve İşçi çalışanlardan oluşur
b) Görevleri:
1)
Otogar iş ve işlemlerini; kanun,
yönetmelik ve talimatlar doğrultusunda en iyi şekilde yürütülmesini sağlamak
2)
Otogar giriş ve çıkışları takip
etmek,
3)
Şehir içi ulaşım araçlarının
düzenli ve güvenli taşımacılık yapmalarını sağlamak
4)
Bilet Satış merkezlerini ve biletleri
kontrol etmek
5)
Vatandaşlardan mahalle ve köy
muhtarlarından gelen talep ve şikayetleri Zabıta Müdürü ve Belediye Başkanına iletmek,
C-
Sosyal Yardım Birimi
a) Kuruluş:
Sosyal Yardım Birimi Zabıta Müdürlüğü Bünyesinde alt birim olarak
oluşturulmuştur. Zabıta Müdürlük bünyesinde çalışan Memur, İşçi , Belediye
Meclis üyeleri ve diğer müdürlük personellerinden ve Gönüllülük esasına dayalı
sivil toplum kuruluşu ve sivillerden oluşur.
b) Görevleri: Yalvaç Belediye
Başkanlığı sosyal Yardım Yönetmeliği usul ve esaslarına göre;
1)
Yalvaç
Belediye Başkanlığı sosyal Yardım Yönetmeliği usul ve esaslarına göre
Yalvaç Belediyesi sınırları içerisinde yaşayan, temel ihtiyaçlarını
karşılayamayan ve hayatlarını en düşük seviyede dahi sürdürmekte güçlük çeken
dar gelirli, muhtaç, kimsesiz, yoksul kişileri (Kişi onur ve haysiyetine tam
riayet ederek) tespit etmek, yine aynı yönetmelik çerçevesinde yardım yapmak
2)
Özürlülere ve özürlü ailelerine
bütçe imkânları dâhilinde yapılacak aynî ve nakdi sosyal yardımların
yürütülmesini Yalvaç Belediye Başkanlığı
sosyal Yardım Yönetmeliği usul ve esaslarına göre sağlamak,
3)
Yalvaç
Belediye Başkanlığı sosyal Yardım Yönetmeliği usul ve esaslarına
göre gıda bankası oluşturmak,
oluşturulan gıda bankasından yönetmelik kriterlerine göre ihtiyaç sahiplerine
ayni yardım yapmak,
4)
Sosyal
yardım merkezi projesini geliştirmek ve yürütmek. (
Günümüzde yüz yüze ilişkilerin azalması ile birbirini yakından tanımayan,
birbirinin sorunlarını bilmeyen buna rağmen aynı kentte yaşayan kentliler
olarak yardımlaşma ve dayanışmayı, yoksulluğun azalması, israfın önlenmesi,
toplumsal barış ve hoşgörüyü arttırmak adına geliştirilen bir toplumsal dönüşüm
projesidir.)
d) Çalışma Şekli: Müdürlüğün, görevlerini daha etkin ve verimli
yürütebilmesi için; Birimlerin veya Servislerin oluşturulması çalışma şekli ve
şartlarında Müdür yetkilidir. Şeflikler kurulabilir. Şefliklerin
isimlendirilmesi, çalışma şekli ve şartlarının belirlenmesinde başkan onayı
aranır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
YARDIMCI HİZMET BİRİMLERİ
İŞLETME VE İŞTİRAKLER MÜDÜRLÜĞÜ
Madde 18-
İşletme ve iştirakler Müdürlüğünün
kuruluş, teşkilatlanma ve görevleri aşağıda belirtilmiştir.
a) Kuruluşu: İşletme ve iştirakler Müdürlüğü; Müdür, Birim ve servislerden oluşur.
b)Teşkilatlanma: İşletme ve iştirakler Müdürlüğünün teşkilatlanma yapısı yönetmeliğinde
ayrıntılı bir şekilde gösterilir.
