T.
C.
YALVAÇ
BELEDİYE BAŞKANLIĞI
İMAR
VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ
BÖLÜM
AMAÇ
KAPSAM DAYANAK TANIMLAR VE TEMEL İLKELER
AMAÇ
MADDE
1 –
Bu Yönetmeliğin amacı; Yalvaç Belediye Başkanlığı İmar ve Şehircilik
Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve
esaslarını düzenlemektir.
YASAL
DAYANAK
MADDE 2 – Bu
yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile
Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelikle,
Yalvaç Belediye Meclisinin 09.02.2015 tarih ve 30 Sayılı kararı, 3194 Sayılı
İmar Kanunu ve ilgili diğer Mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.
KAPSAM
MADDE
3-
Bu yönetmelik, Yalvaç Belediye Başkanlığı İmar ve Şehircilik Müdürlüğü'nün
kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarına ilişkin
hükümleri, 3194 sayılı imar kanunu ve yönetmelikleri, bu kanunla ilgili tüm
yasa ve yönetmelikleri ayrıca diğer ilgili mevzuatları kapsar.
a)
Müdürlüğün kadrosunda bulunan ve ayrıca fiilen çalışan tüm personelin özlük
hakları ile ilgili yazışmaların, demirbaş, ayniyat, ödenek işlemlerinin
yapılması,
b) İmar durumu belgesi
tanzim edilmesi,
c)Yapı
ruhsatı verilmesi,
d)
4708 sayılı Yapı Denetim Kanununa göre yapı denetim kuruluşlarının hakediş
işlemlerinin yapılması,
e) Yapı kullanma izin
belgesinin verilmesi,
f)
Taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarında yapılacak olan tadilat ve tamirat
uygulamaları öncesinde yapılacak onarıma ilişkin koşulların belirtildiği ön
onarım izin belgesinin düzenlemesi,
g)
Taşınmaz kültür ve tabiat varlıkları, bunların koruma alanları ve sit
alanlarında tadilat ve tamiratların; gerçekleştirilmesini denetlemek ve uygun
bulunanlara onarım uygunluk belgesi düzenlenmesi,
h)
Arşivdeki evrakların ilgili dosyalarına kaldırılması ve evrakların muhafaza
edilmesi.
TANIMLAR
MADDE
4 -
Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
Başkan : Yalvaç
Belediye Başkanı’nı,
Belediye : Yalvaç Belediye Başkanlığı’nı,
Müdür : İmar ve Şehircilik Müdürü’nü,
Müdürlük : İmar
ve Şehircilik Müdürlüğü’nü,
Üst Sorumlu :
Müdürün görevlerine yardımcı, kendisine bağlanan bölüm ve büroların iş ve
işlemlerini ilgili mevzuat çerçevesinde
yürüten,
Personel : Müdürlüğe bağlı çalışan tüm
personeli, ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
KURULUŞ
VE YAPILANMA
KURULUŞ
MADDE
5 – İmar
ve Şehircilik Müdürlüğü, Başkan ve / veya Başkan Yardımcısına bağlı bir birimdir.
Müdür, memurlar, sözleşmeli personel,
işçi ve taşeron personelinden oluşur.
a)
İhtiyaç
duyulması halinde Başkanlık makamının onayı ile şeflikler ve bürolar
açılabilir.
b)
İki
ayrı şefliğin, büronun veya servisin yapacağı iş ikiz görev olarak tek büroda
toplanabilir.
c)
Farklı
bürolardaki veya servislerdeki görevler ikiz görev olarak tek personele
verilebilir, Şeflikler ve bürolar arası görev dağılımında Müdür yetkilidir.
d)
Müdürlük
bünyesinde yeterli ve deneyimli personel olmaması durumunda ve ihtiyaç duyulması
halinde, bu yönetmelikte zikredilen görevlerden diğer müdürlüklerde görevli
memur, sözleşmeli personel ve işçi personele Başkanlık Makamının onayı ile ikiz
görev olarak verilebilir.
Teşkilatlanma
MADDE
6 –
1-) Müdürlüğün personel yapısı Norm Kadro
esaslarına göre ihdas edilmiş olup; aşağıdaki gibidir;
a)
Müdür,
b)
Memur
c)
Sözleşmeli Personel
d)
Daimi İşçi
e)
Geçici İşçiler
f)
Taşeron işçiler
2-)Müdürlüğün
teşkilat yapısı aşağıdaki gibidir;
a)
Evrak servisi,
(Gelen – giden evrak
kaydı, müdürlük arşivinin oluşturulması)
b)
Harita ve imar durumu (çap) servisi,
(Halihazır harita
yapımı, Parselasyon, İmar Uygulaması ve imar durumu hazırlanması)
c)
Planlama servisi,
(Nazım İmar Planı,
Uygulama İmar Planları ve Koruma Amaçlı İmar Planlarının Yapımı)
d)
Emlak ve kamulaştırma servisi,
e)
Kent Bilgi Sistemi, Adres ve Numarataj
servisi
f)
Yapı ruhsat servisi,
(Yapı Ruhsatı
başvurularının sonuçlandırılması)
g)
Yapı Kullanma İzni servisi,
(Yapı Kullanma İzin
başvurularının sonuçlandırılması)
h)
Yapı Denetimi servisi,
(Her türlü yapıların denetimi, kaçak
yapı kontrolü, Asansör denetimi, tehlikeli yapıların
tespiti ve kamu güvenliği açısından
gerekli tedbirlerin alınması)
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLAR
Müdürlüğün
Görevleri
MADDE 7 –
İmar ve Şehircilik Müdürlüğü, Başkanlık Makamının emir ve direktiflerinin kamu
ve vatandaşların taleplerinin yerine getirilmesi, verilen görev ve yetkilerin
kullanılması kapsamında; 3194 sayılı imar kanunu ve yönetmelikleri, bu kanunla
ilgili tüm yasa ve yönetmelikleri ayrıca diğer ilgili mevzuatlar çerçevesinde
işlemlerin yürütülmesi ve sonuçlandırılması. Bu bağlamda:
1) Başkanlık Makamının emri ve onayı
üzerine İmar ve Şehircilik Müdürlüğü 3194 sayılı İmar Kanunu,2634 sayılı Turizm
Teşvik Kanunu, 775 Sayılı Gecekondu Kanunu 5393 Sayılı Belediye Kanunu, 2464
Sayılı Belediye Gelirler Kanunu,2981-3290-3366 Sayılı İmar Affı Kanunu, 5226 ve
3386 Sayılı Kanunlarla değişik 2863 Sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma
Kanunu, 2872 Sayılı Çevre Kanunu, 634 Sayılı Kat Mülkiyet Kanunu, 3402 Sayılı
Kadastro Kanunu, 4708 sayılı Yapı Denetim Kanunu diğer mevzuat ve yönetmelik
hükümleri ile birlikte Yalvaç Belediyesi İmar Planı ve Mücavir alan sınırları
içinde her türlü çalışmaları yapmak.
