T.C.
YALVAÇ
BELEDİYE BAŞKANLIĞI
MALİ
HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV
VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ
BÖLÜM
AMAÇ
KAPSAM DAYANAK TANIMLAR VE TEMEL İLKELER
AMAÇ
MADDE
1
– Bu Yönetmeliğin amacı; Yalvaç Belediye Başkanlığı Mali Hizmetler
Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve
esaslarını düzenlemektir.
YASAL
DAYANAK
MADDE 2 – Bu yönetmelik;
5393 sayılı Belediye Kanunu, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri
Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelikte, Yalvaç Belediye Meclisinin
09.02.2015 tarih ve 30 Sayılı kararı doğrultusunda ve yürürlükteki diğer ilgili
mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır
KAPSAM
MADDE
3-
Bu yönetmelik, Yalvaç Belediye Başkanlığı Mali Hizmetler Müdürlüğü'nün kuruluş,
görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarına ilişkin hükümleri
kapsar. TANIMLAR
MADDE
4 -
Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
Başkan : Yalvaç Belediye
Başkanı’nı,
Belediye : Yalvaç Belediye
Başkanlığı’nı,
Müdür : Mali Hizmetler
Müdürü’nü,
Müdürlük :
Mali Hizmetler Müdürlüğü’nü,
Üst Sorumlu : Müdürün görevlerine yardımcı, Kendisine
bağlanan bölüm ve büroların iş ve
İşlemlerini ilgili
mevzuat çerçevesinde yürüten
Personel
:
Müdürlüğe bağlı çalışanların tüm personeli, ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
KURULUŞ VE YAPILANMA
Kuruluş
MADDE 5
– Mali Hizmetler Müdürlüğü, Başkan ve/veya Başkan Yardımcısına bağlı bir
birimdir. Müdür, Şef, Memurlar, işçi ve
taşeron personelinden oluşur.
a)
İhtiyaç
duyulması halinde Başkanlık makamının onayı ile Şeflikler, bürolar açılabilir.
b)
İki
ayrı şefliğin, büronun veya servisin yapacağı iş ikiz görev olarak tek büroda
toplanabilir.
c)
Farklı
bürolardaki veya servislerdeki görevler ikiz görev olarak tek personele
verilebilir, (Kurulduğunda) Şeflikler ve Bürolar arası görev dağılımında Müdür
yetkilidir.
d)
Müdürlük
bünyesinde yeterli ve deneyimli personel olmaması durumunda, Bu yönetmelikte
zikredilen görevlerden, Diğer müdürlüklerde görevli memur ve işçi personele
Başkanlık Makamının onayı ile ikiz görev olarak verilebilir.
Teşkilatlanma
MADDE 6 - Müdürlüğün personel
yapısı Norm Kadro esaslarına göre ihdas edilmiş olup; aşağıdaki gibidir;
a) Müdür,
b) Şef
c) Memur
ç) İşçi
d) Geçici İşçiler
e) Sözleşmeli personel
f) Taşeron
Müdürlüğün teşkilat yapısı
aşağıdaki gibidir;
a) Tahakkuk
Servisi
b) Tahsil
servisi
c) Emlak
ve Çevre Temizlik Vergisi Şefliği
d) İdari
İşler Servisi
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLAR
Görevleri
Mali
Hizmetler Müdürlüğü
MADDE
7-
1) İdarenin
yatırım programlarının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını
izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak,
2) Tüm
mali işlemlerin kayıtlarının yapılması ve raporlanması işlemlerini yapmak,
3) Harcama
birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak
idarenin faaliyet raporunu hazırlamak
4) Belediye'nin
mali yapısıyla ilgili aylık, üçer aylık ve yıllık dönemler itibariyle raporların
hazırlanmasını ve üst yönetime sunulmasını sağlamak
5) İzleyen
iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, yıllık performans programına uygun olarak
hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve
değerlendirmek,
6) Mevzuatı
uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama
programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili
birimlere aktarılmasını sağlamak
7) 5018
sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile 5393 sayılı Belediye kanununun
ilgili maddeleri hükümlerince belirtilen iş ve işlemleri bağlı şeflik ve
birimlerce yapmak ve yaptırmak.
8) Bütçe
kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak,
değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile mali istatistikleri ve yönetim dönemi
hesabını hazırlamak,
9) Bütçe
bölümleri arasında yapılacak ödenek aktarmalarıyla ilgili işlemlerin
yapılmasını sağlamak.
10) Birimlerin
iş ve İşlemlerinde tasarruf önlemlerine ve yükümlülüklerine aykırı tutum ve
davranışlarını tespit etmek, Başkanlık makamını haberdar etmek,
11) Belediye
hizmetleri sunumunda kalite ve verimliliğin artırılması için gerekli araştırma
ve geliştirme faaliyetlerinde bulunarak, uygulanmasını sağlamak ve takip etmek
12) İlgili mevzuatı çerçevesinde belediye
gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacakların takip ve tahsilât
işlemlerini yürütmek,
13) Harcama
yapılması ve gelir elde edilmesine ilişkin mali işlemleri yürütmek
14) Harcama
birimleri tarafından istenilen ödenek kayıtlarını tutmak ve düzenlemek,
ödeneklere ilişkin bütçe rakamlarının güncelliğini takip etmek.