c) Görevleri:
Müdürlüğün görevleri aşağıda sayılmıştır:
1) İlgili mevzuat ve Yalvaç Belediye
Başkalığınca belirlenen stratejik amaç, hedef, ilke, ve talimatlar
doğrultusunda İşletme Ve İştirakler müdürlüğüne ait görevlerin sağlıklı,
düzenli ve uyumlu bir şekilde yürütülmesini sağlamak,
2) Müdürlüğün çalışma konularına ilişkin plan
ve programlar yapmak, çalışmaların bu plan ve programlar uyarınca yürütülmesini
sağlamak
3) Belediyemize ait Akaryakıt + LPG
istasyonlarını (Petrol Ofisi ve OPET) etkin bir şekilde işletilmesini sağlamak,
4) Müdürlüğün Harcama Yetkilisi olarak bütçede
öngörülen ödenekler kadar harcama yapmak, harcama talimatlarının bütçe ilke ve
esaslarına, kanun, tüzük ve yönetmeliklerle diğer mevzuata uygun olmasını,
ödeneklerin etkili, ekonomik ve verimli kullanılmasını sağlamak
5) Yıl içinde bütçenin madde ve fasılları
arasında aktarma yapılması gerektiğinde ilgili birime bildirmek,
6) Müdürlüğün çalışmaları hakkında Başkana
bilgi vermek ve önerilerde bulunmak, talep edilen raporları hazırlamak,
7) Kurum tarafında planlanan hedeflere
ulaşılmasına katkıda bulunmak üzere görev alanı ile ilgili konularda kendini
yetiştirmek, gerektiğinde benzer kurumlarda aynı görevi yapan kişilerle
irtibata geçmek, fikir alışverişinde bulunmak,
8) Müdürlüğün faaliyet alanına giren konularda
ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla ilişkileri yürütmek,
9) Müdürlük faaliyetlerini ilgilendiren
mevzuatı takip etmek,
10) EPDK’nun gerekli gördüğü kontrolleri yapmak,
yaptırmak
11) Akaryakıt + LPG satış istasyonları ile
ilgili yasa, yönetmeliklere harfiyen uymak, Gerekli her türlü güvenlik
tedbirlerini almak, aldırmak, ihtiyaç duyulabilecek her türlü güvenlik
malzemesini temin etmek bulundurmak,
12) Dış Kurumlarla ve müşterilerle ilişkileri
yürütmek
13) Belediyemiz hizmet araçlarını akaryakıt
ihtiyaçlarını karşılamak,
14) Değişen koşullarda yasaların güncelliğini
izlemek için resmi gazete ve konusu ile ilgili dergileri takip etmek,
müdürlüğün faaliyetleri ile ilgili mevzuatlarda yapılan değişikliklere
adaptasyonunu sağlamak
15) Personelin gerekli nitelikleri kazanması
için eğitim vermek, aldırmak ve gerekli bilgileri edinebilmesi için
çalışmalarda bulunmak,
16) Müdürlüğe bağlı birimlerde gerekli iş
güvenliği eğitimini vermek verdirmek,
17) Müdürlüğün çalışmaları hakkında Başkana
bilgi vermek ve önerilerde bulunmak, talep edilen raporları hazırlamak
18) Müdürlüğüne ait performans programını ve
buna bağlı bütçeyi hazırlamak ve ilgili birime sunmak,
19) Müdürlüğün bir önceki yıl çalışmalarına
ilişkin faaliyet raporunda yer alacak bilgileri hazırlamak ve ilgili birime
teslim etmek,
20) Birim faaliyetlerine ilişkin tutulan
kayıtların birimde muhafaza edilmesini sağlamak, faaliyetlerine ilişkin bilgi
ve kaynakların kullanım noktasında bulundurulması için gerekli olan
düzenlemeleri yapmak
21) Müdürlük ile ilgili tüm görev, yetki ve
belgelerin ilgililere dağıtımını, maiyetindeki personel arasındaki iş bölümü ve