2) Her türlü imar planı yapımı (Nazım imar,
Uygulama İmar, koruma, İlave, Turizm, Revizyon v.b.) ve plan değişiklikleri
işlerinin yapılması, imar çapı taleplerinin değerlendirmek.
3) Parselasyon çalışmalarını tamamlamak, dağıtım
cetvellerini düzenlemek, halihazır, ifraz, tevhit, ihdas, yola terk işlemlerini
yürüterek arazi üzerinde aplikasyon çalışmalarını tamamlamak
4) 2981-3290-3366 sayılı imar affı yasaları
uyarınca gecekondu bölgelerinde ve gecekondu tehdidi altında kalan bölgelerde
ıslah imar planları yaparak bunların Belediye Meclisine sevkini sağlamak.
5) 5226 ve 3386 sayılı kanunlarla değişik 2863
sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu uyarınca Koruma amaçlı imar
planı hükümlerine göre Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurullarının
görüşleri doğrultusunda geçmişten gelen kültür mirasımızın geleceğe taşınması
amacıyla Kentsel Sit alanın korunmasını sağlamak.
6) Koruma, geliştirme, kentsel dönüşüm,
kentsel yenileme ve benzeri plan değişiklikleri, avam mimari proje, analiz
çalışmaları işlerini yapmak, bunların kontrolünü ve denetimini yapmak
7) Planlanan alanlarda plan amacına
uygun yapılaşmayı sağlamak, denetlemek, planlı bölgelerde yapılacak binaların
mimari, statik ve tesisat projelerini inceleyerek onaylamak ve projelerde
yapılan tadilatları incelemek ve onaylamak.
8) Tevhit, ifraz, terk parselasyon
dosyalarını kontrol ederek encümene sunmak,
9) Teknik Uygulama Sorumluluğu ile
ilgili Mimar ve Mühendislerin kayıtlarını yapmak.
10) İmar durumu belgesi hazırlamak
11) Yapılacak inşaatlara yapı iznini
(ruhsat) vermek, binaların ruhsat ve eklerine uygun olarak yapılıp
yapılmadığını denetlemek, ruhsatsız veya ruhsat ve eklerine aykırı olarak
yapılan binaların tespitini yaparak gerekli yasal işlemleri yürütmek, ruhsat ve
eklerine uygun olarak yapılan binalara kullanma izni (iskân) vermek,
12) Yapılacak binalarda teknik
sorumluluğu yüklenecek denetim firmasının 4708 sayılı Yapı Denetim Kanunu
çerçevesinde; her türlü denetimini yapmak, hesaplarını tetkik etmek ve yapı
denetim hizmet bedellerinin tahsil ve ödemesini sağlamak, iş bitiminde firmanın
bina ile ilişiğini kesmek,
13) Kat mülkiyeti kat irtifakı
işlemlerini incelemek ve onaylamak.
14) Yıkılmaya yüz tutmuş yapılarla ilgili
iş ve işlemleri yapmak,
15) Belediyeye ait taşınmazların kayıtlarını
düzenli tutmak, takip ve kontrolünü sağlamak, kullanış şekillerini tespit
ederek önerilerde bulunmak, değerlerine ilişkin tespitlerde bulunmak,
16) 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu
çerçevesinde kamulaştırma işlemlerini yürütmek,
17) Belediye sınırı ve mücavir alan
sınırı içersindeki cadde ve sokakların tespiti ve numaralandırılması
işlemlerini yapmak,(Numarataj iş ve işlemlerini yürütmek)
18) Cadde, sokak, park, meydan, kavşak
vb. yerlerin isimlerinin değiştirilmesi, yeni isim verilmesi iş ve işlemlerini
yürütmek,
19) Asansörlerin mevzuata uygun olarak
kullanımına izin vermek ve düzenli olarak kontrollerini yapmak,
20) Belediyemizce yapılacak,
yaptırılacak yatırım planındaki uygulama projelerini hazırlamak, hazırlattırmak
ve ruhsatlandırmak.
21) Tarihi ve kültürel yapıların
korunması, restorasyonu ve hizmete sunulması ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
22) Başbakanlık Toplu Konut İdaresi ile
ortak projeler yürütmek
23) Kıymet takdir Komisyonu ve Uzlaşma
komisyonları kurulması çalışmalarını, rapor yazımı ve parsel sahiplerinin
pazarlığa çağrılması (tebligat) gibi konularda gereken sekreter ya görevini
yürütmek,
24) Kamulaştırma, Takas, devir, İrtifa
Hakkı, Üst hakkı, İntifa hakkı kurulması konularında gerektiğinde ilgili
mevzuat doğrultusunda, gerçek ve tüzel kişiler veya kamu kurum ve kuruluşları
ile yapılacak protokol ve/veya idari sözleşmelerin hazırlanmasını sağlamak,
25) Vatandaşlarla hisseli olan
parsellerin satışı için Belediye encümeni tarafından belirlenen usul ve esaslar
doğrultusunda satış işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
26) Kentsel Dönüşüm Projeleri kapsamında
proje alanındaki taşınmazlarla ilgili iş ve işlemleri yürütmek
27) Kentsel Dönüşüm Projeleri kapsamında
proje alanındaki yıkılacak binaları belirlemek yazışmalarını yapmak,
28) İnşaat ve iskân ruhsatı
kesilebilmesi için yeni binaların adres kayıt sistemine girişini ve
güncellemesini yapmak,
29) Belediyemize ait; Belediye sarayı
hizmet binası ve Kültür merkezi binalarının, bakım, tamir ve tüm iş ve
işlemlerini yapmak, yaptırmak,
30) Müdürlüğün
kullanacağı araç ve gereçleri sürekli çalışır halde tutmak ve organize etmek.