15) Belediye giderlerinin yasalar çerçevesinde hak
sahiplerine ödemesini yapmak,
16) Para ve parayla ifade edilebilen değerler ile
emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi
işlemlerini yapmak,
17) İdarenin mülkiyetinde veya kullanımında
bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek,
18) Belediyeye
ait taşınmazların kayıtlarını düzenli tutmak, her bir taşınmaz ile ilgili dosya
oluşturmak, taşınmazların takip ve kontrolünü yapmak
19) Belediyeye
ait taşınmazların satış, trampa, takas, temlik, intifa, mülkiyetin gayri ayni
hak tesisine ilişkin işlemlerini Belediye Meclisi ve Belediye Encümeni
kararlarına uygun olarak yürütmek,
20) Taşınmaz
bağış işlemlerini yapmak
21) Taşınmaz
edinilmesi, değerlendirilmesi, taşınmazların kiralanması, teslimi, tahliyesine
ait iş ve işlemleri yürütmek,
22) Tapu
Müdürlüğü’nde belediye adına tescil işlemi tamamlanan taşınmaz maliklerine
kamulaştırma bedellerinin ödenmesine ilişkin işlemleri yapmak; taşınmazların
teslim alınmasına yönelik işlemleri takip etmek, Tapu Müdürlüğü’nde devir
işlemlerini tamamlayarak tapu belgelerini almak,
23) Kiraya
verilen iş yerlerinin noterden kira mukavelelerini yapmak
24) Belediyeye
ait taşınmaz malların vergi ve sigorta işlemlerini yürütmek,
25) İdarenin, diğer idareler nezdinde takibi
gereken mali iş ve işlemlerini yürütmek,
26) Mali kanunlarla ilgili diğer mevzuatın
uygulanması konusunda üst (Başkanlık makamına) yöneticiye ve harcama
yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak,
27) Ön mali kontrol faaliyetini yürütmek,
28) Yetkililerin
imzası, Ödemeye ilişkin ilgili mevzuatında sayılan belgelerin tamam olması,
Maddi hata bulunup bulunmadığını, Hak sahibinin kimliğine ilişkin bilgileri
kontrol etmek.
29) İç kontrol sisteminin kurulması,
standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak,
30) Belediye
Kanunu ve Belediye Gelirler Kanununun verdiği yetkiler çerçevesinde Kira İhale,
Kiraya verilen işyerlerinin Tahakkuku, İşgaliye, İlan Reklam Vergisi, Çevre
Temizlik Vergisi, Harcamalara Katılım Payları, Yangın Sigorta Vergisi,
Haberleşme Vergisi, Elektrik Tüketim Vergisi, Eğlence Vergisi, Ticari Taksiler,
Pazar Ruhsatları, Tıbbi Atıklar, Çöp İmha, Para Cezaları vs. diğer gelirlerin
tahakkukunu yapmak. Düzenli Gelir getiren kiradaki mülkler, işgaliye
alanlarında (pazaryeri Otobüs Terminali, Geçici İşyerleri vb.) bulunan
mükellefler, Encümen para cezaları, Haberleşme Vergisi, Elektrik Tüketim
Vergisi ile ilgili verilen takip işlemleri bilgisayar ve defter kayıtlarıyla
yürütülmek.
31) İmar
durumu, İskân ve inşaat ruhsatı almak isteyenler ile yeni su abonesi
başvurusunda bulunanların Çevre Temizlik Vergisi kaydının kontrol edilmesi ve
kaydı olmayanların yeni kayıtlarının alınması, Yeni açılan işyerlerinin ise
işyeri açma ve hafta tatil ruhsatları alımı esasında çevre temizlik vergisi
kayıtlarını yapmak.
32) 6183
sayılı Amme Alacakları Tahsili Usulü Hakkında Kanuna göre Belediyemiz
alacaklarının takibini yapmak, Zabıta Müdürlüğü tarafından vatandaşa kesilip
tebliğ edilen para cezalarını takip ederek tahsil edilmesini sağlamak, Kaçak
yapılar için uygulanan inşaat para cezalarını takip ederek tahsil edilmesini
sağlamak, tebliğ edilip ödeme emri gönderilip tahsil edilemeyen ilan reklam
vergilerini, emlak ve çevre temizlik vergilerini, ecrimisil Bedellerini takip
ederek tahsil edilmesini sağlamak.
33) 5393
sayılı Belediye Kanunu, 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu ve 1319 Sayılı
Emlak Kanunun ile ilgili diğer kanunlarla belirlenen Tahakkuk, Tahsilât,
Kontrol ve Hizmetlerin belli usuller çerçevesinde yapılmasını sağlamak.
34) 1319 sayılı Emlak Vergisi kanunu çerçevesinde
bina, arsa, arazi beyannamelerinin genel beyan dönemlerinde alınması, kontrolü,
bilgisayara girilmesi tahakkuklarının yapılarak tahsilatın gerçekleştirilmesini
sağlamak, köy beyanlarından alım satım kayıtlarını çıkarmak.
35) Emlak
Beyannamelerinin kabulü, yaşlılık maaşı formlarının ve emlak kaydı araştırması,
tapudan gelen yollama listelerinin aylık olarak incelenerek vergi dairesine
gönderilmesi, tapu satışlarında ( Tapu harç miktarlarının belirlenmesi için
gerekli olan) emlak beyan değerinin çıkartılarak başvuru halinde bildirilmesi,
servise gelen (Emlak kaydı, emlak borcu vb.) yazılara cevap yazılması, yeni
emlak vergisi beyannamelerinin arşivlenmesi, aylık bina, arsa, arazi vergisi
tahakkuk listeleri ve eksiltilen tahakkukların listelerinin çıkarılması ve
tahakkuk servisine verilmesi. Ayrıca alım, satım ve veraset işlemleri ile
ilgili emlak değerlerinin verilmesi ve değişiklik beyanlarının kabulü işlemleri
yürütmek, Borçlu mükelleflere ödeme emri göndermek.