koordinasyonu sağlamak,
22) Birimin muhasebecisi olarak görev yapmak,
23) Her türlü muhasebeleştirme işlemini yapmak,
24) Ödeme evraklarını kontrol etmek ve muhasebe
programına girmek,
25) KDV. Muhtasar vb. vergilerini hazırlamak, vermek,
26) Maliye ile ilgili işlemleri hazırlamak ve
ödenmesini sağlamak, ilgili evrakları hazırlamak,
27) SGK vb resmi kurumlarla ilgili işlemleri
yürütmek,
28) Gelir ve giderlerin kayda girme işlemlerini
yapmak,
29) Aylık gelir- gider cetvelleri, mizan,
bilançonun çıkartılmasını sağlamak,
30) Yıl sonu kar- zararın çıkartılmasını
sağlamak,
31) Maliyeye yıl sonunda kar-zarar bildiriminde
bulunmak,
32) Tüm muhasebe işlemlerinin yapılmasını
sağlamak,
33) İdari işlerle ilgili akaryakıt alımının
yönetilmesini sağlamak,
34) Akaryakıt alım çeklerini imzalamak,
35) Alım yapılırken gerekli kontrollerin
yapılmasını sağlamak,
36) Ödeme italarının yapılması işlemini
yürütmek,
37) Yevmiye, Kebir envanter defter kayıtlarını
düzenlemek, bilgisayar ortamında tutmak
38) Noter tasdik işlemlerini yapmak,
39) Kendisine bağlı olarak çalışan personelin
işbirliği ve uyum içerisinde 24 sat esasına göre çalışmasını sağlamak, ortaya
çıkan sorunları çözümlemek, işyerinde disiplinli bir çalışma ortamı sağlamak,
denetim ve kontroller yapmak,
40) Tesislerde ani mali kontroller yapmak,
41) Müdürlüğün kullanacağı araç ve gereçleri
sürekli çalışır halde tutmak ve organize etmek.
42) Müdürlüğe iletilen yazılı ve sözlü
taleplerin Müdürlük görev ve yetki alanında kalan mevzuata uygun olan talepleri
değerlendirerek çözüme ulaştırmak
43) Müdürlük bütçesini yıllık performans
programına uygun olara hazırlayarak, ilgili kanunlar çerçevesinde işlemleri
yürütmek.
44) Müdürlüğün taşınır kayıt işlemlerini yapmak
45) Arşiv işlemlerini yapmak
46) İş güvenliğini sağlamak ve çalışma ortamının
sürekli iyileştirilmesi için gerekli çalışmaları yapmak
47) Belediye başkanının vereceği diğer görevleri
yerine getirmek.
d) Çalışma Şekli: Müdürlüğün, görevlerini daha etkin ve verimli
yürütebilmesi için; Birimlerin veya Servislerin oluşturulması çalışma şekli ve
şartlarında Müdür yetkilidir. Şeflikler kurulabilir. Şefliklerin
isimlendirilmesi, çalışma şekli ve şartlarının belirlenmesinde başkan onayı
aranır.
DESTEK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
Madde 19-
Destek Hizmetleri Müdürlüğünün
kuruluş, teşkilatlanma ve görevleri aşağıda belirtilmiştir.
a) Kuruluşu: Destek Hizmetleri Müdürlüğü; Müdür, Birim ve servislerden oluşur.
b)Teşkilatlanma: Destek Hizmetleri Müdürlüğünün
teşkilatlanma yapısı yönetmeliğinde ayrıntılı bir şekilde gösterilir.
c) Görevleri:
Müdürlüğün görevleri aşağıda sayılmıştır:
1) Destek
Hizmetleri Müdürlüğü bu yönetmelikte sayılan görevler ile Belediye başkanınca
kendisine verilen tüm görevleri yürütürken işlemleri kanun, tüzük, yönetmelik,
kararname, genelge ve tebliğlere uygun olarak yapmak, gerekli özen ve çabukluğu
göstererek neticelendirmekle yükümlüdür.