31) Müdürlüğe iletilen yazılı ve sözlü
taleplerin Müdürlük görev ve yetki alanında kalan mevzuata uygun olan talepleri
değerlendirerek çözüme ulaştırmak
32) Müdürlük bütçesini yıllık performans
programına uygun olara hazırlayarak, ilgili kanunlar çerçevesinde işlemleri
yürütmek.
33) Müdürlüğün
taşınır kayıt işlemlerini yapmak
34) Arşiv
işlemlerini yapmak
35) İş
güvenliğini sağlamak ve çalışma ortamının sürekli iyileştirilmesi için gerekli çalışmaları
yapmak
36) Belediye
başkanının vereceği diğer görevleri yerine getirmek.
Müdürün Görevleri
MADDE 8 -
Müdürün görevleri aşağıda sıralanmıştır;
1) Müdürlüğe gelen dilekçe ve
evrakların kayıtlarını yaparak ilgili görevliler sevk etmek, konular hakkında
Başkanlık Makamına bilgi vermek.
2) Belediye içi ve dışına
gönderilecek evrakların yazışma kurallarını belirleyen Standart Dosya Planı ve
Dosyalama İşlemlerinde Uygulanacak Kurallara uygunluğunu sağlamak ve bu
evrakları ilgililerine ulaştırmak.
3) Müdürlükten çıkan evrakların
kayıt altına alınarak 25 Mart 2005 tarih ve 25766 sayılı Resmi Gazetede
Yayımlanarak yürürlüğe giren “Standart Dosya Planı ve Dosyalama İşlemlerinde
Uygulanacak Kurallara” göre dosyalanmasını sağlamak.
4) Resmi Gazetede çıkan ve
müdürlüğünü ilgilendiren kanun, tüzük, yönetmelik ve genelgeleri arşiv
oluşturulacak şekilde dosyalamak.
5) İçişleri Bakanlığı Mülkiye Müfettişleri tarafından yapılan denetim
sonucunda hazırlanan teftiş raporlarında belirtilen öneri ve eleştirilerin yerine
getirilmesi, raporların cevaplandırılması,
6) Müdürlüğün görev alanına giren
konularda, Meclis kararına dayalı işlerde kararların hukuki altyapısını
hazırlamak.
7) Müdürlüğün görev alanına giren
konularda, Encümen kararına dayalı işlerde kararların hukuki altyapısını
hazırlamak.
8) Müdürlüğün görev alanına giren konularda
Belediye Meclisi ve Belediye Encümenince alınan kararları uygulamak.
9) Belediye Meclisince seçilen İmar
Komisyonu’nun sekretaryasını oluşturmak.
10) Müdürlük personelinin bilgi ve
tecrübelerini artırmak amacıyla seminer, konferans, panel, gezi vb.
etkinliklere katılımlarının ve başka kurum ve kuruluşlarda bilgi ve
tecrübelerini artırmak amacıyla gönderilmelerine ilişkin iş ve işlemleri
yürütmek,
11) Müdürlüğün kurumsal gelişimi ile
ilgili her türlü değişim faaliyetlerinde bulunmak,
12) Müdürlük çalışmalarının halka duyurulması, halkla ilişkilerin
geliştirilmesi ve sürdürülmesini sağlamak. Bu amaçla toplantı, anket, ziyaret,
tanıtım ve benzeri faaliyetleri yapmak. İş takibi, ziyaret ve benzeri
sebeplerle gelenlerin sorunlarının hızlı ve tam olarak çözülmesi için gerekli
çalışmaları koordine etmek, bilgi edinme kapsamında gelen başvuruları kayda
almak, ilgili Müdürlüklere iletmek ve ilgililere bilgi vermek.
13) E- Belediye sisteminin kurulması ve
düzenli çalışmasını sağlamak için, Müdürlük görev alanına giren konularda
çalışma yapmak.
14) Müdürlük görev alanına giren
konularda halkın bilgiye kolay erişimini sağlayabilmek için, Web sitesinde
gerekli ilan ve duyuruların yayınlanmasını sağlamak.
15) Müdürlüğe iletilen yazılı ve
sözlü taleplerin Müdürlük görev ve yetki alanında kalan mevzuata uygun olan
talepleri değerlendirerek çözüme ulaştırmak ve sonuçlarını ilgililerine tebliğ
etmek.
16) Müdürlük bütçesini yıllık
performans programına uygun olarak hazırlayarak, ilgili kanunlar çerçevesinde
gerekli yasal işlemleri yürütmek.
17) Müdürlüğün taşınır kayıt işlemlerini
yapmak,
19) Müdürlüğün arşiv işlemlerini
düzenlemek ve istenilen evraklara kolayca ulaşılabilirliği sağlamak.
20) İş güvenliğini sağlamak ve çalışma ortamının sürekli
iyileştirilmesi için gerekli her türlü emniyet tedbirlerinin alınmasını
sağlamak.
21)
Belediye Başkanı tarafından verilecek görevleri yapmak ve yaptırmak.
22) Başta Müdür olmak üzere tüm
personellerin, hizmetlerin yasalara uygun, etkin ve verimli bir şekilde
yürütülmesinden başkana karşı sorumludur.