36) İlan
Reklam Vergisi; Belediye mücavir alan içerisinde bulunan işyerlerine ait,
tabela, bez afiş, totem, el ilanı ve benzerlerinin tespit edilerek kayıt altına
alınması, motorlu araçların dışındaki reklam yazılarının vergilendirilmesi
işlemleri yapmak. Tabela vergisi her sene yerinde beyan alınmak suretiyle
tahakkuk ettirilip tahsilâtını yapmak.
37) Kanun,
tüzük, yönetmeliklerle mali hizmetler birimine ve muhasebe yetkilisine verilen
diğer görevleri yapmak,
38) Hükümet programı, makro hedefleri, yıllık
yatırım programları ve yıllık icra planları, bakanlar kurulu kararları, ilgili
yasalar çerçevesinde verilen görevlerin yerine getirilmesi için çalışma
esaslarını tespit etmek, bu esaslar içinde belediyenin ana hizmet politikasını
ve buna paralel olarak planları hazırlamak veya hazırlanmasında yardımcı olmak,
39) Dengelenmiş ve kesinleşmiş bütçe ve yıllık
çalışma programları ile kalkınma plan ve programlarının uygulamaları sırasında
belediyenin karşılaşacağı güçlükleri, aksaklıkları ve tıkanıklıkları ilgili ve
yetkili kuruluşlarla temas kurarak giderici ve iş akımını hızlandırıcı
tedbirleri tespit ederek başkanlık makamına sunmak, gerekli onayı alarak izlemek.
40) Mer'i
mevzuatta belirtilen esaslara göre dönemine ilişkin Sayıştay'a verilmesi
gerekli hesapların verilmesini sağlamak.
41) Bütçe
kesin hesabı ile yönetim dönemi hesabını Sayıştay Başkanlığına göndermek,
42) Onaylanan
yıl sonu kesin hesabını ilgili mevzuatında belirtilen süre içersinde Sayıştay'a
ve diğer ilgili kamu idarelerine intikalini sağlamak..
43) Belediye'nin
yılsonu kesin hesabının başkanlığa, encümene ve meclise sunumunu yapmak.
44) Mer'i
mevzuat gereği yapılması istenen; finansal tabloların hazırlanmasını, aylık
hesap cetvellerinin çıkarılmasını sağlamak.
45) Gider
hesaplarının takip ve kontrol edilmesini, harcamaların bütçeye uygun olarak
yapılmasını sağlamak.
46) Kente
verilen suyun her 2 ayda bir düzenli olarak el terminalleri ile okuma ve
tahakkukunu yaparak ihbarnamelerini dağıtmak ve bilgisayar sistemine aktarmak,
47) Su
borçlarını İki dönem üst üste ödemeyen abonelerin sularını kullanıma kapatmak,
48) Arızalanan ve soğuktan dolayı patlayan su
sayaçlarını yenisi ile değiştirilmesini sağlamak,
49) Sayaç tamir, bakım ve ayar iş-işlemlerini,
arızalı sayaçların tamirini yaptırtmak ve sayaçların periyodik bakımlarının
yaptırılmasını sağlamak,
50) Abonelere verilen hizmetin adil ve en hızlı
şekilde müşteri memnuniyetini sağlayarak yapmak,
51) Hizmetlerin daha kaliteli ve devamlı
yapılabilmesi için adil ve sağlıklı bir ücret politikası meclis kararları
doğrultusunda izlemek,
52) Mükerrer veya fazla ödemeden kaynaklanan iade
işlemlerini hazırlayarak teslim etmek,
53) Su aboneliği için müracaat eden özel ve tüzel
kişilerin müracaatlarını kabul ederek mevzuata uygun olarak abonelik vermek,
abonelikte kiracı giriş-çıkış işlemleri ve devir işlemleri yapmak,
depozitlerini iade etmek,
54) Kaçak
su kullanıcılarını tespit etmek,
55) Müdürlüğe
iletilen yazılı ve sözlü taleplerin Müdürlük görev ve yetki alanında kalan
mevzuata uygun olan talepleri değerlendirerek çözüme ulaştırmak
56) Müdürlük
bütçesini yıllık performans programına uygun olarak hazırlayarak, ilgili
kanunlar çerçevesinde işlemleri yürütmek.
57) Müdürlüğün
taşınır kayıt işlemlerini yapmak
58) Arşiv
işlemlerini yapmak
59) İş
güvenliğini sağlamak ve çalışma ortamının sürekli iyileştirilmesi için gerekli
çalışmaları yapmak
60) Belediye
Başkanı tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak ve yaptırmak.