2)
Yalvaç Belediyesi'nin satın alma
politikalarına uygun olarak, satın almalardaki ekonomikliğin yönetilmesinden,
satın almalardaki fiili denetimi sağlamak, Yalvaç Belediyesine bağlı birimlerin
faaliyetlerini sürdürebilmeleri maksadıyla ihtiyaç duydukları malzemelerin
yurtiçi ve yurt dışı satın alma yolu ile karşılanmasının gerektirdiği
faaliyetleri yürütmek,
3)
Kamu İhale Kurumunun belirlediği
senelik limitler çerçevesinde harcama birim müdürlüklerinden gelen Mal ve
Hizmet Alımı isteklerini, taleplerini piyasa araştırması yaparak 4734 sayılı
K.İ.Kanununun uygun maddeleri çerçevesinde doğrudan temin veya ihale yoluyla
temin etmek. Tüm mal ve hizmet alımı ihale iş ve işlemlerini, yapmak,
yaptırmak, sonuçlandırmak,
4)
Onaylanan iş planı uyarınca
istenilen mal, hizmet ve malzemelerin asgari maliyetle zamanında temini ve
ilgili birimlere ulaştırılması sağlamak,
5)
Belediyemizde ihtiyaç hâsıl olan
araç, iş makinesi veya donanımın tespitini yapmak ve teminini sağlamak,
6)
Yalvaç Belediyesine ait tüm araç, iş makinesi ve
donanımlarında oluşan arızaların, tespitini yapmak, yaptırmak,
7)
Atölyelerimizde bakım ve onarımı yapılamayacak
olanların dış piyasaya sevkini yapmak, yedek parça ihtiyacının tespitini ve
teminini yapmak, yapılan iş ve işçilikler ile alınan yedek parçaların kontrol
ve kabulünü yapmak,
8)
Araç ve iş makinelerimizin kullandığı (akaryakıt
Hariç) madeni yağı anti friz vb. temini, kontrolü ve kabulünü yapmak, gerekli
raporları oluşturmak,
9)
Araçların sicil dosyalarını
tutarak, ruhsat, trafik tescil, kaza, trafik sigortası, egzoz ve fenni
muayenelerini takip etmek, yaptırmak, muhafaza etmek
10) Belediyeye
alınan Her nevi demirbaş eşyanın ana depoya girişini yapmak, Talep halinde
ilgili birim taşınır mal kayıt yetkilisine kayıtla teslim etmek, çıkış ve depo
kayıtlarının eksiksiz tutulmasının takip etmek, edilmesini sağlamak,
11) Yalvaç
Belediyesince edinilen tüm taşınırların, cins ve niteliklerine göre sayarak,
tartarak, ölçerek muayene ve kabulünü yapmak, ana ambara giriş kayıtlarını
yaparak teslim almak.
12) Ana
ambara kayıtları yapılanları ihtiyacı olan birimlere, birimlerin taşınır mal
kayıt kontrol yetkilisine kayıtla teslim etmek, doğrudan tüketilmeyen ve
kullanıma verilmeyen taşınırları sorumluluğunda muhafaza etmek.
13) Muayene ve kabul işlemi hemen yapılamayan
taşınırları kontrol ederek teslim almak, bunların kesin kabulü yapılmadan
kullanıma verilmesini önlemek ve ayıplı malların iade edilmesini sağlamak,
14) Yalvaç
Belediyesinin tüm Taşınırların giriş ve çıkısına ilişkin kayıtları tutmak,
bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenlemek ve taşınır yönetim hesap
cetvellerini Belediye konsolide bütçe görevlisine göndermek.
15) Taşınırların
yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya ve benzeri tehlikelere karşı korunması
için gerekli tedbirleri almak ve alınmasını sağlamak.
16) Ambarda çalınma veya olağanüstü nedenlerden
dolayı meydana gelen azalmaları başkanlık makamına anında bildirmek.
17) Ambar sayımını ve stok kontrolünü yapmak,
harcama yetkililerine belirlenen asgari stok seviyesinin altına düşen
taşınırları bildirmek.
18) Kullanımda bulunan dayanıklı taşınırları
bulundukları yerde kontrol etmek, sayımlarını yapmak ve yaptırmak.
19) Taşınırların
elektronik ortamda takibi için yapılacak programa her türlü veri girişi yaparak
buradaki verileri sürekli güncel halde tutmak.