Müdürlük yetkisi
MADDE 9
- Müdürün Yetkileri şunlardır;
a)
Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin, Başkanlık Makamınca uygun görülen
programlar gereğince yürütülmesi için karar verme, tedbirler alma ve uygulatma
yetkisi,
b)
Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve
yetkilerin alınması için Başkanlık Makamına önerilerde bulunma yetkisi,
c)
Müdürlük ile ilgili yazışmalarda imza yetkisi,
d)
Müdürlüğe bağlı çalışanları denetleme ve karşılaştığı aksaklıkları giderme
yetkisi,
e)
Müdürlüğünün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve
kuruluşlarla haberleşme yetkisi,
f) Başkanlık Makamı tarafından kendisine
verilen görevleri yerine getirme yetkisi,
Müdürlüğün sorumluluğu
MADDE 10-
İmar ve Şehircilik Müdürlüğü, Belediye Başkanı'nca verilen, bu yönetmelikte
tarif edilen ve ilgili yasalarda belirtilen görevleri ivedilikle yapmak ve
yürütmekle sorumludur.
Üst
Sorumlunun görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE
11
– Üst Sorumlunun görevleri;
a)
Müdürlük örgütlenme şemasında yer alan
servislerde yapılan tüm iş ve işlemlerin müdür adına mevzuata uygun olarak tam
ve zamanında yapılmasını / yaptırılmasını sağlamak,
b) Personelin
mesaiye riayetini kontrol etmek,
c)
Müdürün verdiği diğer görevleri yerine
getirmek.
Üst
Sorumlunun yetkileri;
Müdürlük görevlerinin yerine getirilmesi için
personele iş bölüşümü ve dağıtımı yapmak.
Üst
Sorumlunun sorumlulukları;
Üst Sorumlu görev ve yetkileri ile
ilgili yaptığı faaliyetlerden dolayı müdüre, başkan yardımcısına, başkana ve
yürürlükteki mevzuata karşı sorumludur.
Evrak
Servisinin Görev, Yetki Ve Sorumluluğu
MADDE 12- İmar
ve Şehircilik Müdürlüğü bünyesinde
a) İmar
ve Şehircilik Müdürlüğüne gelen her türlü evrakın teslim alınarak giriş
kayıtlarını yapmak,
b) Gelen
evrakları havale edilmek üzere konularına göre ayırarak Müdürlük makama sunmak,
c) Havale
edilen evrakın zimmet defterine işlenerek ilgili görevlilere ulaştırılmasını
sağlamak,
d) Belediye
Meclisi, Belediye Encümeni ve İmar Komisyonunun Müdürlük ile ilgili
çalışmalarını takip etmek ve hukuki sekretaryasını oluşturmak.
e) İmar
ve Şehircilik Müdürlüğü ile ilgili bütün evrakların dosyalama ve arşivleme
işlemlerini yapmak,
f) Müdürlüğün
taşınır kayıt işlemlerini yapmak.
Harita ve İmar Durumu (çap) Servisinin Yetki Ve Sorumluluğu
MADDE
13- Belediye
sınırları içinde:
a)
Belediye sınırları ve mücavir alan
içinde, imar planı olan alanlarda 3194 sayılı İmar Kanunu 18. maddesi uyarınca
arsa ve arazi düzenlemesi yapmak.
b)
İmar planı bulunmayan alanlarda
yapılacak planlara altlık teşkil edecek halihazır haritalar oluşturmak, plan
revizyonu veya değişikliği yapılacak alanlarda ise halihazır haritaları
güncellemek.
c)
Belediye sınırları içerisinde
bulunan kadastral parsellerin sayısallaştırılmasını gerçekleştirmek
d)
Ruhsat alınarak yapılan yapıların
zeminine gidilerek istikamet krokisi, vaziyet planı ve proje ölçülerine uygun
bir şekilde yapılıp yapılmadığını kontrol etmek.
e)
Belediye bünyesindeki diğer
müdürlüklerin, harita mülkiyet tespitleri ve aplikasyona ilişkin taleplerini
karşılamak.
f)
İmar durumuna göre koordinatlı ölçü
krokisini düzenlemek, kadastro paftalarına işlemek
g)
Yapı denetim firmaları tarafından
yaptırılan bina aplikasyon ve temel üstü aplikasyon ölçümlerini ve krokilerini
kontrol etmek.
h)
Tapuya tescil edilmiş olan
parselasyon planlarını bilgisayar ortamında oluşturmak ve kadastro paftalarına
işlemek.
i)
Onanmış halihazır haritalar üzerinde
kadastral durumun işlenmesini sağlamak, ayrıca kadastral durumu bilgisayar
ortamında güncellemek.
j)
Halihazır harita yapımının altlığını
oluşturan yüzey ağına ait nirengi poligon ve nivelman noktalarının
yaşatılmasını sağlamak ve bunlara ait bilgileri arşivleyip, ihtiyaç duyan kurum
ve kişilere vermek.
k)
Belediyeye ait taşınmazların
aplikasyonlarını, İmar planındaki konumlarına uygun olarak ifraz, tevhit, ihdas
ve yola terkin işlemleri ile parselasyon planlarını gerektiğinde plankotelerini
yapmak ve yaptırmak,
l)
5 yıllık imar programı dahilinde yer
alacak 18. madde uygulaması yapılacak olan alanları tespit etmek.
m)
Vatandaşların 18. Madde
uygulamalarına yapmış oldukları itirazlarını sonuçlandırmak, çözümlenmesi
yargıya intikal etmiş durumlarda mahkemelere ve Yalvaç Belediyesini temsil eden
Avukat’a gerekli bilgi ve belgeleri
vermek.
n)
Parsel Maliklerinin imar durumu
taleplerinde imar planlarında ve zeminde yapılan incelemeler sonucu 3194 sayılı
İmar Kanunu ve ilgili yönetmeliklere göre talep sahiplerine imar durumu belgesi
hazırlamak ve gereken vizeleri yapmak.
o)
Taşınmaz değerlemesi için imar durumunu soran,
kamu kurumları, mahkemeler, icra daireleri, bankalar ve gayrimenkul
değerlendirme şirketleri temsilcilerine Belediye Meclisince belirlenen hizmet
bedeli alınarak imar durumları hakkında bilgi vermek.
p)
3194 sayılı İmar Kanunun 10. Maddesi gereğince
5 yıllık imar proğramlarını hazırlamak.