Müdürün
görev yetki ve sorumluluğu
MADDE
8-
Mali Hizmetler Müdürü görev ve hizmetlerinden ötürü Belediye Başkanı ve/ veya Başkan
Yardımcısına karşı sorumlu olup;
1) Belediye Başkanı'nın ve/veya
Başkan Yardımcısının, gözetimi ve denetimi altında, mer'i mevzuat gereği
Müdürlüğün; sevk ve idaresini, organize edilmesini, gerektiğinde reorganize
edilmesini, kadrolar arasında görevlerin dağıtılmasını, iş ve işlemlerin yeniden
tanzimine ilişkin dâhili düzenlemeleri yapmak,
2) Müdürlüğü için, Başkanlığın
gayeleri, stratejileri, bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar, programlar
geliştirmek ve verilen sorumluluğa göre icraat yapmak,
3) Görev alanı içinde bulunan
faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planlar hazırlamak. Planların
uygunluk ve yeterliliğini devamlı olarak izlemek, gerekiyorsa, düzeltmeye
yönelik tedbirleri almak,
4) Müdürlüğün işlerini en kısa
zamanda ve en ekonomik olarak istenen şekilde sonuçlandırmak üzere planlamak,
5) Gelecekte doğacak ihtiyaçlara cevap
verebilecek şekilde elindeki işyeri, kadro, makine ve teçhizatın planlamasını
yapmak,
6) Kendisinin ve personelinin
beceri ve mesleki bilgi açısından gelişmesini sağlamak üzere eğitim
planlamasını yapmak,
7) Çalıştırdıkları görevlilerin iş
tariflerini ve performans kriterlerini hazırlamak,
8) Çalıştırdıkları görevlilerin,
işbölümü esasları dâhilinde, sorumluluklarını belirlemek ve bu görevleri
benimsetmek,
9) Emrindeki elemanlara görevlerini
yerine getirebilmeleri için gerekli yetki delegasyonunu yapmak, onları
inisiyatiflerini ve yetkilerini kullanmaya teşvik etmek,
10) Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde
ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili
mer'i mevzuata riayeti sağlamak, bunların uygulanmasını sürekli kontrol etmek;
düzeltilmesi gereken hususlar için de olumlu öneri ve teklifleri sunmak,
11) Müdürlüğündeki astlarının diğer
Müdürlükler ile yaptıkları ortak çalışmalarda uyum ve koordinasyonu sağlamak,
12) Müdürlük harcamalarının bütçeye
uygunluğunu devamlı kontrol altında bulundurmak,
13) Yapılmakta olan işleri zaman,
miktar ve kalite açısından devamlı kontrol etmek,
14) Faaliyetlerin devamlılığını
sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydın tutulmasını, gerekli
belgelerin düzenlenmesini ve takibini, önemli olan evrakın muhafaza edilmesini,
bu konulardaki mevzuat ve usullere göre hareket edilmesini temin etmek, önemini
kaybeden evrakı kabul edilmiş usullere göre imha etmek,
15) Görev alanındaki faaliyetlerin durumunu ve
neticelerini tespit etmek ve değerlendirmek ve gerekli tedbirleri almak için
istatistikî bilgileri tanzim etmek / ettirmek,
16) Müdürlüğün görev alanına
ilişkin olarak belirtilen tüm görevlerin, etkin biçimde ve bütünlük içerisinde
geciktirilmeden, ilgili mer'i mevzuata uygun icra edilmesini, denetlenmesini ve
raporlanmasını sağlamak,
17) Ekonomiklik, üretkenlik, yüksek
verimlilik ve performans artırıcı etki oluşturmak amacıyla mer'i mevzuat ve
stratejik hedefler çerçevesinde dış hizmet alım yoluyla yapılması mümkün olan
hizmetleri uzman özel ve/veya tüzel kişilere usulüne uygun yaptırılmasını
sağlamak,
Müdürlük
yetkisi
MADDE
9 -
Mali Hizmetler Müdürlüğü, bu yönetmelikte sayılan görevleri ve 5393 sayılı
Belediye Kanununa dayanarak Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri
kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
Müdürlüğün sorumluluğu
MADDE
10 -
Mali Hizmetler Müdürlüğü, Belediye Başkanınca verilen ve bu yönetmelikte tarif
edilen görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve
çabuklukla yapmak ve yürütmekle sorumludur.
Üst
Sorumlunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE
11 – 1) Üst
Sorumlunun asli görevi müdüre yardımcı olmaktır. Üst Sorumlu müdür tarafından verilen görevleri ifa etmenin yanında;
kanun, tüzük, yönetmelik ve yürürlükteki diğer mevzuatta üzerine düşen
vazifeleri icrâ eder.
2) Yürürlükteki malî mevzuata göre
muhasebe yetkilisi ve harcama yetkilisi görevleri aynı kişide birleşemeyeceğinden
Mali Hizmetler Müdürlüğünde Başkan tarafından görevlendirilen Üst Sorumlu, aynı zamanda Müdürlüğün
harcama yetkilisidir. Bu sıfatla Müdürlüğün harcamayla ilgili yetki ve
sorumluluklarını da kullanır.
3) Üst Sorumlu başkana, başkan yardımcısı ve müdüre karşı da
sorumludur.
Muhasebe
yetkilisinin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE
12- 1)
Gelirleri ve alacakları ilgili mevzuatına göre tahsil etmek, yersiz ve fazla
tahsil edilenleri ilgililerine iade etmek.
2) Giderleri ve borçları hak sahiplerine
ödemek.
3) Para ve parayla ifade edilebilen değerler
ile emanetleri almak, saklamak ve ilgililere vermek veya göndermek.
4) Yukarıdaki bentlerde sayılan
işlemlere ve diğer mali işlemlere ilişkin kayıtları usulüne uygun, saydam ve
erişilebilir şekilde tutmak, mali rapor ve tabloları her türlü müdahaleden
bağımsız olarak düzenlemek.
5) Gerekli bilgi ve raporları,
Maliye Bakanlığına, hizmet verilen ilgili kamu idaresinin harcama yetkilisi ile
üst yöneticisine ve yetkili kılınmış diğer mercilere muhasebe yönetmeliklerinde
belirtilen sürelerde düzenli olarak vermek.
6) Vezne ve ambarların kontrolünü
ilgili mevzuatında öngörülen sürelerde yapmak veya yaptırmak.