20) Belediyenin
Taşınır Kesin Hesap Cetveli ile Taşınır Hesabı İcmal Cetvelini, üst yönetici
adına hazırlamakla yükümlüdür.
21) Yalvaç
Belediyesindeki tüm taşınır mallardan; Ekonomik ömrünü tamamlamış olan veya
tamamlamadığı halde teknik ve fiziki nedenlerle alınış amaçları doğrultusunda
kullanılması imkânı kalmayan veya tamiri mümkün ama ekonomik olmayan arızalar
nedeniyle kullanılmasında yarar görülmeyerek hizmet dışı bırakılan taşınırlar
ile üretim sırasında elde edilen kırpıntı, döküntü ve artık parçaları, yasalar
çerçevesinde hurdaya ayırmak, demirbaş kayıtlarından düşülmesini sağlamak,
22) Her
yıl düzenlenen Yalvaç Pisidia Antiocheia Kültür Turizmim ve sanat festivali,
Hıdrellez şenlikleri, resmi tören ve karşılamalar ile buna benzer diğer
organizasyonları yapmak, yaptırmak,
23) Belediyemize
ait koruma altına alınmış veya alınacak tüm (Tarihi ve kültürel) eski binaların
Kayıt altına alınması, bakımı, tamiri, restorasyonu, kullanımı iş ve
işlemlerini ilgili yasa ve yönetmelikler çerçevesinde yapmak, yaptırmak,
24) Belediyemize
ait; Rampalı çarşı, Toptancı hal binası, Eski otel binasının bakım tamir iş ve
işlemlerini yapmak, yaptırmak,
25) Yalvaç
Belediyesi Arıtma tesisini işletmek (Çevre kanunu ve ilgili diğer yasa ve
yönetmelikler çerçevesinde, periyodik analizlerin yapılması yaptırılması Bakım,
tamir, bekçilik vb. tüm iş ve işlemler)
26) Müdürlüğün
kullanacağı araç ve gereçleri sürekli çalışır halde tutmak ve organize etmek.
27) Müdürlüğe
iletilen yazılı ve sözlü taleplerin Müdürlük görev ve yetki alanında kalan
mevzuata uygun olan talepleri değerlendirerek çözüme ulaştırmak
28) Müdürlük
bütçesini yıllık performans programına uygun olara hazırlayarak, ilgili
kanunlar çerçevesinde işlemleri yürütmek.
29) Müdürlüğün
taşınır kayıt işlemlerini yapmak
30) Arşiv
işlemlerini yapmak
31) İş
güvenliğini sağlamak ve çalışma ortamının sürekli iyileştirilmesi için gerekli
çalışmaları yapmak
32) Belediye
başkanının vereceği diğer görevleri yerine getirmek.
d) Çalışma Şekli: Müdürlüğün, görevlerini daha etkin ve verimli
yürütebilmesi için; Birimlerin veya Servislerin oluşturulması çalışma şekli ve
şartlarında Müdür yetkilidir. Şeflikler kurulabilir. Şefliklerin
isimlendirilmesi, çalışma şekli ve şartlarının belirlenmesinde başkan onayı
aranır.
Özel
Kalem
Madde
20- Özel Kalem
Özel
Kalem Servisinin görevleri aşağıdaki gibidir.
Özel Kalem servisi; Başkanlık
Makamına bağlı Özel Kalemi ve bünyesinde çalışan diğer memur ve işçilerden
oluşur.
Görevleri: Özel Kalem Servisinin görevleri
aşağıdaki gibidir.
1) Başkanlık Makamının temsil,
ağırlama ve tören faaliyetlerini Belediye Kanunu ve İlgili yasa ve yönetmelikler
çerçevesinde yürütmek,
2) Belediye Başkanının emirlerini
ilgili birimlere ve yerlere iletmek,
3) Belediyeye gelen tüm evrakı
ilgililere usulünce iletmek (Günlük olarak Belediyemize posta yoluyla
veya resmi kurumlardan, elden gelen ve vatandaşların Başkanlık Makamına
sunmak üzere getirdikleri dilekçe ve evrakların ilgili makam ve müdürlüklere,
içeriğine göre akışını sağlamak üzere teslim almak, “Belediye Başkanı adına gelenler hariç “ Kaşe basarak başkanlık
makamına sunmak, Başkanlık makamından havale edilen evrak ve dilekçeleri kayıt
numarası verilmek üzere evrak kayıt bürosuna teslim etmek.)