Planlama Servisinin yetki ve
sorumlulukları
MADDE
14-Planlama servisi
a)
Nazım imar planları, Uygulama İmar
planları ve Koruma Amaçlı İmar planlarını ve değişikliklerini yapmak veya
yaptırmak.
b)
Mücavir saha köylerinin belediye sınırlarına
alınması ile ilgili dosyaları hazırlamak ve işlemlerini takip etmek.
c)
Valilikçe yapılacak olan görevlendirmeler
kapsamında kamu kurumlarına ait 1/5000 ve 1/1000 ölçekli plan tadilatı ve
mevzii imar planlarını hazırlamak.
d)
Şehir ve Bölge Plancıları tarafından
hazırlanan Mevzi İmar planı ve İmar planı değişiklikleri ile ilgili başvuruları
inceleyerek Başkanlık Makamına sunmak.
e)
Belediye Meclisi tarafından kabul edilen imar
planı tadilatlarının işlemlerini tamamlamak, Meclis Kararlarını ilgili şahıs,
kurum ya da kuruluşlara tebliğ etmek.
f)
1/1000 ölçekli planların
onaylandıktan sonra bir ay süreyle askıya çıkarılıp ilan edilmesini ve bu askı
ilan süresinde yapılan itirazların yeniden Belediye Meclisi'nde görüşülmesini sağlamak, meclis kararı sonrası işlemlerini sonuçlandırmak.
g)
Planlarla alakalı yargıya intikal etmiş
durumlarda mahkemelere ve Belediye Avukatına, savunmaya ilişkin gerekli bilgi
ve belgeleri vermek.
h)
2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını
Koruma Kanunu uyarınca Koruma amaçlı imar planlarını yapmak veya yaptırmak.
i)
Antalya Kültür Varlıklarını Koruma Bölge
Kurulu Müdürlüğü tarafından alınan ve alınacak olan kararların gereğini yerine
getirmek.
j)
3194 sayılı İmar Kanunun 10. Maddesi gereğince
5 yıllık imar programlarını hazırlamak.
k)
Kentsel
Dönüşüm Projeleri kapsamında proje alanındaki taşınmazlarla ilgili iş ve işlemleri
yürütmek.
Emlak ve Kamulaştırma Servisinin yetki ve
sorumlulukları
MADDE
15- Emlak
ve Kamulaştırma servisi
a)
Kamulaştırma yapılacak yerlerin
kamulaştırma işlem dosyalarını hazırlamak ve tapuya tescil işlemlerini
sonuçlandırmak.
b)
Belediyeye ait taşınmaz malların
Tapu Müdürlüğünden kayıtlarını çıkarmak, listesini düzenlemek, belediyeye ait
gayrimenkullerin sicillerini tutmak ve tüm değişikliklerin takibini yapmak,
zemindeki kullanımları tespit etmek.
c)
Mülkiyeti hazineye ve özel idareye ait kamu
hizmetlerine ayrılmış yerlerin Belediyeye devir işlemlerinin takibini yapmak.
d)
Kamulaştırma ile ilgili 5 yıllık
imar programlarını hazırlamak.
e)
2942/4650 Sayılı Kamulaştırma Yasası’nın
30.maddesine göre kamu kurumu ve tüzel kişilerinin sahip oldukları taşınmaz mal
veya irtifak haklarının, bedelde karşılıklı olarak anlaşıldığı taktirde bedelin
ödenerek Encümen Kararı ile taşınmaz malları ilgili kurumlarla görüşerek devir
etmek, devir almak işlemlerini yapıp yürütmek tapu işlemlerini sonuçlandırmak.
f)
Mülkiyetinin tamamı belediyeye ait, uygulama
imar planlarında kamu hizmetlerine ayrılmamış olanların Belediye Meclisi ve
Encümen kararları doğrultusunda 2886 Sayılı Devlet İhale Yasası’na ve 4734
sayılı Kamu İhale Kanunu'na göre satışlarını ve tamamının Mülkiyeti Belediyeye
ait olmayan özel kişilerle hisseli olanları diğer hissedarlara veya müstakil
olup ancak uygulama imar planı gereği müstakilen tek başına inşaat yapmaya
müsait olmayan parselleri bitişiğindeki taşınmaz mal sahiplerine, 3194 Sayılı
İmar Yasası’nın 17.maddesine göre, satılması zorunlu olan parsellerin satış
işlemlerini yapmak sonuçlandırmak.
g)
2981/3290 Sayılı Yasa’nın 10/c
maddesinin (imar ıslah uygulaması) uygulanması sonucunda tapu kütüğüne ipotek
tesisi için gerekli ipotek bedellerinin tespiti işlemlerini, yol artığı olup
imar planı gereği ihdasen bitişik, parsel sahibine satılacak olan taşınmaz
malların tahmini satış bedellerine ilişkin Kıymet Takdir Komisyonu Raporunun
oluşumu için gerekli işlemleri yapmak.
h)
Kıymet takdir komisyonu ve uzlaşma
komisyonları kurulması çalışmalarını, rapor yazımı ve parsel sahiplerinin
pazarlığa çağrılması (tebligat) gibi konularında gereken sekreterya görevini
yürütmek.
i)
Belediyeye hibe edilen, devir edilen
taşınmazların tapuda devir işlemlerini, ayrıca şuyulandırma nedeniyle
Belediyeye intikal eden, takas, trampa edilen yerlerin Belediye adına tescil
işlemlerinin tapu ve kadastro müdürlüklerindeki işlemlerinin yapılmasını
sağlamak.
j)
Vatandaşların itirazlarını
sonuçlandırmak ve çözümlenmesi yargıya intikal edilmiş durumlarda mahkemelere
ve Yalvaç Belediyesi Avukatına gerekli bilgi ve belgeleri vermek.
k)
Tapu Müdürlüğünde belediye adına
tescil işlemi tamamlanan taşınmaz maliklerine kamulaştırma bedelinin ödenmesine
ilişkin işlemleri Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne bildirmek.
l)
Kamulaştırma, takas, devir, irtifak
hakkı, üst hakkı, intifa hakkı kurulması konularında, gerektiğinde ilgili
mevzuat doğrultusunda, gerçek ve tüzel kişiler veya kamu kurum ve kuruluşları
ile yapılacak protokol ve / veya idari sözleşmelerin hazırlanmasını sağlamak.
m)
Belediyenin ihtiyacı olan
taşınmazların alım işlemlerini ve Belediye adına kayıtlı imarlı parsellerinin,
ihtiyaç halinde Meclis kararı alınarak ihale yoluyla satış işlemleri için Mali
Hizmetler Müdürlüğü’ne bildirmek.