7) Muhasebe hizmetlerine ilişkin
defter, kayıt ve belgeleri ilgili mevzuatında belirtilen sürelerle muhafaza
etmek ve denetime hazır bulundurmak.
8) Muhasebe yetkilisi
mutemetlerinin hesap, belge ve işlemlerini ilgili mevzuatında öngörülen
zamanlarda denetlemek veya muhasebe yetkilisi mutemedinin bulunduğu yerdeki
birim yöneticisinden kontrol edilmesini istemek.
9) Hesabını kendinden sonra gelen
muhasebe yetkilisine devretmek, devredilen hesabı devralmak.
10) Muhasebe birimini yönetmek.
11) Hizmetleri zamanında yapmak ve
muhasebe kayıtlarını usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutmak,
12) Mutemetleri aracılığıyla aldıkları ve
elden çıkardıkları para ve parayla ifade edilen değerler ile bunlarda meydana
gelen kayıplardan sorumludur,
13) Ön ödeme ile kesin ödemelerin
yapılması ve ön ödemelerin mahsubu aşamalarında ödeme emri belgesi ve eki
belgelerin usulünce incelenmesi ve kontrolünün yaptırılmasını sağlamak, 14)
Yersiz ve fazla tahsil edilen tutarların ilgililerine geri verilmesinde, geri
verilecek tutarın, düzenlenen belgelerde öngörülen tutara uygun olmasından
sorumludur,
15) Ödemelerin, ilgili mevzuatın
öngördüğü öncelik sırası da göz önünde bulundurularak, muhasebe kayıtlarına
alınma sırasına göre yapmak,
16) Rücu hakkı saklı kalmak
kaydıyla, kendinden önceki muhasebe yetkilisinden hesabı devralırken
göstermediği noksanlıklardan sorumludur,
17) Muhasebe yetkilisi
mutemetlerinin hesap, belge ve işlemlerini ilgili mevzuata göre kontrol etmek,
18)Taşınır Mal Yönetmeliğine
istinaden; harcama yetkililerince hazırlanması ve Mali Hizmetler Müdürlüğüne
gönderilmesi gereken;"Harcama Birimi Taşınır Yönetim Hesabının"
gönderilen cetvellerdeki kayıtları muhasebe kayıtlarıyla karşılaştırıp
uygunluğunu onaylamak ve harcama yetkilisine geri göndermek.
Mutemedin
görev ve yetkileri :
MADDE
13 – 1) Ödemesini yaptığı ödeme belgelerini ve makbuzları
yıpratmadan, yırtmadan, karalamadan ve usulüne uygun bir şekilde dosyalayıp müdüre
teslim etmek,
2) Ödemeyle ilgili kayıtları ve
irsaliyeleri usulüne uygun tanzim etmek,
3) Bankaya yaptığı ödemelerin
dekontlarını teslim alarak, ödemesi yapılan dosyaların kapanışlarını yapmak,
4) Eksik bilgi ve belge ile kayıt,
işlem vb. yapmamak, makbuz kesmemek,
5) Mükellefe ait bilgi ve belgeleri
idareden habersiz başkalarına vermemek,
6) Ödeme dosyalarını, kayıt ve
belgeleri düzgün ve sistemli tutarak, arşivde muhafaza etmek, 7) Avans olarak
aldığı paralardan fazla gelenlerini bankaya yatırıp, dekontunu ödeme dosyasıyla
birlikte müdüre teslim etmek.
8) Çalışmalarını müdürü ile sürekli
ve koordineli bir şekilde yürütmek,
9) Amirlerden izinsiz işini ve işyerini
terk etmemek,
10) Müdür, ve üst yöneticisi tarafından verilen görevleri yapmak,
11) Mutemet, görevlerini mer’i
mevzuata göre yapar ve buna ait yetkilerini de kullanır. Mutemet, mer’i
mevzuattaki sorumluluklarının yanında görevleriyle ilgili konularda Başkan ve
başkan yardımcısına, müdür ve üst yöneticisine karşı sorumludur.
Tahakkuk
servisi
MADDE14
– 1)
Tahakkuk servisi, emlak vergisiyle çevre temizlik vergisi dışında kalan ve
Belediye Gelirleri Kanunu’nda ifade edilen gelirlerin tahakkuk işlemlerini
yapar. Ayrıca tahakkuku diğer müdürlüklerle alâkalı olan gelirlerinin tahakkuk
işlemlerinin de yapılmasını sağlar.
2) Tahakkuk servisi, genel bir
tahakkuk servisidir. Görevlerini icrâ sırasında diğer müdürlüklerle de
koordinasyonlu olarak çalışır. Tahakkuku tahsile bağlı olan gelirlerinin
tahakkuk işlemleri için tahsil servisi ile koordineli olarak çalışmak
durumundadır.
3) Bu servis yeteri kadar tahakkuk
memurundan teşekkül eder.
4) Servisindeki eksiklik ve
aksaklıkların zamanında giderilmesini sağlamak,
5) Mükelleflerin iş ve işlemlerinin en kısa
zamanda yapılmasını sağlamak,
6) Müdür ve üst yöneticisi
tarafından verilen görevleri yapmak,
7) Belediyenin diğer müdürlükleri
ile koordinasyonlu bir çalışma yürüterek, onlarla alâkalı olan tahakkukların
yapılmasını sağlamak
8) Tahakkuk servisi yetkilisi mer’i
mevzuatta kendine verilen görevleri yapar ve buna ait yetkilerini kullanır.