4) Belediye Başkanının her türlü
telefon görüşmelerini sağlamak ve görüşme isteklerini iletmek.
5) Belediye Başkanının tüm
protokolle ve vatandaşla olan görüşmelerini bir program içerisinde sağlamak.
6) Belediye Başkanının katılması
gerekli olan ve katılmayı düşündüğü açılış tören ve toplantıları programa alıp,
günü gününe Belediye Başkanına hatırlatmak.
7) Belediye Başkanının her türlü tebrik ve
kutlama mesajlarının ilgililere ulaştırmasını sağlamak,
8) Belediye'yi ve Belediye
Başkanı'nı ziyaret için gelen temsilci ve misafirlerini ağırlamak
9) Başkanlığa ilişkin bilgilerin
dışarı sızmaması hususunda azami itinayı ve dikkati göstermek,
10) Belediye'nin tüm birimlerinden
Başkanlık makamına gelen faaliyet raporlarını Başkanlık makamının isteği
doğrultusunda dosyalamak
11) Sorunlarını Belediye Başkanı’na
iletmek üzere gelen vatandaşları dinleyerek, onları yönlendirmek
12) Belediye Başkanı'na sunulacak her
türlü belge, yayın, karar ve yazılarla ilgili gerekli işlemleri yapmak
13) Belediye Başkanlığınca verilen
diğer görevleri yapmak.
Hukuk
İşleri (Avukat)
MADDE
21-Avukat
Mahalli İdareler Norm Kadro İlke
ve Standartlarına göre Kadrolu Avukat bulunmama durumunda; Belediyenin
Avukatlık hizmetleri Tam zamanlı veya Kısmi zamanlı Sözleşmeli Avukat eli ile
yürütülür. Avukat; görevlerin
yapılmasında Başkanlık makamına bağlı ve Belediye Başkanına karşı sorumludur.
Görevleri:
1) Belediyenin davacı veya davalı
sıfatında bulunduğu adli ve idari yargı yerlerinde davaları takip etmek ve
sonuçlandırmak,
2) İcra-iflas dairelerinde,
hakemlerde; Belediye hak ve menfaatlerinin korunması için, Belediye tüzel
kişiliğini vekâleten temsil etmek, dava açmak, açılan davalara katılmak, takip
etmek ve sonuçlandırmak,
3) Adliye icra-iflas dairelerinde
icra takipleri yapmak ve yürütmek, gerekli savunmaları yapmak, deliller ibraz
ederek dava ve icra-iflas takiplerini sonuçlandırmak,
4) Belediye encümeni ve
müdürlüklerin kendi görevlerini yapmaları veya yetkilerini kullanmaları
esnasında karşılaştıkları sorunlar veya mevzuatın yorumlanması hususundaki
hukuki mütalaa taleplerini karşılamak,
5) Adli ve idari görevlerin
ifası için bütçe ile tahsis edilen ödeneği kullanmak, harcamaları yapmak ve
bunun için gerekli sarf belgelerini düzenlemek,
6) Belediyenin taraf olduğu
davalarda ve sorunlarda hukuki uzmanlık bilgisi gerektiren hallerde Danışmanlık
hizmeti vermek üzere; üniversite öğretim üyeleri ve akademisyenlerden mevzuata
uygun olarak hizmet alımı yolu ile yararlanılabilir.
7) Avukat; yukarıda belirtilen ve
diğer mevzuat gereğince yüklenen görevlerini yaparken Başkanın vekil tayin
ettiği vekâletnamedeki yetkilere sahiptir.
8) Avukat; görevlerin yapılmasında; Belediye Başkanına
karşı sorumludur.