Kent
Bilgi Sistemi, Adres ve Numarataj Servisinin yetki ve sorumlulukları
MADDE 16- Kent Bilgi
Sistemi
a)
Mülkiyet,
Hâlihazır harita, İmar planı, Altyapı şebekeleri, zemin yapısı, Numarataj,
nüfus ve sözel verilerin güncel olarak elde edilip birbirleriyle ilişkilerini
sağlamak
b)
Kent
bilgi sisteminin oluşturularak düzenli güncelleştirme ve sistemin uygulamasının
yürütülmesi sağlamak
c)
Kent
Bilgi Sistemi Yazılım ve donanımının her türlü bakım, onarım, güncelleme
hizmetlerinin ihale yoluyla yapılmasını sağlamak
d)
Adres
kayıt sistemi çalışmaları kapsamında Belediye ve mücavir alan sınırları içinde
belirlenen adres bilgilerinde meydana gelen değişmeleri izlemek, eksik veya
hatalı tespitleri düzelterek, bilgilerin güncelleşmesini sağlamak.
e)
Belediye
ve mücavir alan sınırları içinde adres ve numarataj bilgilerine ilişkin Nüfus
ve Vatandaşlık İl Müdürlüğü ve Belediye bünyesindeki müdürlüklerden gelen
talepleri karşılamak.
f)
Belediye
yasası uyarınca, Belediye Meclisi kararıyla sokaklara, meydanlara ad veya
numara verme işleminin ön hazırlığını yapmak.
g)
Cadde,
sokak, meydan, üstgeçit, park ve bahçelere isim verilmesi meclise sunmak.
h)
Kamu
kurum ve kuruluşları, Mahkemeler, İcra Daireleri, Bankalar veya şahısların
gayrimenkul değerlemesine ilişkin ekspertiz raporları taleplerinde gerekli
ruhsat ve proje bilgilerini belediye
meclisince belirlenen hizmet bedeli alınarak ilgilisine vermek.
Yapı Ruhsat Servisinin yetki ve
sorumlulukları
MADDE 17- Yapı Ruhsat
Servisi
a)
Ruhsat
başvurusu yapılan zemin etüt raporları, mimari, statik, elektrik, sıhhi
tesisat, yapı aplikasyon proje ve eklerinin, imar kanunu ve yönetmelikleri
doğrultusunda hazırlanıp hazırlanmadığının kontrolünü yapmak.
b) Harita birimince verilen İmar çapları ve İmar Yönetmeliği esas alınarak
yapılara inşaat ruhsatı düzenlemek.
c) Ruhsata esas alan hesaplarını yaparak 3194 sayılı İmar Kanunu ve ilgili
yönetmelikleri ile Belediye Kanunu’nda belirtilen harç hesaplarını yaparak,
tahsilâtlarını sağlamak.
d) 3194 sayılı İmar Kanunu, 4708 sayılı Yapı Denetim Kanunu ve ilgili
yönetmelikleri kapsamında ruhsat alınmasını gerektiren her türlü imalat için
ruhsat belgesi düzenlemek.
e) Kat irtifakı ve kat mülkiyeti projelerini tasdik etmek.
f) Müteahhit ve fenni mesullere ait sicilleri tutmak.
g)
Görev
alanı içindeki konularla ilgili Kamu Kuruluşları, Mahkemeler, gerçek ve tüzel
kişilerden gelen yazı ve dilekçelere yasa ve yönetmelikler çerçevesinde cevap
vermek, verilen cevapların ilgilisine yasalara uygun şekilde ulaştırmak.
h)
Belediye
sınırları içerisinde proje ve rapor tanzim eden müelliflerin kayıtlarını
tutmak.
i)
Banka
veya şahısların Ekspertiz raporları taleplerinde gerekli ruhsat ve proje
bilgilerini belediye meclisince belirlenen hizmet bedeli alınarak ilgilisine
vermek.
j)
04.02.2015
tarih 22 karar numaralı meclis kararına istinaden Yapı denetim şirketlerinin
daimi olarak istihdam etmek zorunda olmadıkları, hizmet satın alma usulü ile
denetim yaptırdıkları Jeoloji, Jeofizik ve Harita ve Kadastro Mühendisleri’nin
denetimini üstlendikleri yapılar için yapı ruhsatı ve yapı kullanma izin
belgelerine imzalarının alınması.
k)
04.02.2015
tarih 22 karar numaralı meclis kararına istinaden Yapı denetim şirketlerinin
daimi olarak istihdam etmek zorunda olmadıkları, hizmet satın alma usulü ile
denetim yaptırdıkları jeoloji, jeofizik ve Harita ve Kadastro Mühendislerinin
Belediye’ye yeni kayıt ya da kayıt yenileme yaptırıp yaptırmadıklarını
incelemek.