Tahakkuk servis yetkilisi, mer’i mevzuattaki sorumluluklarının yanında
görevleriyle ilgili konularda Başkan ve başkan yardımcısına, müdür ve üst
sorumluya karşı da sorumludur.
9) Beyannameleri, kayıt ve diğer bilgileri
bilgisayara doğru ve hatasız aktarmak,
10) Eksik bilgi ve belge ile kayıt,
işlem vb. yapmamak,
11) Mükelleflere ait bilgi ve
belgeleri idareden habersiz başkalarına vermemek,
12) Amirlerinden habersiz işini ve
işyerini terk etmemek,
13) Kayıtları, dosyaları düzgün ve
sistemli tutarak, arşivde muhafaza etmek,
14) Tahakkuk memuru, mer’i
mevzuatta kendilerine verilen görevleri yapar ve buna ait yetkilerini de
kullanır. Tahakkuk memuru, mer’i mevzuattaki sorumluluklarının yanında
görevleriyle ilgili konularda Başkan ve başkan yardımcısına, müdür ve üst
sorumlusuna karşı da sorumludur.
Tahsil
Servisi
Tahsildar
ve Veznedarların Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE
15 –
Tahsildar ve veznedarların görev ve yetkileri şunlardır :
1) Makbuzları yırtmadan,
yıpratmadan, karalamadan ve usulüne uygun kesmek,
2) Tahsilâtla ilgili kayıtları ve
irsaliyeleri düzgün tutmak,
3) Yaptığı tahsilâtı ilgili banka
şubesine zamanında ve makbuz mukabilinde teslim etmek,
4) Çalışmalarını Müdürü ile sürekli
ve koordineli bir şekilde yürütmek,
5) Tahsilâtla ilgili kayıtları ve
bilgileri bilgisayara doğru ve hatasız kaydetmek,
6) Eksik bilgi ve belge ile kayıt,
işlem vb. yapmamak, makbuz kesmemek,
7) Tahakkuku tahsile bağlı olan
gelirlerin tahakkuk kayıtlarının doğru ve hatasız yapılmasını sağlamak,
8) Mükellefe ait bilgi ve belgeleri
idareden habersiz başkalarına vermemek,
9) Amirlerden izinsiz işini ve
işyerini terk etmemek,
10) Makbuzları düzgün ve sistemli
tutarak, arşivde muhafaza etmek,
11) Borcunu ödemeyen mükellefleri Müdürlüğe
bildirmek,
12) Dip koçanlı makbuzların
kayıtlarını sistemli bir şekilde tutmak ve buna ait işlemleri yürütmek,
13) Tahsilât ve tahsilat
işlemlerini mevzuatına göre yürütmek,
14) Müdür, ve Üst sorumlu tarafından verilen görevleri
yapmak,
15) Tahsildarlar ve veznedarlar,
görevlerini mer’i mevzuata göre yapar ve buna ait yetkilerini de kullanır.
Tahsildar ve veznedarlar, mer’i mevzuattaki sorumluluklarının yanında görevleriyle
ilgili konularda Başkan ve/veya başkan yardımcısına, müdür ve üst sorumlusuna karşı
sorumludur.
Gezici
Tahsildar.
MADDE 16- 1)Hizmet bölgesindeki seyyar
esnafın işgal ücretlerini, işgal alanı m2’si üzerinden makbuz karşılığında
tahsilini gerçekleştirmek.
2) Tezgâh kurma belgesi olmayanların
faaliyetine engel olmak, Pazarcı esnaflarına tahsis edilen tezgâhları kontrol
etmek,
3) Pazaryeri içinde yüksek sesle
satıș yapan esnaflar ile Pazar kurulan sokaklardaki bina, kapı ve pencerelere
ip bağlayan esnafları zabıtaya bildirmek
4) Pazar tezgâhında satıșı yasak
olan ürünlerin satıșına belediye zabıtası ile engel olmak.
5) Hayvan pazarında Belediye gelir
tarifesinde belirtilen ücret aralığında büyük baş ve küçük baş sınıfına göre
ücretleri tahsil etmek.
6) Amirlerden izinsiz işini ve
sorumluluk sahasını terk etmemek
7) Makbuzları düzgün ve sistemli
tutarak, arşivde muhafaza etmek,
8) Dip koçanlı makbuzların
kayıtlarını sistemli bir şekilde tutmak ve buna ait işlemleri yürütmek,
9) Tahsilât ve tahsilât işlemlerini
mevzuatına göre yürütmek, Yapılan tahsilatları gün sonunda belediye veznesine
teslim etmek,
10) Müdür ve Üst sorumlu tarafından
verilen görevleri yapmak,
11) Tahsildarlar görevlerini mer’i
mevzuata göre yapar ve buna ait yetkilerini de kullanır. Tahsildar mer’i
mevzuattaki sorumluluklarının yanında görevleriyle ilgili konularda Başkan
ve/veya başkan yardımcısına, müdür ve üst sorumlusuna karşı sorumludur
Emlak
ve Çevre Temizlik Vergisi Şefliği
Görevleri
MADDE
17 –
1) Emlak ve Çevre Temizlik Vergisi Şefliği, Emlak Vergisi Kanunu, Belediye
Gelirleri Kanunu, Vergi Usul Kanunu ve diğer mer’ i mevzuat hükümleri
çerçevesinde emlak ve çevre temizlik vergisiyle alâkalı tarh, tahakkuk, tebliğ,
terkin vb. iş ve işlemleri yürütür.
2) Bu şeflik bir şef ve yeteri
kadar tahakkuk memurundan teşekkül eder.