9) Başkanlık Makamı tarafından tevdi
edilen diğer yasal görevleri yapmakla görevlidir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
ORTAK HÜKÜMLER
Görevlerin
Planlanması
Madde 22- Müdürlükler amaçlarının gerçekleştirilmesinde
başarıyı arttırmak için çalışmalarını haftalık, aylık, yıllık, olarak planlar
ve görevlendirme yaparak çalışma programını görevlendirme çerçevesinde yürüyüp
yürümediğini takip eder. Planların gerçekçi ve uygulanabilir planlar olmasına
özen gösterirler.
Görevin Yürütülmesi
Madde 23- Müdürlüklerde faaliyetler Müdür tarafından hazırlanan
bir plan dâhilinde yürütülür. Görevin yerine getirilmesinde diğer birimlerle
gerekli koordine Müdür sağlar. Personeli Belediye Başkanlığındaki hiyerarşik
yapıya uygun olarak amirlerinden aldığı emri özverili ve itina ile yerine
getirmek zorundadır.
Denetim
Yapılması
Madde 24- Belediye Başkanlığındaki hiyerarşik yapıya uygun
olarak birim amiri Müdürlüğüne ait kadroların denetiminden sorumludur.
Tespit edilen aksaklıkları zaman geçirmeden düzeltme yoluna gidecektir.
Disiplinsiz davranışlarda ilgililer hakkında 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu
ve 4857 sayılı İş Kanunu ve Toplu İş Sözleşmesi hükümlerine göre işlem
yapılacaktır.
Bütçe tasarısı
Madde 25- Belediye birimleri 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol
Kanunun kapsamında, yılı bütçe tasarılarını hazırlamak ve Mali Hizmetler Müdürlüğüne
göndermek zorundadır.
İhtiyaçların temini
Madde 26- Belediye birimleri, ihtiyaç duyduğu mal ve hizmetleri Destek
Hizmetleri Müdürlüğünden talep ederek Temin eder. Destek Hizmetleri Müdürlüğü;
Birimlerin mal ve hizmet alımı taleplerini, piyasa araştırması yaparak, tabi
olunan ihale mevzuatı çerçevesinde satın almak veya kiralamak, Alınan
taşınırları, Sayarak, ölçerek, tartarak, kontrol ederek teslim almak ve ana
ambara kaydetmek zorundadır. İhtiyaç halinde birimlere sevk edilecek
taşınırları ana ambar çıkışlarını yaparak ilgili birimin taşınır mal kayıt
yetkilisine kayıtla teslim eder. Ana Ambarda bulunan malzemelerin giriş-çıkış
ve muhafaza işlemlerini yapmak, Tüm birimlerin talebi doğrultusunda Ekonomik
ömrünü tamamlamış taşınırları hurdaya çıkarma, malzemeleri yok etmek veya
satmak bunlara ilişkin ayniyat kayıtlarını tutmakla Destek Hizmetleri Müdürlüğü
görevli ve yetkilidir. Tüm bu iş ve işlemlerde Harcama yetkilisinin yetkileri
saklıdır.
Madde 27- Belediye birim amirleri, kendi birimlerinin faaliyet alanları
ile sınırlı olmak üzere; yurtiçi ve yurtdışında bulunan resmi ve özel
kuruluşlarda inceleme araştırma yapmak üzere personel görevlendirebilir. Bu tür
görevlendirmelerde başkanlık makamından onay alınması gerekir.
Öngörülmeyen görevler
Madde 28- Bu Yönetmelikte öngörülmeyen görevlerle karşılaşıldığında, bu
görev hangi birimin faaliyet alanıyla benzerlik arz ediyorsa o birim tarafından
yerine getirilir. Öngörülmeyen görevlerde Başkanın talimatı yeterlidir.
İkiz
Görev
Madde
29- Birimlerin
yerine getirmekle yükümlü oldukları görevleri yerine getirmek için bünyesinde
yeterli ve deneyimli personel olmaması durumunda, birim müdürlüklerinin
yönetmeliklerinde zikredilen görevlere uygun, Diğer birim müdürlüklerinde
görevli memur ve işçi personele Başkanlık Makamının onayı ile ikiz görev olarak
verilebilir.