Yapı Kullanma
İzni (İskân) Servisinin yetki ve sorumlulukları
MADDE 18- Yapı Kullanma İzni (İskân) Servisi
a)
SSK
ilişiksizlik belgesini istemek.
b)
Vergi
Dairesi iskân harcını tahsil edilmesini sağlamak.
c)
Kullanma
izni harç ve ücretlerini tahakkuk ettirmek.
d)
4708
sayılı yasa, 3194 sayılı İmar yasası ve ilgili mevzuata ve standartlara uygun
yapı kullanma izin belgesi hazırlamak.
e)
Binaların
ısı yalıtım projelerine uygunluğunu kontrol etmek
f)
Asansörlerin
Asansör Yönetmeliğine uygunluğunun TS kontrolünden sonra asansör ruhsatı tanzim
etmek.
g)
Ruhsat
ve iskânla ilgili uygunluğunu kontrol etmek. Raporları onaylamak.
h)
Belediye
sınırları içerisinde her asansörün yılda bir kez A tipi Muayene Kuruluşu
tarafından kontrol edilmesini sağlamak, ve yıllık kontrolünün yapılıp
yapılmadığını denetlemek.
i)
Kullanıma
uygun olmayan asansörleri teknik rapor doğrultusunda kullanıma kapatılmasını
sağlamak.
j)
Arşiv
kayıtlarında mevcut bulunan önceden alınmış kullanma izinlerini, talep
olduğunda suret olarak vermek.
k)
Banka
veya şahısların Ekspertiz raporları taleplerinde gerekli ruhsat ve proje bilgilerini belediye meclisince
belirlenen hizmet bedeli alınarak ilgilisine vermek.
l)
Görev
alanı içindeki konularla ilgili Kamu Kuruluşları, Mahkemeler gerçek ve tüzel
kişilerden gelen yazı ve dilekçelere yasa ve yönetmelikler çerçevesinde cevap
vermek, verilen cevapların ilgilisine yasalara uygun şekilde ulaştırmak.
m)
04.02.2015
tarih 22 karar numaralı meclis kararına istinaden Yapı denetim şirketlerinin
daimi olarak istihdam etmek zorunda olmadıkları, hizmet satın alma usulü ile
denetim yaptırdıkları Jeoloji, Jeofizik ve Harita ve Kadastro Mühendisleri’nin
denetimini üstlendikleri yapılar için yapı ruhsatı ve yapı kullanma izin
belgelerine imzalarının alınması.
n)
04.02.2015
tarih 22 karar numaralı meclis kararına istinaden Yapı denetim şirketlerinin
daimi olarak istihdam etmek zorunda olmadıkları, hizmet satın alma usulü ile
denetim yaptırdıkları jeoloji, jeofizik ve Harita ve Kadastro Mühendislerinin
Belediye’ye yeni kayıt ya da kayıt yenileme yaptırıp yaptırmadıklarını
incelemek.
Yapı Denetim Servisinin yetki ve
sorumlulukları
MADDE 19- Yapı Denetim Servisi
a)
Betonarme
projelerinin denetimini yapmak, Eksiklikleri varsa yazılı olarak ilgisine iade
etmek. Uygun olanların ruhsat işleminin yapılması için diğer belgeleri ile
birlikte ruhsat birimine aktarmak.
b)
Yeni
yapılacak olan binaların ruhsat eki olan zemin araştırma raporlarını incelemek,
yapılan zemin iyileştirmelerini yerinde kontrol etmek.
c)
Ruhsat
dosyasında bulunan elektrik, sıhhi tesisat, doğalgaz tesisat, kalorifer
tesisatı, telefon, asansör ve benzeri tesisat projelerinin mimari ve betonarme
projesine uygunluğunu kontrol etmek. Diğer kurumlarla ilgili olan projelerin
yapı denetim kuruluşunda görevli denetçiler ile ilgili kurumlar tarafından
onaylanmasını sağlamak.
d)
Onaylı
projelerin tadilatının yapılması halinde bunları incelemek ve onaylamak ve
bütün projelerin birbirine uyumunu tetkik etmek.
e)
Projeler
hakkında ilgili talep ve şikâyet dilekçelerine cevap vermek.
f)
Mevcut
yapıların ilave veya değişikliklerine ilişkin tadilat projeleri ve raporlarının
mevcutla uygunluğunu kontrol etmek, onama işlemini yapmak.
g)
4708
sayılı yasaya göre kurulan yapı denetim kuruluşlarının çalışmalarını kontrol
etmek
h)
4708
sayılı yasa ve uygulama yönetmeliği yanında imar mevzuatına aykırılıkları
tespit etmek.
i)
Görev
alanı içindeki konularla ilgili Kamu Kuruluşları, Mahkemeler, gerçek ve tüzel
kişilerden gelen yazı ve dilekçelere yasa ve yönetmelikler çerçevesinde cevap
vermek, verilen cevapları ilgilisine yasalara uygun şekilde ulaştırmak.
j)
Yapı
denetim şirketlerinin Hakediş evraklarını kontrol etmek,onaylamak ve
ödemelerinin yapılması için ilgili kuruma göndermek.
k)
4708
sayılı Yapı Denetim Yasası ve Yapı Denetimi Uygulama Yönetmeliğine göre
yapıların ruhsat ve eklerine uygunluğunu kontrol etmek.
l)
Belediye
sınırları içerisinde her asansörün yılda bir kez A tipi Muayene Kuruluşu
tarafından kontrol edilmesini sağlamak, ve yıllık kontrolünün yapılıp
yapılmadığını denetlemek.
m)
Kullanıma
uygun olmayan asansörleri teknik rapor doğrultusunda kullanıma kapatılmasını
sağlamak.
n)
Yapı
denetim kuruluşları tarafından hazırlanan iş bitirme tutanağını kontrol etmek.
o)
4708
sayılı yasa gereği yıl sonunda tüm inşaatların seviye tespitini yapmak ve yapı
denetim şirketleriyle ilgili sicil notu düzenlemek.
p)
Belediye
ve mücavir alan sınırları içinde ruhsatsız ve ruhsata aykırı bina yapılmasını
önlemek için çalışma programı çerçevesinde sürekli takip etmek.
q)
Ruhsatsız
veya ruhsata aykırı bina yapıldığının tespiti halinde yapı tatil tutanağı
tanzim etmek ve inşaatı mühürlemek, tutanağı ilgilisine tebliğ etmek, edilmezse
inşaata asmak ve bir örneğini muhtara bırakmak.
r)
Ruhsatsız
veya ruhsat eklerine aykırı yapının tespit sonucunda 3194 sayılı İmar
Kanunu’nun 32. ve 42. maddelerine göre işlem yapılmak üzere Belediye Encümenine
sevk etmek.
s)
Tutanakta
belirtilen süre içinde ruhsat alınmaz ve / veya yapı ruhsat ve eklerine uygun
hale getirilmezse varsa yapı sahibinin itirazı ile birlikte dosyayı gerekli
kararı almak üzere Encümene göndermek.