3) Emlak Vergisi Kanunu hükümleri
çerçevesinde emlak vergisiyle alâkalı iş ve işlemleri yürütmek,
a) Belediye
sınırları ile mücavir alan ve köylerimiz dâhilinde mükelleflerin her türlü
alım, satım işleminden sonra getirdiği bina, arsa ve arazi bildirimlerinin
kabul edilerek sicil numarası verilmesi ve bilgisayara işlenmesi,
b) Vergi
tahakkuk ettirilip ödenecek verginin belirlenmesi,
c) Alım
satımdan sonra satılan bina, arsa ve arazileri bilgisayara işleyip kayıtlardan
düşülmesini sağlamak,
d) Vatandaşların
yeşil kart için Belediyemize müracaat ettiklerinde kendi üzerlerinde
kayıtlı her türlü gayrimenkulleri sağlıklı bir şekilde araştırıp duruma göre
tasdik etmek veya onay vermemek,
e) Tarım Kredi Kooperatiflerinden kredi alacak mükelleflerin
arazilerinin tasdikli suretlerini hazırlayıp borcu yoktur yazısı vermek,
f) Tapuda alım yapacaklara alım satım yazısı hazırlayıp
borçları ödetildikten sonra Su İşleri biriminden de borcu yoktur onayı alınıp tasdikli
beyan suretini vererek satışa hazır hale getirmek,
g) Emlak ile ilgili her türlü yazışmaların yapılmasını sağlamak,
kamu kurum ve kuruluşlarından istenen bilgileri doğru olarak cevaplandırmak,
h) Telefon ile ulaşan vergi mükelleflerine her türlü bilgiyi
vermek ( vergi miktarı, posta çek numarası ve banka hesap numarası)
i)
ı) Her dört yılda bir
yenilenen genel beyan dönemi hazırlık çalışmalarını ve yazışmalarını yaparak
mahalle, cadde ve sokak adlarına göre arsaların m2 birim fiyatlarının
belirlenebilmesi için Komisyon kurulmasını Belediye Başkanlığına bildirip,
gerekli çalışmaları yapmak.
j)
Vergi mükelleflerinin
ölümü halinde tahakkuk ve bildirimlerini düşüp, iştirak halinde bildirim
vermelerini sağlamak,
k) Veraset ve intikal vergisi beyanlarını hazırlayıp vatandaşa
yardımcı olmak, intikalden sonra varislerin tek tek bildirimlerini kabul etmek,
l)
Vergi değerini tadil
eden sebeplerin doğması halinde yeni bir yer satın alındığında veya miras
yoluyla intikal ettiğinde emlak vergisi bildirimi süresi içerisinde verilmediği
tespit edilenlere bildirim çağrı mektubu göndermek (Bildirim çağrı mektubu
gönderilmesine rağmen bildirim vermeyen mükelleflere 1319 sayılı Kanunun 32.
maddesi gereğince idarece tarh işlemleri).
m) Geç bildirimden dolayı mükelleflere usulsüzlük cezası
kesilmesi. (V.U.K. 376. maddesinden dilekçe ile indirim isteyenlere vergi
ödemesi bir ay içerisinde yapılırsa cezalarda indirim yapılır.)
n) Emekli dilekçeleri kabul edilerek araştırma yapmak. (Mükellef
gerekli şartları taşıyorsa emlak vergisi emekli indirimi uygulanır.)
o) Bilgisayara girilen bildirimler kayıt numarası
verilerek defterlere işlenmesi ve dosyalanarak arşivde muhafaza edilmesi.
(Teftişlerde istenen belgeler arşiv ve depolardan bulunarak verilmesi).
p) Resmi gazeteden takip (Emlak Servisini ilgilendiren konuları
ele alınarak uygulamak).
q) Her yıl sene sonunda yılsonu hesaplarını çıkararak Encümene
sunmak. (Tahakkuk azaltan ve arttıran ayrı ayrı çıkartılır.)
r) SGK ve Sosyal yardımlaşma derneğince sorulan emlak
kayıtlarının değerlerinin çıkarılması
s)
Vergi borcunu ödemeyen
mükellefleri tespit edip, ödeme emri yollamak, vb
4) Belediye Gelirleri Kanunu
hükümleri çerçevesinde Çevre Temizlik Vergisiyle ilgili iş ve işlemleri
yürütmek,
5) Emlak ve ÇTV vergilerini
ilgilendiren diğer mer’ i mevzuattaki görevleri ifa etmek,
6) Servisin çalışma ve iş düzenini
tanzim etmek,
7) Şeflik arşivin tertip ve düzenini sağlamak,
8) Mükelleflerin iş ve işlemlerinin en kısa
zamanda yapılmasını sağlamak,
9) Servisteki eksiklik ve aksaklıkları
gidermek, Müdürlüğe zamanında bildirmek,
10) Servisindeki memurlarının
performans ve motivasyonunu sağlamak,
11) Müdür tarafından verilen
görevleri zamanında yapmak, sonuçlandırmak
12) Emlak ve ÇTV Şefi, görevlerini
mer’i mevzuata göre yapar ve buna ait yetkilerini de kullanır. Emlak ve ÇTV
Şefi, mer’i mevzuattaki sorumluluklarının yanında görevleriyle ilgili konularda
Başkan ve başkan yardımcısına ve Mali Hizmetler Müdürüne karşı sorumludur.
İdari İşler Servisi
İdari işler Servisi Görev, Yetki Ve
Sorumluluğu
MADDE
18-
1) Mali Hizmetler Müdürlüğüne gelen-giden evrak kayıtlarını tutmak ve zimmet
karşılığı ilgili birimlere ve görevlilere teslim etmek.