Yazışmalar
Madde 30- Belediye birimleri; birbirleri arasındaki yazışmaları
öncelikle ele almak ve sonuçlandırmak zorundadır. Birimlerin diğer kurum ve
kuruluşlardaki yazışmalarını kendilerinin takip etmesi gerekir.
Ortak Görevler
Madde
31- Birden fazla belediye birimini
ilgilendiren iş veya görev söz konusu olduğunda koordinatör müdürlük Destek
Hizmetleri Müdürlüğü dür.
Yönetmelik
Madde 32- Bu Yönetmelikte sayılan tüm belediye birimleri; görev ve
yetkilerin kullanılması ile ilgili hususlar hakkında daha ayrıntılı olarak Yönetmelik
hazırlar. Bu Yönetmelikler belediye Meclisinin Kabulü ile yürürlüğe girer
.
Değişiklik Teklifi
Madde
33- Bu Yönetmelikte yapılacak her
türlü değişiklik teklifleri belediye meclisine; bu Yönetmeliğe istinaden
çıkarılacak Yönetmeliklerde yapılacak her türlü değişiklik teklifleri ise
Başkan onayına sunulması işlemi Yazı İşleri Müdürlüğünün koordinesinde
gerçekleştirilir.
ALTINCI BÖLÜM
GEÇİCİ SON HÜKÜMLER
Kaldırılan hükümler
Madde 34- Bu Yönetmeliğin
yürürlüğe girmesiyle;
04/10/2011
Tarih ve 19 sayılı Yalvaç Belediyesi Teşkilat yönetmeliği,
04/10/2011
Tarih ve 19 sayılı Yazı İşleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği,
04/10/2011
Tarih ve 19 sayılı Mali Hizmetler Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği
04/10/2011
Tarih ve 19 sayılı Fen İşleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği
04/10/2011
Tarih ve 19 sayılı İmar Ve Şehircilik Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği
04/10/2011
Tarih ve 19 Zabıta Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği
04/10/2011
Tarih ve 19 İtfaiye Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği
04/10/2011
Tarih ve 19 sayılı Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü Görev ve Çalışma
Yönetmeliği
04/10/2011
Tarih ve 19 sayılı Park ve Bahçeler Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği
04/10/2011
Tarih ve 19 sayılı Temizlik Hizmetleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma
Yönetmelik’leri yürürlükten kalkar.
Geçici Madde 1- Bu Yönetmeliğe
istinaden çıkarılacak Birim Yönetmelikleri 1
ay içinde hazırlanır.
Geçici Madde 2- Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ile Temizlik
Hizmetleri Müdürlüğü kaldırılarak görev, araç, gereç, personel ve bütçesi ile
birlikte: birim olarak, Zabıta Müdürlüğüne Bağlanır.
Geçici Madde 3- Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ile Park ve
Bahçeler Müdürlüğü kaldırılarak görev, araç, gereç, personel ve bütçesi ile
birlikte birim olarak, Fen İşleri Müdürlüğüne Bağlanır.
Geçici Madde 4- Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ile Kültür ve
Sosyal İşler Müdürlüğü kaldırılarak, Müdürlüğün uhdesinde olan Evlendirme İşleri,
İlan ve Ölçü ayar memurluğu görevleri Yazı İşleri Müdürlüğüne, Diğer görevleri
araç, gereç, personel ve bütçesi ile birlikte Bu yönetmelik ile birlikte
kurulan Destek Hizmetleri Müdürlüğüne aktarılır.
Yürürlük
Madde 35- Bu
Yönetmelik hükümleri Belediye Meclisinin kabulü ve yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
Madde 36- Bu Yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı
yürütür.
09/02/2015 tarih ve 30
sayılı Belediye Meclisi kararı ile kabul edilmiştir.
Halil Hilmi TÜTÜNCÜ Fatma Meral DURUCAN Arifkadın UZEL
Belediye
Başkanı Katip Katip
Meclis Başkanı