t)
Belediye
Encümenin yıkıma ilişkin kararlarını, ilgili kamu kurum ve kuruluşlarına
bildirmek, ilgililere tebliğ etmek, gerekli tüm hukuki evrakları düzenleyip
yıkım için fen İşleri Müdürlüğünden talep etmek.
u)
3194
sayılı imar kanununun 39.maddesi gereğince yıkılacak derecede tehlikeli
yapıların, kamu güvenliği açısından tehlikelerinin giderilmesine yönelik yasal
işlemleri yapmak, yıkılacak tehlikeli yapıların hukuki süreçlerinin
tamamlanmasından sonra yıkım yapılması için Fen İşleri Müdürlüğüne bildirmek.
v)
Banka
veya şahısların Ekspertiz raporları taleplerinde gerekli ruhsat ve proje bilgilerini belediye meclisince
belirlenen hizmet bedeli alınarak ilgilisine vermek.
w)
Kültür
varlıklarını koruma bölge kurulu müdürlüğünden gelen yazıların, mevzuat
hükümleri uyarınca gereğini yapmak.
x)
Belediyemize
ait; Belediye sarayı hizmet binası ve Kültür merkezi binalarının, bakım, tamir
ve tüm iş ve işlemlerini yapmak, yaptırmak, Fen İşleri Müdürlüğü ve Destek
Hizmetleri Müdürlüklerine gerekli talepleri iletmek.
y)
04.02.2015
tarih 22 karar numaralı meclis kararına istinaden Yapı denetim şirketlerinin
daimi olarak istihdam etmek zorunda olmadıkları, hizmet satın alma usulü ile
denetim yaptırdıkları Jeoloji, Jeofizik ve Harita ve Kadastro Mühendisleri’nin
denetimini üstlendikleri yapılar için yapı ruhsatı ve yapı kullanma izin
belgelerine imzalarının alınması.
z)
04.02.2015
tarih 22 karar numaralı meclis kararına istinaden Yapı denetim şirketlerinin
daimi olarak istihdam etmek zorunda olmadıkları, hizmet satın alma usulü ile
denetim yaptırdıkları jeoloji, jeofizik ve Harita ve Kadastro Mühendislerinin
Belediye’ye yeni kayıt ya da kayıt yenileme yaptırıp yaptırmadıklarını
incelemek.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
GÖREV
VE HİZMETLERİN İCRASI
Görevin
alınması
MADDE
20-
Müdürlüğün tüm elemanlarına verilen belgeler, dosyalar ve tüm işler zimmet
defterine kaydedilerek ilgilisine verilir.
Görevin
planlanması
MADDE
21 – İmar ve Şehircilik Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür
tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürütülür.
Görevin
yürütülmesi
MADDE
22
- Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve
yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
İŞBİRLİĞİ
VE KOORDİNASYON
Müdürlük
birimleri arasında işbirliği
MADDE
23 – 1) Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği
ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.
2)
Müdürlüğe gelen tüm evraklar konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre
iletilir.
3)
Müdür, evrakları gereği için ilgili personele havele eder.
4)
Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle
görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her
türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir
çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur.
Devir teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
5) Çalışanın ölümü
halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin
hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
Diğer
kurum ve kuruluşlarla koordinasyon
MADDE
24 –
1) Müdürlükler arası yazışmalar
Müdür’ ün imzası ile yürütülür.
2)
Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Kaymakamlık, Kamu
Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar;
Müdür ve Belediye Başkanının imzası ile yürütülür.
ALTINCI
BÖLÜM
EVRAKLARLA
İLGİLİ İŞLEMLER VE ARŞİVLEME
Gelen
giden evrakla ilgili yapılacak işlem
MADDE
25 - 1) Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır. Müdür
tarafından ilgili personele havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında
ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
2) Evraklar ilgili personele
zimmetle ve imza karşılığı dağıtılır. Gelen ve giden evraklar ilgili kayıt
defterlerine sayılarına göre işlenir, Müdürlükler arası havale ve kayıt
işlemleri elektronik ortamda yapılır.
Arşivleme ve dosyalama
MADDE 26 - 1) Müdürlüklerde yapılan tüm
yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde
saklanır.
2)
İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.
3)
Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv
görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.
YEDİNCİ
BÖLÜM
DENETİM
Denetim,
personel sicil ve disiplin hükümleri
MADDE
27 – İmar ve Şehircilik Müdürü tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
SEKİZİNCİ
BÖLÜM
ÇEŞİTLİ
VE SON HÜKÜMLER
Yönetmelikte
hüküm bulunmayan haller :
MADDE
28
-İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat
hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 29 - Bu
yönetmelik Belediye Meclisinin kabulü tarihinde yürürlüğe girer. Bu
yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte, bundan önce yürürlükte olan Yalvaç
Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği
yürürlükten kaldırılmıştır
Yürütme
MADDE
30 – Bu yönetmelik hükümlerini Yalvaç Belediye Başkanı yürütür.
Halil
Hilmi TÜTÜNCÜ Belediye
ve Meclis Başkanı |
Fatma Meral DURUCAN Meclis Üyesi |
Doğan TURAN Meclis
Üyesi |
Nuh Murat SARIOĞLU Meclis
Üyesi |
|
|||
|
|||
İbrahim ŞEN Meclis
Üyesi |
Turgut MUTAF Meclis
Üyesi |
Fahri KODAL Meclis
Üyesi |
Orhan ÖZEN Meclis
Üyesi |
|
|||
|
|
|
|
|
|||
Mehmet BUĞDAYCI Meclis Üyesi |
Mümin İNANICI Meclis
Üyesi |
Arifkadın UZEL Meclis
Üyesi |
İsmail ÖZYURT Meclis Üyesi |
|
|||
|
|||
Mevlüt AŞIK Meclis Üyesi |
Abdullah GÖKKAYA Meclis
Üyesi |
Gencer KONDAL Meclis
Üyesi |
Hatice BAŞARAN Meclis Üyesi |