2) İşlemi biten evrakları ilgili
dosyalara kaldırarak, Müdürlük arşivinde saklanmasını sağlamak.
3) Müdürlükçe işlem yapılan ve
dağılımı gereken evrakları giden evrak defterine kaydetmek ve zimmet karşılığı
ilgiliye teslim etmek,
4) Başkanlık Makamına sunulan
evrakların imza aşamalarını takip ederek, kayıt ve zimmet işlemini yapmak.
5) Müdürlüğe havale edilen her türlü evrakın
kanun, talimat bilgileri ve genelgeler çerçevesinde cevaplandırılması takibi ve
dosyalama işlerinin düzenli yürütülmesini sağlamak,
6)
Mal, Hizmet veya yapım olarak müdürlüğe kesilen faturaların ödenmesi için
belgeleri hazırlamak.
7)
Müdürlükteki tüm demirbaşların listelerini hazırlamak
8) Müdürlük/Birim ambarına giren ve
çıkan her türlü malzemenin Taşınır Mal Yönetmeliğine uygun olarak kaydını tutmak
muhafaza etmek,
9) Müdürlük/Birim ihtiyacı olarak satın alma
veya bağış yoluyla edinilen tüm demirbaşları kayıt altına almak kullanım süresi
dolan malzemeleri hurdaya ayırmak,
10) Her mali yılsonunda görev
değişikliğinde ve gerektiğinde ambar sayımı yapmak,
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
GÖREV
VE HİZMETLERİN İCRASI
Görevin
alınması
MADDE
19-
Müdürlüğün tüm elemanlarına verilen belgeler, dosyalar ve tüm işler zimmet
defterine kaydedilerek ilgilisine verilir.
Görevin
planlanması
MADDE
20 -
Mali Hizmetler Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde
yürütülür.
Görevin
yürütülmesi
MADDE
21
- Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve
yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
İŞBİRLİĞİ VE KOORDİNASYON
Müdürlük
birimleri arasında işbirliği
MADDE
22 -
1) Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür
tarafından sağlanır.
2) Müdürlüğe gelen tüm evraklar
toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir.
3) Müdür, evrakları gereği için
ilgili personele tevzi eder.
4) Bu Yönetmelikte adı geçen
görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları
durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler
ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye
devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir teslim yapılmadan görevden ayrılma
işlemleri yapılmaz.
5) Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen
yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni
görevliye teslim edilir.
Diğer
kurum ve kuruluşlarla koordinasyon
MADDE
23 -
1) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ ün imzası ile yürütülür.
2) Müdürlüğün, Belediye dışı özel
ve tüzel kişiler, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli
görülen yazışmalar; Müdür ve Belediye Başkanının ve/veya Başkan Yardımcısının
imzası ile yürütülür.
ALTINCI
BÖLÜM
EVRAKLARLA
İLGİLİ İŞLEMLER VE ARŞİVLEME
Gelen
giden evrakla ilgili yapılacak işlem
MADDE
24
- 1) Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır. Müdür tarafından ilgili
personele havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız
yapmakla yükümlüdür.
2) Evraklar ilgili personele zimmetle
ve imza karşılığı dağıtılır. Gelen ve giden evraklar ilgili kayıt defterlerine
sayılarına göre işlenir, dış müdürlük evrakları yine zimmetle ilgili Müdürlüğe
teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda
yapılır.
Arşivleme
ve dosyalama
MADDE 25 - 1)
Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif
edilerek ayrı klasörlerde saklanır.
2) İşlemi biten evraklar arşive
kaldırılır.
3) Arşivdeki evrakların
muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili
amiri sorumludur.
YEDİNCİ
BÖLÜM
DENETİM
Denetim, personel sicil ve disiplin
hükümleri
MADDE
26 -
Mali Hizmetler Müdürü tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
SEKİZİNCİ
BÖLÜM
ÇEŞİTLİ
VE SON HÜKÜMLER
Yönetmelikte
hüküm bulunmayan haller
MADDE 27 -İşbu
yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine
uyulur.
Yürürlük
MADDE 28 - Bu
yönetmelik Belediye Meclisinin kabulü tarihinde yürürlüğe girer. Bu
yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte, bundan önce yürürlükte olan Yalvaç
Belediyesi Mali Hizmetler Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği yürürlükten
kaldırılmıştır.
Yürütme
MADDE
29
– Bu yönetmelik hükümlerini Yalvaç Belediye Başkanı yürütür.
Halil
Hilmi TÜTÜNCÜ Belediye
ve Meclis Başkanı |
Fatma Meral DURUCAN Meclis Üyesi |
Doğan TURAN Meclis
Üyesi |
Nuh Murat SARIOĞLU Meclis
Üyesi |
|
|||
|
|||
İbrahim ŞEN Meclis
Üyesi |
Turgut MUTAF Meclis
Üyesi |
Fahri KODAL Meclis
Üyesi |
Orhan ÖZEN Meclis
Üyesi |
|
|||
|
|
|
|
|
|||
Mehmet BUĞDAYCI Meclis Üyesi |
Mümin İNANICI Meclis
Üyesi |
Arifkadın UZEL Meclis
Üyesi |
İsmail ÖZYURT Meclis Üyesi |
|
|||
|
|||
Mevlüt AŞIK Meclis Üyesi |
Abdullah GÖKKAYA Meclis
Üyesi |
Gencer KONDAL Meclis
Üyesi |
Hatice BAŞARAN Meclis Üyesi |